Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot-tråden [les førstepost]


Anbefalte innlegg

car_logo_PNG1660.png



Dette er en tråd der du kan bli kjent med bilmerket, diskutere nyheter, ditt siste kjøp, eller annet generelt rundt Peugeot

* Hold en hyggelig og saklig diskusjon
* Diskusjon skal i hovedsak dreie seg om Peugeot
* Respekter andre sine meninger, man trenger ikke alltid å være enige
* Trenger du hjelp til å feilsøke eller fikse bilen din så kan du bruke teknisk-forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=134
* Ellers så gjelder forumets Retningslinjer her også. :)

Mangler det en tråd om ditt favoritt-merke, så kan du sende PM til Gavekort, eller lage din egen tråd og kopiere denne førsteposten. Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg kjøpte en 405 i Drammen for 4000,-. Kom ikke langt før det viste seg at topppakningen hadde ryki, og masse annet gøy. Jeg husker spesielt på den motoren så fant jeg 2 frostplugger inni motoren. Den ene hadde kilt seg i vannpumpa så skovlene hadde løsna, og den andre fløyt rundt. Det ene topplokks-bolt-hullet hadde også sprengt innover i kjølesystemet så bolten var alltid i kontakt med frostveske. Prøvde å tørke reint det hullet en god stund før jeg skjønte det der. Minner, minner. Fikk det sammen og kjørte den noen år. Noe mer om den bilen husker jeg egentlig ikke :p

 

Jeg har alltid likt 205GTI, 309GTI og 505 Turbo. Man sitter i en sofa og de går overraskende godt!

Lenke til kommentar

Har fått 205 i vrangstrupen etter å ha tatt over en 205 CTI som jeg har hatt mye jobb og ingen glede med. Forsåvidt om jeg hadde fått muligheten til å skaffe meg en 205 T16 så hadde jeg vel ikke stått over.

Men kunne tenkt meg en 309 GTI16

Nå er det ingen av de 405ene på disse bildene som er i den prisklassen du kjøpte, men er alltids noe som skulle vært gjort på biler mellom 20 og 25 år. Motormessig så har jeg bare vært borti en 405 med trøbbel og det var en kammerat som kjørte tom for olje :p Har hatt 8 stykker nå, så har jo ikke all verden grunnlag for statistik, men har ikke hatt noen voldsomt store problemer selv. Utover det man må regne med når man kjøper spesiell variant av gammel bil.

Øverste bildet er en MI16x4

Bilde 2 er en GTX som er bygd om til omtrent samme effekt som en MI16 utseendemesig ikke helt ferdig enda, men skal gjøres noe med i sommer.

Bilde 3 er en T16

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...