Gå til innhold

Kristendommen,en fabel, en historie; en trøst, en angst medisin og en sosial tilstand.


Anbefalte innlegg

Bibelen kan ikke forutse noe som helst, og de forutsigelsene den har er så lite spesifikke at det må skje før eller siden. Det er en av grunnene til at vi ikke har bruk for slikt etter min mening, nettopp fordi at de ikke har noe som helst å si for fremtiden ettersom at de mangler nyttig informasjon.

 

Det er tross alt bare en bok som mennesker skrev for mange århundrer siden, og den skal behandles slik som en hvilken som helst annen bok. Jeg ler litt på innsiden når noen velger å forskjellsbehandle bibelen fra annen litteratur.

 

For en bok kommer aldri til å være noe mer enn en bok, og informasjonen i boken eksisterer det ingen garanti for.

Endret av Raxzer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I sin profeti forutsa Jesus også at lovløsheten skulle tilta. ( Matt 24:12 )Dette er blitt oppfylt i levetid.

 

Familier blir klar over at det ikke er trygt, hverken for barn eller voksne å ferdes i det strøket hvor de bor. De som bor i byene er redde for å gå på gatene og for å reise med offentlige transportmidler. Offentlige parker blir tilholdssted for ramp.

 

Legg merke til at Jesus i sin profeti også forutsa at fordi løvløsheten tiltar skal kjærligheten kjølne hos de fleste. Har vi ikke lagt merke til en tydelig forandring i folks holdning overfor sine medmennesker. Før var folk villige til å stoppe opp og hjelpe en som var i vanskeligheter, men nå er det mange som foretrekker å snu ryggen til av frykt for å bli overfalt av en forbryter.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Kristendommen,

en fabel, en historie, en trøst, en angst medisin og en sosial tilstand.Kristendommen har fått så stor suksess pga 3

......

Fri fantasi.
fri fantasi i forhold til hva da perryandre?

gjerne presiser for meg hva du mener og ikke mener,

uten at du skal komme med diffuse relative ord som kan likegodt være et nedlatende ord som et aforisme ord eller fordoms ord.

(for eksempel mennesker som sier "idiot" eller "udugelig" når de ikke lenger har et argument å bruke).

skal du komme på en side som "diskusjon.no" så må du kunne nyansere og skjelne og presisere hva du mener.

hjelper lite at du sier "fri fantasi" i en relativ diffus måte.

blir som at jeg sa "gode intensjoner" og så skal du tolke hva jeg mener...

Du forventer en seriøs diskusjon. Bruker du samme ord når du diskuterer andre tema, som politikk, helse eller sjakk? Ditt innlegg er minst et steg fra en seriøs diskusjon. Virker mer som er følelsesladet innlegg med lite info om noe du er sterkt i mot.

Jeg diskuterer gjerne mot kristne, men ingen vinner en diskusjon når man selv er uviten, ingen blir tatt seriøs bare med å bruke meningsløse ord. Passer best når leseren er nyateist.

Gi meg eksempel på din kritikk du har ovenfor meg?

Feks noe av det jeg har skrevet.

 

Sier du at følelser ikke henger sammen med tanker?

 

Hvem har sagt noe om at jeg søker å vinne?

Jeg søker opplysning og balanse.

Har den metode der trekker ut alt det enig i men samtidig søker å balansere slik at ikke skaper konflikt i dualisme.

 

Gi meg derfor nå konkret eksempler på hva du kritiserer meg for,

Slik at du kan bevise deg å forstå like mye som du snakker.

Ja fordi en klok person vil oppbygge etter å ha gitt kritikk.

Kun en wannabe vil dra ned for å selv fremheve seg selv.

Endret av t_o_m_m_y
Lenke til kommentar

 

Det er en vesensforskjell på drøvtygging og å ete sin egen avføring!

 

Bibeldiggerne har dessverre ikke fått med seg et eneste kvekk. Og du stiller vel ikke stort sterkere, gjør du vel?

 

 

Hva var egentlig definisjon på drøvtygging da 3. Mos ble skrevet?

 

Spør guden din, det er hvert fall ikke dét, den 3.mosegrodde påstår. At noen kan tro at universets påståtte skaper har inspirert til slike idiotiske skriblerier er helt uforståelig.

 

Bibelen er en gedigen analfabet hva biologi angår, og da tar det seg usedvanlig dårlig ut når noen innbiller seg at den er gudelig inspirert.

 

Fadese-blekka bibelen lider allerede under sine fatale blundere, og abonnenter og diggere er sannelig ikke til noen hjelp. De burde i det minste lært minimum av tidlige kirkefedre som løy så halen sto rett opp på dem, i forsøk på å demme opp for alvorlige bibelske feil, med til dels fatale konsekvenser.

 

Nettopp derfor har vi bibelske dogmer og interpoleringer i bøtter og spann, fordi de så at teksten inneholdt så mange svakheter at de måtte juge for å få den opp og stå. Og for de som måtte lure er en interpolering i bunn og grunn regelrett dokumentfalskneri.

 

Kristninger fant bare opp et nytt ord for å få svindelen til å se likar ut.

 

Det sier seg selv, hadde bibeltekstene vært feilfrie hadde det ikke eksistert noen grunn til å endre dem, slik er det dessverre ikke!

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

Spør guden din, det er hvert fall ikke dét, den 3.mosegrodde påstår. At noen kan tro at universets påståtte skaper har inspirert til slike idiotiske skriblerier er helt uforståelig.

 

 

Bibelen er en gedigen analfabet hva biologi angår, og da tar det seg usedvanlig dårlig ut når noen innbiller seg at den er gudelig inspirert.

 

Fadese-blekka bibelen lider allerede under sine fatale blundere, og abonnenter og diggere er sannelig ikke til noen hjelp.

 

 

I og med jeg ikke har noen gud har jeg heller ingen å spørre.

 

Men hva får deg til å tro at Bibelen skal være en fasit i biologi?

Hvordan ender du i hele tatt opp med konklusjonen om at målet med denne teksten er å formidle presise anatomiske detaljer, og ikke f.ex. dagligtale eller rett og slett bare det å kunne kjenne igjen enkelte dyr?

 

I den grad man faktisk skulle mene harer og insekter er et argument mot Bibelen eller Gud, må man i det minste forsøke å vise til at poenget med den aktuelle teksten faktisk er å formidle presise biologiske detaljer, hvis ikke ender man opp i ren ønsketenking eller stråmannsbygging.

 

Bibelen er også en gedigen analfabet hva fluefiske og rosemaling angår, men er det virkelig et godt argument? Tydeligvis.

 

Og sånn apropos. For noen dager siden leste jeg en artikkel hvor Neil Degrasse Tyson snakket om solnedgang. Tenk det a, en såpass kjent astrofysiker som tror at det er solen som går rundt jorden.

Lenke til kommentar

Bibelen kan ikke forutse noe som helst, og de forutsigelsene den har er så lite spesifikke at det må skje før eller siden. Det er en av grunnene til at vi ikke har bruk for slikt etter min mening, nettopp fordi at de ikke har noe som helst å si for fremtiden ettersom at de mangler nyttig informasjon.

 

Det er tross alt bare en bok som mennesker skrev for mange århundrer siden, og den skal behandles slik som en hvilken som helst annen bok. Jeg ler litt på innsiden når noen velger å forskjellsbehandle bibelen fra annen litteratur.

 

For en bok kommer aldri til å være noe mer enn en bok, og informasjonen i boken eksisterer det ingen garanti for.

Bibelen er Guds Ord til menneskene. Den inneholder visdom, historiske fakta, prosa og profetier. Det er viktig å forstå vår egen tids tegn:

- Gud skapte på 6 dager, hvilte på den syvende.
- Enok ble bortrykket, Noah frelst gjennom trengsel.
- Det hebraiske folket kommer tilbake til Israel.
- Staten Israel snart 70 år.
- Pest, det fjerde segl.
- Blodmåner, det femte segl.
- Templet i Jerusalem vil snart bli bygget opp.
- Konflikt mellom Øst og Vest.
- Verden blir delt opp i 10 regioner.
- Den aller siste paven er her.
- Krislam forener verdens religiøse.
Bibelen er sannhet. Den treenige Gud er en realitet. Akkurat jeg som et menneske består av legeme, sjel og ånd, består Gud av Jesus Kristus, Ånden og Faderen.
Denne verden vil i løpet av 2015 ikke bli til å kjenne igjen.
Vi er i endens tid. Søk frelseren, Jesus fra Nasaret, han som kalles Yeshua.
Endret av Kirikato
Lenke til kommentar

Her er alt vi lurer på:) "Se det som en glede søsken, når dere møter alle slags prøvelser. For dere vet at når troen blir prøvet, skaper det utholdenhet. Men utholdenhet må føre til fullkommen gjerning. Så dere kan være fullkomne og hele, uten noen mangel. Om noen blant dere mangler visdom, skal han be til Gud, som villig og uten å bebreide gir til alle, og han skal få. Men han må be i tro, uten å tvile. For den som tviler, ligner en bølge på havet som drives og kastes hit og dit av vinden."

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Spør guden din, det er hvert fall ikke dét, den 3.mosegrodde påstår. At noen kan tro at universets påståtte skaper har inspirert til slike idiotiske skriblerier er helt uforståelig.

 

 

Bibelen er en gedigen analfabet hva biologi angår, og da tar det seg usedvanlig dårlig ut når noen innbiller seg at den er gudelig inspirert.

 

Fadese-blekka bibelen lider allerede under sine fatale blundere, og abonnenter og diggere er sannelig ikke til noen hjelp.

 

 

 

Men hva får deg til å tro at Bibelen skal være en fasit i biologi?

Hvordan ender du i hele tatt opp med konklusjonen om at målet med denne teksten er å formidle presise anatomiske detaljer, og ikke f.ex. dagligtale eller rett og slett bare det å kunne kjenne igjen enkelte dyr?

 

Bibelen er sannelig ikke en fasit på noe som helst, den er så spekkfull av feil og motsigelser at det er problematisk å holde rede på dem alle.

Og alle feil den påviselig inneholder er dens egen fiende, det skulle være rimelig åpenbart.

 

Men fanklubben hevder den er innblåst av gud, og da er det virkelig på sin plass at man tar til motmæle mot den idiotien man har fått tredd nedover hue i generasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg forstår ikke enkelte behov for å slenge dritt mot folk som tenker annerledes enn dem selv. Vi har ytringsfrihet til å si og mene hva vi vil i et demokrati. Det er ingen grunn til å følge seg forfulgt av kristne eller ha stressende tanker om at kristne ødelegger ditt liv.

Jeg har kristne venner. De er som folk flest bortsett fra at de ikke lyver og baksnakker noen. De tar en cola i stedet for øl. De kommenterer aldri mine valg i livet.

Jeg føler meg brydd på deres vegne når jeg er på sosiale medier og leser om hva som foregår oppe i hodet på folk. Kristne er som folk flest bortsett fra at de er opptatt av oppføre seg på en måte som vi alle burde ovenfor medmennesker.

Ikke? Har du aldri blit tvunget inn i kirka? Presset? Følt gruppepresset? Skolesektoren ønsker deg inn i kirka for å bli kristen, forsvaret ønsker deg til presten for å bli kristen, statlig media ønsker deg kristen og sender deg jesus-propaganda.

 

Jeg har ikke vokst opp uten stressende tanker om kristendommen og følelsen av å bli presset og skjøvet inn i en religion jeg hater av det offentlige. På en slik måte at menneskerettigheter blir satt til side i spørsmålet om å vise respekt.

 

Når du har fått jesus skjøvet ned i halsen fra du kunne gå til du kan kjøpe sprit så er det klart du opparbeider en viss brekningsrefleks!

 

Jeg har kristne venner. De er som folk flest, de sloss, de dreper, de voldtar, de lyver og stjeler. Drikker gjør de også.

 

Heldigvis har jeg ikke opplevd noen tvang. Jeg er oppvokst i en ikke-kristen familie.

Som en kristen far har jeg latt min sønn velge fritt. Etter en periode med rus og problemer har han nå kommet til Jesus i en alder av 21 år.

 

For mange år siden begynte min sønn å studere konspirasjonsteorier. Han forsto at denne verden går mot et helvete. Han viste meg sannheten om 9/11, og det ble en vekker for oss begge dengang.

 

Etter k-teoriene ble det mye rus for min sønn. Men nå i 2014 har han sett at Bibelen er sannheten.

 

Finnes det noen organisasjon, som Illuminatet, beskrevet i Bibelen?

Ja, det gjør det: http://wp.me/p3uvTQ-9L

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen er sannelig ikke en fasit på noe som helst, den er så spekkfull av feil og motsigelser at det er problematisk å holde rede på dem alle.

Og alle feil den påviselig inneholder er dens egen fiende, det skulle være rimelig åpenbart.

 

Men fanklubben hevder den er innblåst av gud, og da er det virkelig på sin plass at man tar til motmæle mot den idiotien man har fått tredd nedover hue i generasjoner.

 

 

Joda vi er begge enige om at Bibelen er spekkfull av feil og at teister er teite, men nå var det ikke akuratt det som var saken her.

 

Jeg siterer meg selv:

Hvordan ender du i hele tatt opp med konklusjonen om at målet med denne teksten er å formidle presise anatomiske detaljer, og ikke f.ex. dagligtale eller rett og slett bare det å kunne kjenne igjen enkelte dyr?

Lenke til kommentar

 

Denne verden vil i løpet av 2015 ikke bli til å kjenne igjen.

Vi er i endens tid. Søk frelseren, Jesus fra Nasaret, han som kalles Yeshua.

Kan du være litt mer konkret om hva du mener med at verden ikke vil være til å kjenne igjen? :)

 

Jeg kan kort skissere hva som vil starte neste år.

Vi får en global resesjon. Større enn krisa i 2007-2008. Større enn krisa i 1929 som ble grunnlaget for at Hitler kom til makten. (Misnøyen ble Hitlers bølge til makten i 1933).

 

Vi får en ny stor krig i Midt-Østen. Israel blir angrepet av sine naboer fra alle kanter, men går seirende ut. Hele Jerusalem blir innlemmet i Israel. Et tredje tempel skal bygges.

 

Tredje verdenskrig kommer slik flere nordiske Guds menn og kvinner har sett:

 

http://wp.me/p3uvTQ-1l

 

Russland+Kina angriper Europa og USA.

USA får sin velfortjente dom slik mange har fått visjoner om, blant annet A.A.Allen.

 

I løpet av tredje verdenskrig kommer Jesus i skyene som en tyv.

For å evakuere alle de som tror på Ham. Da er hedningenes TIDS-epoke slutt, og Gud vil igjen ta seg av Israel slik han gjorde i det gamle testamentet.

 

Etter en periode på 7 år, den store trengsel, hvor Gud har forsvart Israel på mirakuløst vis, kommer Jesus Kristus på Oljeberget med alle sine hellige. Da blir det 1000 år med fred og ingen skal lenger lage våpen eller læres opp til krig. Jesus blir synlig for alle som kongenes KONGE.

Amen.

Endret av Kirikato
Lenke til kommentar

Jeg kan kort skissere hva som vil starte neste år.

Vi får en global resesjon. Større enn krisa i 2007-2008. Større enn krisa i 1929 som ble grunnlaget for at Hitler kom til makten. (Misnøyen ble Hitlers bølge til makten i 1933).

 

Vi får en ny stor krig i Midt-Østen. Israel blir angrepet av sine naboer fra alle kanter, men går seirende ut. Hele Jerusalem blir innlemmet i Israel. Et tredje tempel skal bygges.

 

Tredje verdenskrig kommer slik flere nordiske Guds menn og kvinner har sett:

 

http://wp.me/p3uvTQ-1l

 

Russland+Kina angriper Europa og USA.

USA får sin velfortjente dom slik mange har fått visjoner om, blant annet A.A.Allen.

 

I løpet av tredje verdenskrig kommer Jesus i skyene som en tyv.

For å evakuere alle de som tror på Ham. Da er hedningenes TIDS-epoke slutt, og Gud vil igjen ta seg av Israel slik han gjorde i det gamle testamentet.

 

Etter en periode på 7 år, den store trengsel, hvor Gud har forsvart Israel på mirakuløst vis, kommer Jesus Kristus på Oljeberget med alle sine hellige. Da blir det 1000 år med fred og ingen skal lenger lage våpen eller læres opp til krig. Jesus blir synlig for alle som kongenes KONGE.

Amen.

Okay. Og dersom dette ikke skjer neste år, hva kommer til å skje med din tro da? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jes 2: 2-4 : I de siste dager skal det skje at Jehovas tempelberg skal stå grunnfestet høyt over alle fjell og løfte seg opp over høydene. Dit skal alle folkeslag strømme. Mange folk drar av sted og sier: Kom, la oss gå opp til Jehovas fjell, til Jakobs Guds hus, så han kan lære oss sine veier og vi kan ferdes på hans stier. De skal smi sine sverd om til plogskjær og spydene til vingårdskniver. Folk skal ikke mer løfte sverd mot folk og ikke lenger lære å føre krig.

 

Det er ingen tegn som tyder på at Israel eller dets arabisk naboland vil smi sine sverd om til plogskjær. De setter sin lit til sin militære beredskap for å overleve.

Lenke til kommentar

 

Jeg kan kort skissere hva som vil starte neste år.

Vi får en global resesjon. Større enn krisa i 2007-2008. Større enn krisa i 1929 som ble grunnlaget for at Hitler kom til makten. (Misnøyen ble Hitlers bølge til makten i 1933).

 

Vi får en ny stor krig i Midt-Østen. Israel blir angrepet av sine naboer fra alle kanter, men går seirende ut. Hele Jerusalem blir innlemmet i Israel. Et tredje tempel skal bygges.

 

Tredje verdenskrig kommer slik flere nordiske Guds menn og kvinner har sett:

 

http://wp.me/p3uvTQ-1l

 

Russland+Kina angriper Europa og USA.

USA får sin velfortjente dom slik mange har fått visjoner om, blant annet A.A.Allen.

 

I løpet av tredje verdenskrig kommer Jesus i skyene som en tyv.

For å evakuere alle de som tror på Ham. Da er hedningenes TIDS-epoke slutt, og Gud vil igjen ta seg av Israel slik han gjorde i det gamle testamentet.

 

Etter en periode på 7 år, den store trengsel, hvor Gud har forsvart Israel på mirakuløst vis, kommer Jesus Kristus på Oljeberget med alle sine hellige. Da blir det 1000 år med fred og ingen skal lenger lage våpen eller læres opp til krig. Jesus blir synlig for alle som kongenes KONGE.

Amen.

Okay. Og dersom dette ikke skjer neste år, hva kommer til å skje med din tro da? :)

 

 

Det starter neste år og varer minst 8 år totalt.

La oss si at Jesus Kristus blir kongenes Konge i 2025. Da vil 1000 år med ekte fred begynne.

 

En annen ting som forteller at det er noe spesielt med jødene. Etter ca 1900 år med diaspora snakker de fremdeles hebraisk. Med ulike dialekter.

 

Til sammenlikning har utflyttede nordmenn i USA glemt sin oldefars språk.

Lenke til kommentar

Det starter neste år og varer minst 8 år totalt.

La oss si at Jesus Kristus blir kongenes Konge i 2025. Da vil 1000 år med ekte fred begynne.

 

En annen ting som forteller at det er noe spesielt med jødene. Etter ca 1900 år med diaspora snakker de fremdeles hebraisk. Med ulike dialekter.

 

Til sammenlikning har utflyttede nordmenn i USA glemt sin oldefars språk.

Du misforstår. La oss åpne for muligheten at du tar feil, og disse tingene ikke skjer neste år (vi vil, forhåpentligvis, kunne observere dette begge to). Hvordan vil dette i så fall påvirke troen din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"I Kristus utvalgte han oss før verdens grunnvoll ble lagt til å stå for hans ansikt,hellige og uten feil. I kjærlighet og etter sin gode vilje avgjorde han på forhånd at vi skulle få rett til å være hans barn ved Jesus Kristus, til lov og pris for hans herlighet og nåde som han overøste oss med i ham som han elsker så høyt.

 

I ham har vi friheten kjøpt med hans blod, tilgivelse for syndene.

 

Så rik er Guds nåde som han har latt strømme over oss med all visdom og forstand da han kunngjorde for oss sin viljes mysterium, det han gjerne ville gjøre i ham. Han ville fullføre sin frelseplan i tidens fylde: å sammenfatte alt i Kristus, alt i himmel og på jord i ham."

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Bibelen er sannelig ikke en fasit på noe som helst, den er så spekkfull av feil og motsigelser at det er problematisk å holde rede på dem alle.

Og alle feil den påviselig inneholder er dens egen fiende, det skulle være rimelig åpenbart.

 

Men fanklubben hevder den er innblåst av gud, og da er det virkelig på sin plass at man tar til motmæle mot den idiotien man har fått tredd nedover hue i generasjoner.

 

 

Joda vi er begge enige om at Bibelen er spekkfull av feil og at teister er teite, men nå var det ikke akuratt det som var saken her.

 

Jeg siterer meg selv:

Hvordan ender du i hele tatt opp med konklusjonen om at målet med denne teksten er å formidle presise anatomiske detaljer, og ikke f.ex. dagligtale eller rett og slett bare det å kunne kjenne igjen enkelte dyr?

 

Herregud, har du ikke fått med deg at kristninger truer meg med helvtene sine i øst og vest, samstundes som de proklamerer at teksten er innblåst av gud?

 

Innblåst av en Allmektig, Allestedsnærværende usynlig himmelnisse!

Lenke til kommentar
Denne verden vil i løpet av 2015 ikke bli til å kjenne igjen.

Vi er i endens tid. Søk frelseren, Jesus fra Nasaret, han som kalles Yeshua.

Hvis verden er til å kjenne igjen i 2015, lover du å holde kjeft?

 

Eller skal du gjøre som alle andre falske profeter før deg og utsette datoen da det ALDRI skjer noe innenfor frister som blir satt. Ikke dine frister, ikke de tusener av idioter som har sagt det samme tullet i flere tusen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...