Gå til innhold

WhatsApp har blitt mye sikrere å bruke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd WhatsApp ikke er det som hovedsakelig brukes i Norge. Nå har riktignok Facebook Messenger og Google Allo begge tatt i bruk samme krypteringsprotokoll. Men så lenge ende til ende krypteringen der ikke er skrudd på permanent, og det ikke er tilgjengelig når man bruker desktop/web-versjonen, så er det ubrukelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det største problemet med Whatsapp slik jeg ser det er at brukeren er bundet til en eneste enhet. Det går riktignok an å parre telefonen med nettleseren på PCen, men det er omstendelig og i realiteten bare kloning. Med Hangouts, fb messenger, Skype osv kan brukerne logge seg på fra ulike plattformer (mobil 1, mobil 2, nettbrett, PC hjemme, PC på jobben osv) og fortsette der de slapp eller starte nye samtaler uansett hvilken enhet de bruker. Dette synes jeg er en kjempefordel i forhold til modellen Whatsapp bruker.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Modellen WhatsApp bruker er nettopp det som gjør den sikker. Men kanskje ikke så rart at kryptering ikke verdsettes høyere i et land som Norge, da vi ikke risikerer forfølgelse om vi diskuterer de feil tingene i 'private' meldinger.

Ulike modeller er kanskje et resultat av avveininger mellom brukervennlighet og sikkerhet. Hva er det som gjør Hangouts eller Skype mindre sikre enn WhatsApp?

 

Jeg er for øvrig komfortabel med å snakke på både åpne og lukkede irc / slack / etc kanaler, burde jeg ikke være det?

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...