Gå til innhold

Spørsmål om G-Sync og Freesync


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et Gtx 1080 nylig. Har en Dell U2711 som er moden for utskifting.

Ønsker meg en wide skjerm som er over 60Hz. Jeg finner en god del med Freesync som passer min lommebok, men veldig få G-sync. 

Spørsmålet er om G-sync virkelig har noe for seg? Jeg spiller stort sett bare wow, division, Civ, siege og noen andre.

 

Har behov for en skjerm som er over 60Hz fordi jeg synes bildet er roligere. Sliter med migrene og er sensitiv for flimringer. KJøpte meg 2 x 144hz på jobb, og merker stor forskjell.

 

Men dette med G-sync og Freesync, dersom jeg kjøper en freesync så vil jeg vel kunne sette høyere en 60Hz

 

Sikkert en del dumme spm her, men men, vet jeg ikke så vet jeg ikke.

 

Budsjettet mitt er på rundt 6k

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G-sync og Freesync har ingenting med spesifikasjonene på skjermen å gjøre sånn sett. En G-sync eller Freesync skjerm med 60Hz er låst til 60Hz.

 

G-sync er for Nvidia og Freesync er for AMD. Du får ingen fordeler med Freesync siden du har et Nvidia kort.

 

Her er litt info http://www.geforce.com/hardware/technology/g-sync/faq#q1

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Ok, takk for oppklaring.

Men, behovet mitt er igrunnen bare en 32 tommer med oppdateringsfrekvens over 60Hz.

Jeg finner jo noen Freesync skjermer som dekker dette, billigere en g-sync er de og.

Så dersom jeg blåser i om det er g-sync eller freesync, men med 144hz. Da vil vel jeg kunne ha en en skjerm som har 144hz og freesync, (som jeg ikke får brukt fordi jeg har nvidia) Eller?

Endret av primatet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...