Gå til innhold

Netcoms nett er sikrest i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som provoserer meg er Netcom reklamen - "dårligere dekning er en myte". Dette er etter min erfaring og alle jeg kjenner, ingen myte, den er mye dårligere! Oslo, vestlandet, nordnorge..

 

Mycall byttet nettopp fra Telenor til Netcom. På kontoret i Oslo.. Gikk fra full dekning med Telenor sitt nett til at jeg ofte mister dekningen helt med Netcom. Ute i nordmarka.. sliter flere steder. På hytta både i Nordnorge og vestlandet.. Telenor scorer mye høyere.

 

Hadde vært interessant å sett en test av dekning mellom de to, og i tillegg en test av mobiltelefoner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det som provoserer meg er Netcom reklamen - "dårligere dekning er en myte". Dette er etter min erfaring og alle jeg kjenner, ingen myte, den er mye dårligere! Oslo, vestlandet, nordnorge..

 

Mycall byttet nettopp fra Telenor til Netcom. På kontoret i Oslo.. Gikk fra full dekning med Telenor sitt nett til at jeg ofte mister dekningen helt med Netcom. Ute i nordmarka.. sliter flere steder. På hytta både i Nordnorge og vestlandet.. Telenor scorer mye høyere.

 

Hadde vært interessant å sett en test av dekning mellom de to, og i tillegg en test av mobiltelefoner.

 

Det er nok veldig forskjell på kvar du er.

Eg var fornøyd Netcom-kunde i mange år (ca. 1997 - 2007), og opplevde aldri større problem med dekning på vestlandet enn dei som hadde Telenor. Men me merka at det var litt lokale forskjeller pga signalskygge, fordi "langdistanse-antennene" (mangel på bedre ord) ved kysten var plassert på forskjellige steder.

 

Har no Telenor-abonnement, fordi det er den avtalen bedrifta har. Men hadde ikkje hatt problem med å bytte tilbake.

 

Ser det og no når eg stort sett beveger meg i nærheten av ein riksveg, at det er veldig tilfeldig kva telefon som mister signal hvor - om me har telefonar med både Netcom- og Telenordekning med.

Generelt er det bra med dekning for begge, sjølv om det finnes stader der det ikkje er bra.

 

Men eg er kanskje ikkje så kravstor?

Lenke til kommentar

Det som provoserer meg er Netcom reklamen - "dårligere dekning er en myte". Dette er etter min erfaring og alle jeg kjenner, ingen myte, den er mye dårligere! Oslo, vestlandet, nordnorge..

 

Mycall byttet nettopp fra Telenor til Netcom. På kontoret i Oslo.. Gikk fra full dekning med Telenor sitt nett til at jeg ofte mister dekningen helt med Netcom. Ute i nordmarka.. sliter flere steder. På hytta både i Nordnorge og vestlandet.. Telenor scorer mye høyere.

 

Hadde vært interessant å sett en test av dekning mellom de to, og i tillegg en test av mobiltelefoner.

 

http://www.tek.no/artikler/mobilt_bredbaand_-_del_2/80951

Lenke til kommentar

Ikke mye relevant å trekke fram en fire år gammel test. Bare det siste året har NetCom forbedret dekningen voldsomt. For mon egen del har jeg nå fått 4G-dekning både på hytta og hos foreldrene mine, som bor ganske så landlig til. Hadde tidligere bare Edge begge steder.

Lenke til kommentar

Hadde Talkmore ( Telenornett ), og byttet til Tele2 ( nå Netcom sitt nett ). Hadde "aldri" problemer med dekningen med nettet til Telenor. Nå har jeg problemer med dekningen til Netcom selv hjemme i en by med 25-30.000 innbyggere, og omkring midt i mellom to av hovedutfartsveiene fra byen!!

 

Både moren min og jeg har problemer med nettet til Netcom også hos foreldrene mine som bor rett ved den ene hovedutfartsveien, og nærmere sentrum!

 

Midt i fylket er det også område(r ) hvor en bekjendt av meg konsekvendt detter ut fra nettet til Netcom på en relativt trafikkert fylkesvei!

 

Så etter min oppfatning er ikke nettet til Netcom i nærheten av å være godt nok! Har ikke like dårlig oppfattning om, eller erfaringer med Telenor. Bare så synd Telenor er såpass dyrt i forhold :-(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Ikke mye relevant å trekke fram en fire år gammel test. Bare det siste året har NetCom forbedret dekningen voldsomt. For mon egen del har jeg nå fått 4G-dekning både på hytta og hos foreldrene mine, som bor ganske så landlig til. Hadde tidligere bare Edge begge steder.

 

4G er ikke alt, nå som onecall har netcom er det steder der det står 4G som nettet et tregere en før på teleneor sine antenner med H....

 

for meg har nettet blitt mye dårligere en på Telenor antennene

Lenke til kommentar

Det som provoserer meg er Netcom reklamen - "dårligere dekning er en myte". Dette er etter min erfaring og alle jeg kjenner, ingen myte, den er mye dårligere! Oslo, vestlandet, nordnorge..

 

Mycall byttet nettopp fra Telenor til Netcom. På kontoret i Oslo.. Gikk fra full dekning med Telenor sitt nett til at jeg ofte mister dekningen helt med Netcom. Ute i nordmarka.. sliter flere steder. På hytta både i Nordnorge og vestlandet.. Telenor scorer mye høyere.

 

Hadde vært interessant å sett en test av dekning mellom de to, og i tillegg en test av mobiltelefoner.

 

http://www.tek.no/artikler/test-norges-storste-test-av-mobilt-bredband/160979

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...