Gå til innhold

FEATURE: Månedens ti anbefalte spill til mobil og nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som vanlig mangler noen som helst anbefaling for de av oss som bruke Windows, men det er mye å velge i for oss også. Tenker jeg derfor ramser opp noen spill jeg kommer på i farten. Ikke alle er helt nye, men det er ikke store fare for at gamer har omtalt disse for Windows tidligere, og de er verdt å få med seg uansett. MS store inneholder nå fullblods PC-spill, men holder denne til spill som fungerer på mobile devicer, inklusive tablet PC'er.

Jeg har ikke tenkt å bruke hele dagen, så jeg skriver ikke så mye om hvert enkelt.
 
PS: Da aller fleste, om ikke alle, disse kan spilles på en vanlig Windows 10 maskin.
 
Halo: Spartan Strike & Spartan Assault
halo.jpg

Top down spill satt i Halo-universet som er verdt å få med seg for alle Halo fans, men også bra for andre spillere.
 
Tablet og Mobil
 
 
Leo's Fortune
leo.jpg
Vakkert plattformspill om Leo som må forsere en fantastisk verden for å få tilbake gullet som ble stjålet fra ham.

Tablet og mobil
 
 
Game Dev Tycoon
gamedev.jpg
GameDev Tycoon lar deg starte som en liten garasjeutvikler. Lag spill folk liker og du kan bli neste Ubisoft.
 
Tablet
 
 
ilomilo plus
ilomilo.jpg
Finpusset versjon av XBOX-klasikkeren med nye brett og kapitler. Et vakkert puzzle spill der du skal få de to vennene ilo og milo til å møtes.
 
Tablet
 
 
Evo Explores
evo.jpg
Jobb med surrealistiske og umulige konstruksjoner for å løs dette flotte puzzle spillet.
 
Tablet og mobil. Og Hololens for de som har det..
 
The Bridge
thebridge.jpg
Enda et surrealistisk spill med en forvrengt virkelighet. Vakkert laget og flotte puzzles.
 
Tablet og mobil.
 
 
Oxenfree
oxenfree.jpg
En flott thriller av en historie med stor sommeroppdatering, les testen her på gamer.

Tablet

https://www.microsoft.com/en-us/store/p/oxenfree/9nblggh6ctz5#

Fire: Ungh's Quest
ungh.jpg
Dette spillet ligger i sjangeren puzzleventure og leverer mange fine oppgaver i flotte og morroe omgivelser.

Tablet

https://www.microsoft.com/en-us/store/p/fire-unghs-quest/9nblggh680n9#
 
A Clockwork Brain
clockbrain.jpg
En serie moro og utfordrende spill som setter hjernen på prøve.
 
Tablet og mobile
 
 
Shadow Fight 2
shadowfight2.jpg
Flott gamplay og en god historie, men setter etter hvert også ferdighetene på hard prøve. Flott spill om du tåler litt grinding også.

Tablet
Adera
adera.jpg
Ett av de første spillene jeg fikk fra MS store, et visuelt mesterverk av et spill der du må utforske og løse små og store gåter. Dette er en spillserie.
 
 
Draw a Stickman Epic 2
DrawAStickman2.jpg
Tegn figuren din og begi deg ut på eventyr i en ganske crazy stickman verden.
 
 
Bridge Constructor
BridgeConstructor.jpg
Klassisk brobyggerspill for de som fremdeles liker disse.
 
Tablet og mobil
 
Riptide.jpg
Enkel fartsaction med rakettdrevne vannskutere.
 
Endret av Serpentbane
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...