Gå til innhold

Vil gjøre det mulig for deg å lage «tingenes Internett»-enheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"De" må vel også senke terskelen for å få oppdatert enheter når disse får utdatert firmware, sånn at ikke hvert trafikklys og hver varmeovn om ti år er hacket og utnyttet til SuperDDoS. Hvem det ansvaret skal ligge på er ikke godt og si, for disse småselskapene som lager de første enhetene vil for lengst være borte da.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Nehh... Utfordringen er ikke at det er vanskelig å lage slike ting - men at 99,999% av ting man kan lage er for det meste bare tull. I likhet med 3D printing - materialer og print størrelser setter kraftig begrensninger som ikke kan omgås med kult navn og fin embalasje.

 

Vel, det fine med 3D-printing, 'tingenes internett', og all annen teknologi, er at den stadig blir bedre :)

 

Det er lett å være negativ hver eneste gang man kommer med noe nytt, fordi ny teknologi ofte trenger litt tid på seg for å bli god og pålitelig, men til slutt så gjør den som regel det ;)

Lenke til kommentar

 

Nehh... Utfordringen er ikke at det er vanskelig å lage slike ting - men at 99,999% av ting man kan lage er for det meste bare tull. I likhet med 3D printing - materialer og print størrelser setter kraftig begrensninger som ikke kan omgås med kult navn og fin embalasje.

Vel, det fine med 3D-printing, 'tingenes internett', og all annen teknologi, er at den stadig blir bedre :)

 

Det er lett å være negativ hver eneste gang man kommer med noe nytt, fordi ny teknologi ofte trenger litt tid på seg for å bli god og pålitelig, men til slutt så gjør den som regel det ;)

 

 

tjah jeg har både jobbet med Arduino, har hatt 3 stk 3D printere, gjort mye med RPi - så generelt sett vil jeg si at jeg er over middels optimistisk og interessert :) men slike prosjekter som dette her føles som old s%/# new wrapping.

Lenke til kommentar

Det jeg er mest bekjymret for er rekkevidden, men ifølge Wiki er det >100m på low energy Bluetooth.

 

Også liker jeg ikke at all info sendes opp i skyen, for så å hente de ned lokalt. Alle som er litt paranoid (slik som meg) vil jo helst serve dette hjemme.

 

Men dette kunne jo være en artig måte å fylle huset med temperatursensorer på.

 

EDIT: Og jeg tror det var IR sender på disse også.. da er det bare å smekke en forran alt utstyr (TV, varmepumpe osv.) så har man universalfjernkontroll på mobilen :)

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...