Gå til innhold

- Vi ønsket å gå inn på aller høyeste nivå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ing1.300x162.jpg

Vi slo av en prat med sjefen for HTCs nye storsatsing – VR-brillene som skal danke ut Oculus Rift.

 

– Vi ønsket å gå inn på aller høyeste nivå

 

 

Her syntes jeg dere burde tone ned retorikken og ta selvkritikk.

Finn Jarle, som skrev både denne artikkelen og sniktitten av dette produktet har aldri testet noe annet enn Oculus Rift DK1, som ikke har head tracking, kun 720p, ikke low persistence OLED etc.

 

Med andre ord, Oculus Rift DK1 er crap og det var også det første VR-kitet man har kunnet kjøpe i moderne tider og da er det ikke alltid så bra. DK2 er ekstremt mye bedre, 1080p, low persistence, headtracking, skjerm fra Note 3 med knallfine farger og sortnivå etc. Man kan også bevege seg i rom med denne. Har labbet rundt like lang som kabelen til DK2 er, og det er nokså langt.

 

Så, jeg ville seriøst vurdert å skrive om artikkelen da du fremstår som litt jomfru for teknologi med det du skriver her. Jeg mener come on, å lovprise et produkt når det eneste du har å sammenligne med er en gammel, og ikke minst den første iterasjonen av denne teknologien, blir det ikke bra journalistikk av. Har aldri sett noen gå fra Nokia 3510i og over til Samsung Galaxy S3 og skrive at den skal danke ut Xperia Z uten å ha testet den.

 

EDIT: Beklager at jeg er litt krass, men jeg syntes det er urettferdig for Oculus med slike titler når de ikke har rot i virkeligheten. Jeg er for konkurranse på VR fronten, det vil bare gjøre produktene bedre. Men da bør journalistikken rundt være faktuell og ikke amatørmessig.

Endret av IceBlitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føler jeg leser hver eneste dag at det er et nytt selskap som kommer med VR-briller som skal være så jævlig bra. Men ikke en jævla en har komme ut for salg enda.. Venter de på at oculus eller noen andre skal lansere for så å lansere samtidig eller wtf? Oculus har jeg mistet all håp for. Valve sine er jeg aller mest spent på, da vet jeg det blir kvalitet.

Lenke til kommentar

Føler jeg leser hver eneste dag at det er et nytt selskap som kommer med VR-briller som skal være så jævlig bra. Men ikke en jævla en har komme ut for salg enda.. Venter de på at oculus eller noen andre skal lansere for så å lansere samtidig eller wtf? Oculus har jeg mistet all håp for. Valve sine er jeg aller mest spent på, da vet jeg det blir kvalitet.

 

Kjære Papirkurven.

Oculus har lansert to produkter som alle kan kjøpe, et hvert år. Siste versjon kom i fjor sommer, og konsumerversjonen kommer i løpet av året så jeg ser ikke problemet? Kanskje du burde lese artiklene på nytt? Sony Morpheus, HTC ReVive, Oculus, Samsung Gear VR har alle blitt annonsert på markedet for kun 2 år siden eller mindre.

Lenke til kommentar

Er klar over det, men disse har jo ikke vært "the final product". De blir jo aldri ferdig virker det som. :p Jeg vil se de i butikkhyllene og ikke kjøpe et "uferdig" produkt. Skjønner at de vil at den skal være så bra som mulig, men det har tatt veldig lang tid. Også er jeg litt skeptisk til dette at facebook har kjøpt OR. Derfor er jeg mere keen på å se hva valve kommer med. Selv om det også kommer til å ta noen år. Det er jo forsåvidt positivt at så mange hopper på VR banen, da blir det kanskje fart på produksjon også. ^^

Lenke til kommentar

Er klar over det, men disse har jo ikke vært "the final product". De blir jo aldri ferdig virker det som. :p Jeg vil se de i butikkhyllene og ikke kjøpe et "uferdig" produkt. Skjønner at de vil at den skal være så bra som mulig, men det har tatt veldig lang tid. Også er jeg litt skeptisk til dette at facebook har kjøpt OR. Derfor er jeg mere keen på å se hva valve kommer med. Selv om det også kommer til å ta noen år. Det er jo forsåvidt positivt at så mange hopper på VR banen, da blir det kanskje fart på produksjon også. ^^

 

Blir aldri ferdig?

 

De startet opp fra grunnen av på Kickstarter for 2,5 år siden.

 

Å forvente en at en avasert og ny teknologi skal bli ferdig utviklet på _under_ 2,5 år er drøyt ;)

 

Det Oculus har klart på den korte tiden er utrolig, og at de har klart å produsere og på egenhånd globalt distribuere to forskjellige prototyper er over min fatteevne mtp hvor de kom fra.

 

At Facebook har kjøpt opp Oculus og investert milliarder i prosjektet kan nok ikke gjøre noe som helst annet enn å gagne utviklingen. Selv det norske forsvaret har laget prototyper med Oculus Rift DK2 for å kunne se ordentlig inni en tanks med kameraer på utsiden så de kan se hvor de kjører etc. Det sier litt om hva et selskap på et fåtall ildsjeler har klart å få til :)

 

Oculus kommer med konsumerversjon i løpet av året, over all sannsynlighet. Og slik ryktene skal ha det til kommer det til å være et meget imponerende stykke teknologi :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...