Gå til innhold

Batteriverstingen Google Chrome skal bli bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok i så fall din personlige erfaring, jeg har ikke hørt om folk som har problemer ved bruk av google-tjenester i chrome. Ofte er det og funksjoner som bare fungerer i chrome.

 

Denne sløsingen med ressurser som Chrome driver med i forhold til de andre nettleserne er veldig viktig. Spesielt for folk som er på bærbare.

 

Vanlig feilfiksing driver de jo på med konstant. Hvis du har problemer er det jo bare å rapportere problemene inn.

Lenke til kommentar

Det er nok i så fall din personlige erfaring, jeg har ikke hørt om folk som har problemer ved bruk av google-tjenester i chrome.

 

Det finnes mange og lange tråder i diverse forum om folk som har problemer. Noen eksempler på mine egne problemer: Docs og Sheets gir beskjed om "browser error", eller åpner ikke i det hele tatt, Drive åpner seg ikke (evig loading animation), Youtube viser bare et svart felt der filmen skal være.

Har samme problem på flere maskiner.

Re-install, nye profiler, enabling/disabling av alt du kan tenke deg....fortsatt like ille.

Lenke til kommentar

De burde heller fikset alle problemene Chrome har med å bruke Google Apps og Youtube. Firefox funker faktisk MYE bedre med Googles nettjenester enn Googles egen nettleser.

 

Mulig det er slik på X86, dessverre sitter du med en ARM CPU så er du faktisk tvunget til å bruke Google Chrome om du vil innom YouTube og enkelte tjenester.

Dette grunnet en del codec problemer i Firefox.

 

Lenke til kommentar

He he he...nå er eg blitt 40 og ser etter hvert hva mac frelste sier. "De andre" tar etter løsninger som Apple går for...bare litt etter Apple. Spiller ingen rolle hvem som kom på det først. Apple gjennomfører.

Kanskje på tide å bytte ut Ubuntu med Apple.

Lenke til kommentar

He he he...nå er eg blitt 40 og ser etter hvert hva mac frelste sier. "De andre" tar etter løsninger som Apple går for...bare litt etter Apple. Spiller ingen rolle hvem som kom på det først. Apple gjennomfører.

Kanskje på tide å bytte ut Ubuntu med Apple.

Jeg tror du har misforstått artikkelen. Det er google som er en versting her. Det er ikke Apple som har kommet med noe spesielt smart på noen måte, det er google som ikke har brukt tid og ressurser på disse feltene i det hele tatt. De har brukt tiden på alt det andre som gjør at folk bruker Chrome, det som faktisk er innovativt. Dette er ikke innovativt på noen måte, men det er bare ren effektivisering av browseren.

 

Du påstår at folk tar etter Apple. Du står fritt til å nevne noe Apple har innovert de to siste årene, som ikke er Forche Touch :)

 

Det er nok i så fall din personlige erfaring, jeg har ikke hørt om folk som har problemer ved bruk av google-tjenester i chrome.

Det finnes mange og lange tråder i diverse forum om folk som har problemer. Noen eksempler på mine egne problemer: Docs og Sheets gir beskjed om "browser error", eller åpner ikke i det hele tatt, Drive åpner seg ikke (evig loading animation), Youtube viser bare et svart felt der filmen skal være.

Har samme problem på flere maskiner.

Re-install, nye profiler, enabling/disabling av alt du kan tenke deg....fortsatt like ille.

 

 Jeg tviler ikke på at det er et problem flere har. Likevel kan du ikke påstå at FF er bedre. Jeg tviler på at det ikke er noen som har problemer med tjenester i FF. Det finnes alltid feil som oppstår i all software. Den type feil du har hører nok til kategorien sjelden og vanskelig å finne årsaken til. Dette er jo noe de aktivt jobber med, men jeg synes det blir feil å bruke alle ressurser på dette til enhver tid. DA vil du gjerne få en browser med veldig lite feil etter 1 år, men da vil den heller ikke ha fått noe annet enn bugfixes på 1 år!

Lenke til kommentar

De burde heller fikset alle problemene Chrome har med å bruke Google Apps og Youtube. Firefox funker faktisk MYE bedre med Googles nettjenester enn Googles egen nettleser.

 

Hvorfor ikke begge deler? Er ikke slik at Google kun har en person som jobber på nettleseren. :) For meg er batterisluket den største ulempen med Chrome.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...