Gå til innhold

Historien om HTCs oppturer og nedturer (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desire<3

Ligger fortsatt i skuffen sammen med alle mine mobiler. Tar den frem nå og da, bare for å mimre litt. Høres kanskje sært ut, men det er noe spesielt med denne. Selv om dagens telefoner har bedre skjerm, batteri, prosessor osv osv, var denne forsatt en av de første som kunne alt.

Forsatt drømmer jeg om å få anskaffet en HTC Flyer, selv om den aldri ble noen sukseess.

 

Føler kanskje at HTC har sovet for lenge i klassen, og blitt kraftig forbikjørt av dr andre. Mer eller mindre de kan komme med en ny telefon som virkelig knuser konkurentene, er det vel ikke lenge før det blir kroken på døra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gøy.

Har hatt en iPaq som aldri ble brukt, Qtek 8310, HTC S710, S730, TyTn, TyTn II, HTC Hero (min første android), Desire, Desire HD, Sensation, One X, One M7 (2x) og nå One M8.

Har også tidvis brukt / hatt til låns Magic, incredible, One mini 2.

 

På de fleste av disse igjen har jeg kjørt mange forskjellige custom roms, men ikke siden One X.

Sensation var en veldig yndet telefon, lurer på om den var den første med dobbeltkjerne cpu fra HTC? Den står fortsatt veldig høyt på lista.

 

Men favoritt HTC'en hittil må være M7. Selv om jeg liker M8 veldig, veldig godt, var det noe spesielt med M7. Synes passformen var en god del bedre enn M8, og det var legendarisk å få en telefon med SKIKKELIG god DAC (her har faktisk M8 skuffet litt med signalclipping). Var så fornøyd med den at jeg kjøpte en nr. 2 .. da i rød versjon, som jeg fortsatt rådigger.

 

Den jeg ble mest skuffet over var One X. Elendig lyd, mye rare kernelrelaterte bugs (heldigvis hadde man custom kernels og roms) og ingen minnekortstøtte.

 

Salgsmessig har jeg tro på de nye desire modellene, men jeg ønsker meg veldig et nytt flaggskip ASAP, gjerne med samme fokus som M7 og M8 har hatt, men med annen kamerateknologi og enda bedre lyd.

 

Btw, den ingeniøren som fant på at hodetelefonutgangen på M8 skulle være i bunnen av telefonen, skulle vært skutt!

 

Det hadde vært kult om HTC hadde lansert en egen ekstern usb dac til telefonen med f.eks. både analog og optisk ut, når de først skal lansere sære nisjeremedier som tilbehør.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...