Gå til innhold

ANMELDELSE: FIFA 17


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du slår av alt det "assisted" greiene i spillet så slipper du at pasninger blir slått for hardt og i feil rettning.

 

Jeg har slått av og på en rekke ulike innstillinger for å sjekke, og jeg synes fortsatt det noenganger er unormalt upresist.

 

Men det er et godt tips hvis man vil ha full kontroll på spillet sitt, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar

Har alltid irretert meg over at spillet skifter til feil person. Men der kan du bruke høyre stick, da blir du den du ønsker som regel.

Det med pasningene kan du fikse med å skru av all assistansen, da er det egen udugelighet som gjør at du bommer (som regel)

 

Har også irritert meg over når jeg sentrer et passning også får jeg ikke bytte spiller så den ballen går til han som er i offside og ikke han som er på vei å komme bak forsvar lingjen.

45 og 90 min er også irriterende,

feil dømte straffer og rødt kort

og dø vinkel mål og alt det tullballe der.

Er i det hele tatt usikker om jeg virkelig gidder å kjøpe fifa 17 eller pes 17 i det hele tatt

Lenke til kommentar

Ironisk at halve srtikkelen med personlig erfsring med spillet er en direkteoversettelse fra IGN sin review for spillet. Bare gå å ta en titt.

 

Dette var slapp journalistikk!

 

Hei

 

Jeg har ikke kopiert noe av det jeg skriver fra en annen anmeldelse. Når jeg skal anmelde et spill unngår jeg bevisst å både lese og høre hva andre mener, slik at det jeg til slutt kommer frem til er min mening, og min alene.

 

Det er imidlertid riktig at det er visse deler av anmeldelsen som inneholder likheter. Vi deler flere synspunkter om spillet og spillmodusen The Journey, og trekker også frem ting vi ikke helt setter pris på rundt dette.

 

Spesielt en kommentar er slående lik, og det er den rundt simulering av trening, og hvordan dette er en lærepenge for dagens unge. Dette baserer jeg på 6 år som trener for et fotballlag der dette temaet ble spesielt aktuelt de senere årene, og hvor viktig det var å både møte opp, og gjøre en best mulig innsats på trening, var veldig viktig både for laget og spilleren.

 

Jeg møtte meg selv litt i døren når jeg da prøvde å lure meg unna og spare litt tid ved å sluntre unna og simulere trening, noe jeg har snakket om sikkert hundre ganger til spillerne på laget mitt.

 

For å oppsummere litt: Ja, det er likheter i mellom min og anmeldelsen du referer til, med jeg har på ingen måter kopiert noen andres meninger i det jeg selv skriver.

 

Spør gjerne spørsmål hvis det er mer du lurer på.

 

-Gøran

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man blir jo litt usikker, når du bruker litt merkelige norske ord... som:

 

"...og man merker oftere at FIFA 17 er et videospill."

 

Dette er jo en ganske ren oversettelse av "video games" - og ikke "dataspill" som vi gjerne bruker.

 

Men ellers fin anmeldelse. 

 

Joda, ikke det vanligste uttrykket, men variasjon er fint :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man blir jo litt usikker, når du bruker litt merkelige norske ord... som:

 

"...og man merker oftere at FIFA 17 er et videospill."

 

Dette er jo en ganske ren oversettelse av "video games" - og ikke "dataspill" som vi gjerne bruker.

 

Men ellers fin anmeldelse. 

 

Jeg bruker også 'videospill' av og til. :) Bare 'dataspill' blir av og tip litt for lite spesifikt. Møtte faktisk noen for et par dager siden som skilte mellom dataspill og videospill, der vedkommende mente at det første skjer på PC, mens 'videospill' skjer på konsoll.
Lenke til kommentar

 

Man blir jo litt usikker, når du bruker litt merkelige norske ord... som:

 

"...og man merker oftere at FIFA 17 er et videospill."

 

Dette er jo en ganske ren oversettelse av "video games" - og ikke "dataspill" som vi gjerne bruker.

 

Men ellers fin anmeldelse.

Jeg bruker også 'videospill' av og til. :) Bare 'dataspill' blir av og tip litt for lite spesifikt. Møtte faktisk noen for et par dager siden som skilte mellom dataspill og videospill, der vedkommende mente at det første skjer på PC, mens 'videospill' skjer på konsoll.

 

Hvorfor ikke bare "spill"?

 

 

 

...og nei, "videospill/video games" er ikke spesifikt for konsoll.

https://en.wikipedia.org/wiki/Video_game

https://no.wikipedia.org/wiki/Videospill

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

 

 

Man blir jo litt usikker, når du bruker litt merkelige norske ord... som:

 

"...og man merker oftere at FIFA 17 er et videospill."

 

Dette er jo en ganske ren oversettelse av "video games" - og ikke "dataspill" som vi gjerne bruker.

 

Men ellers fin anmeldelse.

Jeg bruker også 'videospill' av og til. :) Bare 'dataspill' blir av og tip litt for lite spesifikt. Møtte faktisk noen for et par dager siden som skilte mellom dataspill og videospill, der vedkommende mente at det første skjer på PC, mens 'videospill' skjer på konsoll.
Hvorfor ikke bare "spill"?

 

 

 

...og nei, "videospill/video games" er ikke spesifikt for konsoll.

https://en.wikipedia.org/wiki/Video_game

https://no.wikipedia.org/wiki/Videospill

Jeg sa at jeg møtte noen som skilte mellom konseptene dataspill (PC) og videospill (konsoll), ikke at JEG gjorde det. :)

 

Poenget er uansett at det er helt kosher å bruke 'videospill' som et begrep for spill generelt, som du påpeker med wiki-oppføringen.

Lenke til kommentar

Kun spilt The Journey, men det er jo dessverre skripta som juling. Plukka Burnley, for å få ørlite spilletid. Inntil en storspiller kommer inn døra deadline day. Snakka med en kompis, han plukka Bournemouth. Samme saken. Jepp, her følges historien fra A til Å, og det kunne vært gjort så veldig mye bedre, og ikke minst mer realistisk. Pluss på hastverksarbeid med å skru sammen intervjuversjoner av James Rodriguez, som ser mer ut som Benicio Del Toro. Dere kunne vel strengt talt tatt tak i opsjonene på hva unge Hunter sier også. Hadde vært mer gøy og uforutsigbart om det IKKE dukka opp en "advarsel" for om du var heit om øran, "kald" eller nøytral. Personlig vil jeg ikke ha noen CR7-kopi, eplekjekk og verdens beste, så styrer unna å komme med tøffe-tøffe kommentarer

Endret av tindfoting
Lenke til kommentar

Jeg har PS4, er det noen som kan hjelpe meg, det står at jeg må være logget på med sony entertainment network kontoen min, og være tilkoblet EA servere, kan noen forklare meg hvordan skal jeg gjøre det, på forhånd takk

Hei. Du har ikke registrert deg på SEN? Det må du gjøre først, gjorde det via PC'en, fikk brukernavn etter litt plundring, og fikk deretter tilgang til SEN via PS4. Du må i tillegg registrere deg på EA Sports nettside. Som sagt, mye plunder første gangen, minnes eg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...