Gå til innhold

Dette panelet er minst ti ganger mer lyssterkt enn de fleste TV-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet ikke helt om nits men kan bekrefte at i spill eksempel killingloor3 burningparis på en gammel crt over komposite står du i byggningstalisetstaliset kan du se detaljet i veggen som er helt mørk på en ny plasmla dlp lcd sånt og det med lys på min pioneer er helt lyst på kontrast må på 0 for å se pluss i mørket wikipedia sier at crt tillater mer lys fra bildet og trenger ikke skru av kontrast for se på bildet

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

vet ikke helt om nits men kan bekrefte at i spill eksempel killingloor3 burningparis på en gammel crt over komposite står du i byggningstalisetstaliset kan du se detaljet i veggen som er helt mørk på en ny plasmla dlp lcd sånt og det med lys på min pioneer er helt lyst på kontrast må på 0 for å se pluss i mørket wikipedia sier at crt tillater mer lys fra bildet og trenger ikke skru av kontrast for se på bildet

 

 

 

 

Ja..., CRT har fortsatt sine fordeler.

 

Har selv en CRT til PC'en..., og selv om at kompissen min sitter med 1920*1080p LED-TV..., så synes jeg personlig at det er bedre å spille på CRT'en min enn TV'en hans.

 

Smaken er som baken...

Den er delt.

 

PS...: Jeg kan drømme om Multi-k-skjerm..., men sanheten er at samme hva det er som kommer i tiden fremover så kommer jeg til å sitte med denne CRT'en til den takker for seg.

Lenke til kommentar

 

 

 

En tanke slo meg...

 

Selv om man har 4000nits til rådighet så trenger man strengt tatt ikke nødvendigvis ta i bruk alle 4000nits?

 

Skjerm-kallibrering setter vel skjermen til det optimale punktet på rang-stigen vil jeg tro, eller hurr?

 

Noe som jeg vil tørre og tippe på at er under 4000nits?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vet ikke helt om nits men kan bekrefte at i spill eksempel killingloor3 burningparis på en gammel crt over komposite står du i byggningstalisetstaliset kan du se detaljet i veggen som er helt mørk på en ny plasmla dlp lcd sånt og det med lys på min pioneer er helt lyst på kontrast må på 0 for å se pluss i mørket wikipedia sier at crt tillater mer lys fra bildet og trenger ikke skru av kontrast for se på bildet

 

Var utrolig tungvint å lese dette...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest medlem-329093

Hva er Backlight Masterdrive? Og er dette LED eller OLED/AMOLED TV? Kan en LED HDR UHD 4K TV med like mange nits lysstyrke på skjermen som en OLED/AMOLED TV være like bra som en OLED/AMOLED TV? Synes 25 000 kroner er litt i meste laget for en TV når jeg må kjøpe Ultra-HD 4K HDR spiller i tillegg, hvis en vanlig LED UHD 4K HDR TV til 10-12 000 er like bra...

 

Men jeg har ikke funnet noen TV'er med 12 bits ennå, finner bare 10 bits... venter industrien med 12 bits til de skal lage 8K TV'er for at det skal bli stor nok forskjell på bildet til at folk skal gidde å oppgradere fra 4K til 8K om to år?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg fant ut at samsungs SUHD "quantum dot" teknologi med HDR, er overlegent OLED/AMOLED akkurat nå. SUHD TV'ene har mye høyere lysstyrke som jeg har forstått, mens det eneste OLED/AMOLED produsentene kan skilte med er mørkere sortnivå. Hva trenger man mest... sortere sort eller sterkere lys? Jeg velger lysstyrke fremfor sortnivå. For lysstyrken kan faktisk brukes til noe. Og OLED/AMOLED har ikke HDR enn så lenge, hvis ikke jeg har misforstått. Jeg lar hifi-fetish folka med anlegg til en million kjøpe OLED/AMOLED tv'ene til 65-100 000. :)

 

Bitsene ser ut til å være 10 bit på 8K TV'ene som kommer også. Så mindre grunn til å vente på 8K? :confused:

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...