Gå til innhold

Test av Zepto Z-note 3300 Wide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har stusset over dette flere ganger:

fsd8830vorbis.gif

Edit: Minutter er nå blitt forandret til sekunder på de bildene det gjelder.

 

Tar det virkelig ca en time å bli ferdig med denne filen for slike råe prossessorer?

Beklager om spørsmålet virker dumt, har ingen erfaring med det programmet selv og er heller ikke sikker på hvordan du har brukt programmet i testen.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Bare hyggelig :)

 

Personlig tror jeg den datamaskinen/modellen er et bomskudd og at salgstallene ikke kommer til å være noe å skryte av akkurat. Er litt sent av Zepto å komme med en slik modell med nærmest utdatert maskinvare nå (tenker på 533 FSB og R9000). Jeg føler det i alle fall slik, og tror at mange andre deler mitt synspunkt når/om de ser seg rundt etter en bærbar i nærmeste fremtid...

 

Og jeg håper virkelig noen fikk sparken etter å ha satt firewire-porten i FRONTEN! Det er jo helt idiotisk gjort... Jeg bruker firewire-porten(e) til mine eksterne disker (Maxtor-/LaCie-disker), og jeg skulle aldri i verden vurdert en bærbar som tvinger meg til å ha en ledning mellom meg og maskina hele tiden...

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Bare hyggelig :)

 

Personlig tror jeg den datamaskinen/modellen er et bomskudd og at salgstallene ikke kommer til å være noe å skryte av akkurat. Er litt sent av Zepto å komme med en slik modell med nærmest utdatert maskinvare nå (tenker på 533 FSB og R9000). Jeg føler det i alle fall slik, og tror at mange andre deler mitt synspunkt når/om de ser seg rundt etter en bærbar i nærmeste fremtid...

 

Og jeg håper virkelig noen fikk sparken etter å ha satt firewire-porten i FRONTEN! Det er jo helt idiotisk gjort... Jeg bruker firewire-porten(e) til mine eksterne disker (Maxtor-/LaCie-disker), og jeg skulle aldri i verden vurdert en bærbar som tvinger meg til å ha en ledning mellom meg og maskina hele tiden...

 

Mvh kjello2

Ser ut som du og jeg er enig i vår oppfatning av maskinen.

Lenke til kommentar
Har stusset over dette flere ganger:

fsd8830vorbis.gif

 

Tar det virkelig ca en time å bli ferdig med denne filen for slike råe prossessorer?

Beklager om spørsmålet virker dumt, har ingen erfaring med det programmet selv og er heller ikke sikker på hvordan du har brukt programmet i testen.

 

Mvh kjello2

Står det ikke sekunder kanskje? =)

Lenke til kommentar
Har stusset over dette flere ganger:

fsd8830vorbis.gif

 

Tar det virkelig ca en time å bli ferdig med denne filen for slike råe prossessorer?

Beklager om spørsmålet virker dumt, har ingen erfaring med det programmet selv og er heller ikke sikker på hvordan du har brukt programmet i testen.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Står det ikke sekunder kanskje? =)

Skrev ikke [L]337-Zonic at han takket for at jeg pekte ut dette "problemet" og at dette nå skulle bli fikset? Jo, jeg tenkte meg det. Les hele diskusjonen før du prøver å få opp post-counten din... :p

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Det samme må sies om TV-tuneren. Denne fungerer mye bedre enn S-VHS inngangen på maskinen

 

Det heter da vitterlig S-Video og ikke S-VHS? Er ikke S-VHS lagringsformat/kassett?

Ikke nødvendigvis, meg bekjent!

 

VHS = Video. S-VHS = S-video :yes:

 

Men for all del, jeg kan jo ta feil og skulle jeg skrevet det selv hadde jeg skrevet s-video.

Lenke til kommentar

Jeg har vært på IU-data like ved Blaze i oslo og sett på zeptoen.

Jeg skjønner kritikken, men man må ta av seg hatten for tanken til zepto.

Greit at en ny modell har småfeil (firewire-plasseringne var styggstygg), men det som er viktig med 3300 wide er skjermen, numpaden og også at de har skjønt at de fleste med bærbar har den hjemme 99,9 % av tiden og trenger ikke en som er portabel.

Jeg tror laptop-markedet glir mot to ekstremer:

* De ultraportable (kombinasjon av pda og pc og mob osvosv?)

* Litt store laptoper til hjemmebruk.

 

Den stasjonære pcen er så godt som død.

Jeg spår 3 år reel levetid igjen.

Det er macene og ipodene og laptopene og sånne ting som virker troverdig fremtidsrettet.

Uansett.

Bra dere testa den, men dere må jo teste litt maskiner til bruk ved f.eks. redigering, evt kjøre en mac vs. pc test.

Jeg er i startgropa på redigeringsfronten og merker for første gang at jeg har lyst på mac.

Finnes det noen bra norske mac-sider med ordentlige tester?

 

 

sverre

Lenke til kommentar

Problemet er:

Maskinen er stor = Vi forventer oss kraftig maskinvare...

Her skuffer denne modellen oss når vi vet det finnes HT-prosessorer som kan plasseres i slike maskiner nå. Og vi forventer oss noe annet på skjermkortfronten enn markedslederen for... 1 år siden...

Forøvrig er firewire-plasseringen nok til at jeg skulle strøket denne maskinen fra min "potensielle"-nye-maskin-liste.

 

Forresten er vel brikkesettet SiS645DX noe som var markedslederen, eller i alle fall anbefalt av overklokkere til stasjonære for ca 1,5 år siden (kanskje mer... Januar/februar 2002?).

 

Det er for lite, for sent. Enkelt og greit.

 

Edit: Mente "oss" -> forbrukere

Virket nesten som om jeg var en av barbara.no gjengen en stund, noe jeg ikke er :)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Har stusset over dette flere ganger:

fsd8830vorbis.gif

 

Tar det virkelig ca en time å bli ferdig med denne filen for slike råe prossessorer?

Beklager om spørsmålet virker dumt, har ingen erfaring med det programmet selv og er heller ikke sikker på hvordan du har brukt programmet i testen.

 

Mvh kjello2

Står det ikke sekunder kanskje? =)

Skrev ikke [L]337-Zonic at han takket for at jeg pekte ut dette "problemet" og at dette nå skulle bli fikset? Jo, jeg tenkte meg det. Les hele diskusjonen før du prøver å få opp post-counten din... :p

 

Mvh kjello2

Eh, for å få opp min postcount? Sjekk registreringsdatoen min før du slenger ute slike grunnløse bemerkninger. Må innrømme at jeg ikke leste alle postene så godt i og med at jeg ikke så noen som hadde "står jo sekunder der" som svar...

Men uansett, slike bemerkninger vil jeg ha meg frabedt.

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Eh, for å få opp min postcount? Sjekk registreringsdatoen min før du slenger ute slike grunnløse bemerkninger. Må innrømme at jeg ikke leste alle postene så godt i og med at jeg ikke så noen som hadde "står jo sekunder der" som svar...

Men uansett, slike bemerkninger vil jeg ha meg frabedt.

:thumbdown:

Vel, jeg mente det ikke helt så seriøst som du later til å tro, du siterte til og med min -> :p <-

Beklager om det ikke kom så klart frem.

 

Ikke noe mer off-topic nå da, la oss diskutere 3300 Wide i denne tråden fra nå av, og om du har noe mer du vil si til meg viranth kan vi vel ta det via pm? På forhånd takk :)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Ser at det er nokså stor forskjell mellom hvordan denne er vurdert her på Barbara og på DinSide. Virker nesten som de har testet to forskjellige maskiner, eller i allefall lagt vekt på nokså forskjellige egenskaper.

 

Summasummarum tror jeg at jeg går for Acer Ferrari i stedet....

 

 

noruego

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Den stasjonære pcen er så godt som død.

Jeg spår 3 år reel levetid igjen.

Det er macene og ipodene og laptopene og sånne ting som virker troverdig fremtidsrettet.

Alle forstår jo at man får mer kraft inni en stor boks enn i en flat "lefse". For de som er interesserte i kraft, noe som de fleste er, vil den stasjonære pc'en leve i beste velstand lenge.

 

Og når du sier mac, mener du da både stasjonære og bærbare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...