Gå til innhold

BlackBerrys gamle, nye telefon er lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del håper jeg Blackberry blir splittet og solgt i deler eller begjært konkurs.

Jeg har lenge håpet på at de skal få det til og klare seg i markedet. Men herligfred, å lansere en mobil med fysisk tastatur og mikroskjerm, kalle den for Classic samt sikkert kreve en god slant for den viser bare hvor lite innovativt Blackberry er.

Det ser i mine øyne ut som om de ikke engang forsøker. Men det minner heller ikke om en desperat handling, bare at de rett og slett ikke forstår hvor målgruppen deres er og hva folk flest ønsker. Skal de komme seg på bena trenger de gode mobiler med mainstream design og features som ikke andre har. Ikke et dårlig, lite funksjonelt og svært gammelt design.

Blackberry burde forholde seg mer slik Saab gjorde i bilverdenen. De lagde spesielle biler som var mainstream nok til å klare å selge. Men for å vinne kundemasser hadde de kule funksjoner, slik som AC-nedkjølte seter, mulighet for å fjerne belysning i kun deler av instrumenter etc. Altså slikt ingen andre hadde, og som folk ikke visste at de trengte men som raskt ble likt og foretrukket av mange.

Jeg mener, ville du gått og kjøpt en Opel Vectra til 300 000kr dersom den er helt lik Vectra-en som Opel lagde i 1992 og rettferdiggjort kjøpet ditt bare fordi det stod Opel Vectra Classic på bagasjelokket?

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

For min del håper jeg Blackberry blir splittet og solgt i deler eller begjært konkurs.

 

Jeg har lenge håpet på at de skal få det til og klare seg i markedet. Men herligfred, å lansere en mobil med fysisk tastatur og mikroskjerm, kalle den for Classic samt sikkert kreve en god slant for den viser bare hvor lite innovativt Blackberry er.

 

Det ser i mine øyne ut som om de ikke engang forsøker. Men det minner heller ikke om en desperat handling, bare at de rett og slett ikke forstår hvor målgruppen deres er og hva folk flest ønsker. Skal de komme seg på bena trenger de gode mobiler med mainstream design og features som ikke andre har. Ikke et dårlig, lite funksjonelt og svært gammelt design.

 

Du vet forbløffende lite om BlackBerry og deres produkter, men sterke meninger har du om dem allikevel. Gratulerer.

 

BlackBerry har en rekke smarttelefoner, både med og uten tastatur som er spesifikasjonsmessig helt på linje med det de andre produsentene kommer ut med for tida. Etter egen erfaring er BlackBerry OS 10 langt bedre enn både iOS, WP og Android, og BB produktene har langt bedre fysisk kvalitet enn f.eks Samsung.

 

BlackBerry Passport, enten du liker eller hater den, må uansett være noe av det mest innovative som har kommet på mobilfronten på mange år nå.

 

I tillegg er det faktisk mange av oss som fremdeles foretrekker fysisk tastatur og fysiske ringeknapper. BlackBerry Classic er et verktøy i en jungel av latterlige gimmick-telefoner med overdimensjonerte skjermer. BB er den eneste produsenten som i dag faktisk har baller nok til å gi folk alternativer til alle iPhone-klonene. Men får de noen annerkjennelse for det i mobil-media? -Nei, kun latterliggjørelse. Sier noe om hvor konformt mobil-miljøet har blitt. Men det er uansett ikke mitt problem, da jeg handler mobil etter hva som er best for mitt eget bruksmønster, ikke etter hva som er populært og hypet av mobil-media-mafiaen, hehe ;)

Lenke til kommentar

For min del håper jeg Blackberry blir splittet og solgt i deler eller begjært konkurs.

 

Jeg har lenge håpet på at de skal få det til og klare seg i markedet. Men herligfred, å lansere en mobil med fysisk tastatur og mikroskjerm, kalle den for Classic samt sikkert kreve en god slant for den viser bare hvor lite innovativt Blackberry er.

 

Det ser i mine øyne ut som om de ikke engang forsøker. Men det minner heller ikke om en desperat handling, bare at de rett og slett ikke forstår hvor målgruppen deres er og hva folk flest ønsker. Skal de komme seg på bena trenger de gode mobiler med mainstream design og features som ikke andre har. Ikke et dårlig, lite funksjonelt og svært gammelt design.

 

Blackberry burde forholde seg mer slik Saab gjorde i bilverdenen. De lagde spesielle biler som var mainstream nok til å klare å selge. Men for å vinne kundemasser hadde de kule funksjoner, slik som AC-nedkjølte seter, mulighet for å fjerne belysning i kun deler av instrumenter etc. Altså slikt ingen andre hadde, og som folk ikke visste at de trengte men som raskt ble likt og foretrukket av mange.

 

Jeg mener, ville du gått og kjøpt en Opel Vectra til 300 000kr dersom den er helt lik Vectra-en som Opel lagde i 1992 og rettferdiggjort kjøpet ditt bare fordi det stod Opel Vectra Classic på bagasjelokket?

 

Herregud for en tulling. Gjøre som SAAB? Du vet kanskje ikke hvordan det gikk med SAAB?

Lenke til kommentar

Det ser i mine øyne ut som om de ikke engang forsøker. Men det minner heller ikke om en desperat handling, bare at de rett og slett ikke forstår hvor målgruppen deres er og hva folk flest ønsker. Skal de komme seg på bena trenger de gode mobiler med mainstream design og features som ikke andre har. Ikke et dårlig, lite funksjonelt og svært gammelt design.

Blackberry har aldri prøvd å satse på "mainstream" markedet (så vidt jeg vet). Dette er jobb/ bisnis telefoner og for det bruksområdet gjør de en meget god jobb. Jeg har ikke hatt en BB på noen år, men da jeg hadde det så var den så overlegen på det den er ment til at de andre ikke engang stod i skyggen. Hvis de klarer å vise frem sine beste sider fra gamle dager så blir de store igjen.

 

Og angående fysisk tastatur så er det mye lettere og raskere å bruke for notatskriving/ dokumentbehandling etc. Det er en grunn til at man ikke har "touch" tastatur til PC eller helt flate taster der man ikke "føler" hvor de forskjellige tastene er.

 

You sir, do not understand the point of this! Vel de fleste som ikke er i målgruppen har noen forståelse for hva BB gjør og satser på.

 

Edit; Slettet en litt slem setning her :D

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

 

For min del håper jeg Blackberry blir splittet og solgt i deler eller begjært konkurs.

 

Jeg har lenge håpet på at de skal få det til og klare seg i markedet. Men herligfred, å lansere en mobil med fysisk tastatur og mikroskjerm, kalle den for Classic samt sikkert kreve en god slant for den viser bare hvor lite innovativt Blackberry er.

 

Det ser i mine øyne ut som om de ikke engang forsøker. Men det minner heller ikke om en desperat handling, bare at de rett og slett ikke forstår hvor målgruppen deres er og hva folk flest ønsker. Skal de komme seg på bena trenger de gode mobiler med mainstream design og features som ikke andre har. Ikke et dårlig, lite funksjonelt og svært gammelt design.

 

Blackberry burde forholde seg mer slik Saab gjorde i bilverdenen. De lagde spesielle biler som var mainstream nok til å klare å selge. Men for å vinne kundemasser hadde de kule funksjoner, slik som AC-nedkjølte seter, mulighet for å fjerne belysning i kun deler av instrumenter etc. Altså slikt ingen andre hadde, og som folk ikke visste at de trengte men som raskt ble likt og foretrukket av mange.

 

Jeg mener, ville du gått og kjøpt en Opel Vectra til 300 000kr dersom den er helt lik Vectra-en som Opel lagde i 1992 og rettferdiggjort kjøpet ditt bare fordi det stod Opel Vectra Classic på bagasjelokket?

Herregud for en tulling. Gjøre som SAAB? Du vet kanskje ikke hvordan det gikk med SAAB?

 

 

 

Tror ikke du skjønte poenget mitt, som var at Saab var et merke som måtte kjempe seg opp i et allerede veldig mettet marked. Dette klarte de ekstremt godt i mange år, noe som er sjeldent. Hvis slutten på Saab er det eneste du vet om Saab er det kanskje du som er tullingen her? ;)

 

 

Til dere andre som forsvarer Blackberry's kjipe produkter:

Hadde produktene vært ordentlig gode og på lik linje med andre hadde de fått større markedsandeler, uten tvil. Den som påstår at Blackberry er like potent som andre mobiltelefoner må ta et dypdykk i mobilverdenen for BlackBerry kan ikke måle seg på det som teller for de fleste i dag.

 

Den beste BlackBerry pr dags dato er vel Z30 om jeg ikke tar feil?

Å si at den er like god som andres telefoner er så fullstendig ukorrekt at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal respondere på det (slik som sinnabrus sier over her). Så jeg prøver med en sammenligning med Xperia Z2:

 

Z30: Dual Core 1.7GHz

XZ2: Quad Core 2.3GHz

 

Z30: 8MP kamera

XZ2: 20.7MP kamera

 

Z30: 2GB RAM

XZ2: 3GB RAM

 

Z30: Adreno 320 gpu

XZ2: Adreno 330 gpu (ca 90% kraftigere)

 

Z30: 5" 720p skjerm

XZ2: 5.2" 1080p skjerm

 

 

Z30 er langt dårligere enn alle årets og fjorårets flaggskip fra Samsung, Sony og LG slik jeg ser det.

Når spesifikasjoner for veldig mange er definerende for valget de tar ved kjøp av mobil er det ikke rart BB havner langt bak.

 

Ser ikke mye poeng i å bli irriterte av mine argumenter og gå til personangrep, det er jo BB som ikke klarer å lage mobiler som folk flest syntes er interessante...

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

 

Til dere andre som forsvarer Blackberry's kjipe produkter:

Hadde produktene vært ordentlig gode og på lik linje med andre hadde de fått større markedsandeler, uten tvil. Den som påstår at Blackberry er like potent som andre mobiltelefoner må ta et dypdykk i mobilverdenen for BlackBerry kan ikke måle seg på det som teller for de fleste i dag.

 

Den beste BlackBerry pr dags dato er vel Z30 om jeg ikke tar feil?

Å si at den er like god som andres telefoner er så fullstendig ukorrekt at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal respondere på det (slik som sinnabrus sier over her). Så jeg prøver med en sammenligning med Xperia Z2:

 

Z30: Dual Core 1.7GHz

XZ2: Quad Core 2.3GHz

 

Z30: 8MP kamera

XZ2: 20.7MP kamera

 

Z30: 2GB RAM

XZ2: 3GB RAM

 

Z30: Adreno 320 gpu

XZ2: Adreno 330 gpu (ca 90% kraftigere)

 

Z30: 5" 720p skjerm

XZ2: 5.2" 1080p skjerm

 

 

Z30 er langt dårligere enn alle årets og fjorårets flaggskip fra Samsung, Sony og LG slik jeg ser det.

Når spesifikasjoner for veldig mange er definerende for valget de tar ved kjøp av mobil er det ikke rart BB havner langt bak.

 

Ser ikke mye poeng i å bli irriterte av mine argumenter og gå til personangrep, det er jo BB som ikke klarer å lage mobiler som folk flest syntes er interessante...

Bare setningen hvor du spør hvilken BlackBerry som er 'best' sier alt om nivået du legger deg på her. Hvert produkt har sin målgruppe. Det burde strengt talt ikke være så vanskelig å forstå. Når det gjelder den søte lille spesifikasjonslisten din for øvrig, så er det kun kameraet som synes å være virkelig overlegent på Sony-en. Det andre interesser kun 'specs-nerder' og har fint lite å si når det gjelder brukeropplevelsen, da vi snakker om to vidt forskjellige operativsystem her. Hint: du kan ikke si at den ene er bedre enn den andre uten selv å ha prøvd begge. Spesifikasjonsonani er noe som burde høre gutterommet til. At du mener at markedsandel har noe som helst å si for kvaliteten på et produkt sier mer om deg enn produktet i seg selv. BlackBerry har vært gjennom, og er fremdeles i, en overgangsfase med ny styreleder, nytt OS og mye mer. Så langt viser BB at de begynner å komme på rett kjøl. Igjen, du kommer med sterke, populær-media-formede påstander om BB, men du vet ikke selv noe om selskapet og har åpenbart ingen erfaring når det kommer til produktene. Så det å uttrykke seg så bastant som du gjør her viser kun ignoranse. Den som trenger å både ta "et dypdykk" i mobilverdenen og i seg selv, er nok kun deg her i denne tråden.

 

Selv har jeg brukt en BlackBerry Q10 i over et år - det er den beste mobilen for MEG. Skjønner du hva jeg sier? Det fins ikke ett produkt som er universielt sett best for alle. Det skulle vært unødvendig for meg å nevne det. Det burde strengt talt vært åpenbart for alle nogenlunde oppegående mennesker. Kom tilbake til denne tråden etter at du har brukt en BB i minst en uke, da vil du innse hvor overlegen den er på kommunikasjon (BB Hub), multitasking (active frames) og stabilitet. You know, things that matter. I hvert fall for oss som kjøper en mobil for å bruke den, ikke for syns skyld.

 

Og når den gjelder den latterlige "folk flest" kommentaren din... Huff. BlackBerry kommer til kort på markedsføring, hvilket har mye å gjøre med at media allerede avfeide selskapet da de var på konkursens rand, på tross av at de altså har klart å snu skuta nå, sakte men sikkert. Men ting tar tid. Videre har de andre kontinenter enn Europa i fokus for tiden. De gjør det fremdeles relativt bra på det amerikanske kontinent (fra nord til sør) samt deler av Asia.

Lenke til kommentar

 

 

 

Til dere andre som forsvarer Blackberry's kjipe produkter:

Hadde produktene vært ordentlig gode og på lik linje med andre hadde de fått større markedsandeler, uten tvil. Den som påstår at Blackberry er like potent som andre mobiltelefoner må ta et dypdykk i mobilverdenen for BlackBerry kan ikke måle seg på det som teller for de fleste i dag.

 

Den beste BlackBerry pr dags dato er vel Z30 om jeg ikke tar feil?

Å si at den er like god som andres telefoner er så fullstendig ukorrekt at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal respondere på det (slik som sinnabrus sier over her). Så jeg prøver med en sammenligning med Xperia Z2:

 

Z30: Dual Core 1.7GHz

XZ2: Quad Core 2.3GHz

 

Z30: 8MP kamera

XZ2: 20.7MP kamera

 

Z30: 2GB RAM

XZ2: 3GB RAM

 

Z30: Adreno 320 gpu

XZ2: Adreno 330 gpu (ca 90% kraftigere)

 

Z30: 5" 720p skjerm

XZ2: 5.2" 1080p skjerm

 

 

Z30 er langt dårligere enn alle årets og fjorårets flaggskip fra Samsung, Sony og LG slik jeg ser det.

Når spesifikasjoner for veldig mange er definerende for valget de tar ved kjøp av mobil er det ikke rart BB havner langt bak.

 

Ser ikke mye poeng i å bli irriterte av mine argumenter og gå til personangrep, det er jo BB som ikke klarer å lage mobiler som folk flest syntes er interessante...

Bare setningen hvor du spør hvilken BlackBerry som er 'best' sier alt om nivået du legger deg på her. Hvert produkt har sin målgruppe. Det burde strengt talt ikke være så vanskelig å forstå. Når det gjelder den søte lille spesifikasjonslisten din for øvrig, så er det kun kameraet som synes å være virkelig overlegent på Sony-en. Det andre interesser kun 'specs-nerder' og har fint lite å si når det gjelder brukeropplevelsen, da vi snakker om to vidt forskjellige operativsystem her. Hint: du kan ikke si at den ene er bedre enn den andre uten selv å ha prøvd begge. Spesifikasjonsonani er noe som burde høre gutterommet til. At du mener at markedsandel har noe som helst å si for kvaliteten på et produkt sier mer om deg enn produktet i seg selv. BlackBerry har vært gjennom, og er fremdeles i, en overgangsfase med ny styreleder, nytt OS og mye mer. Så langt viser BB at de begynner å komme på rett kjøl. Igjen, du kommer med sterke, populær-media-formede påstander om BB, men du vet ikke selv noe om selskapet og har åpenbart ingen erfaring når det kommer til produktene. Så det å uttrykke seg så bastant som du gjør her viser kun ignoranse. Den som trenger å både ta "et dypdykk" i mobilverdenen og i seg selv, er nok kun deg her i denne tråden.

 

Selv har jeg brukt en BlackBerry Q10 i over et år - det er den beste mobilen for MEG. Skjønner du hva jeg sier? Det fins ikke ett produkt som er universielt sett best for alle. Det skulle vært unødvendig for meg å nevne det. Det burde strengt talt vært åpenbart for alle nogenlunde oppegående mennesker. Kom tilbake til denne tråden etter at du har brukt en BB i minst en uke, da vil du innse hvor overlegen den er på kommunikasjon (BB Hub), multitasking (active frames) og stabilitet. You know, things that matter. I hvert fall for oss som kjøper en mobil for å bruke den, ikke for syns skyld.

 

Og når den gjelder den latterlige "folk flest" kommentaren din... Huff. BlackBerry kommer til kort på markedsføring, hvilket har mye å gjøre med at media allerede avfeide selskapet da de var på konkursens rand, på tross av at de altså har klart å snu skuta nå, sakte men sikkert. Men ting tar tid. Videre har de andre kontinenter enn Europa i fokus for tiden. De gjør det fremdeles relativt bra på det amerikanske kontinent (fra nord til sør) samt deler av Asia.

 

 

 

Hvorfor du har et behov for å være ufin forstår jeg ikke.

 

Og hvordan du kan si at BlackBerry er gode telefoner fordi DU liker dem blir feil. Det betyr bare at DU liker telefonen og at BlackBerry er gode telefoner for DEG. Ikke at det er generelt sett gode telefoner som du argumenterer så nedlatende for.

 

Samsung og Apple er tydeligvis de beste telefonene for de som har dem og kjøper dem om og om igjen. Og de er det LANGT flere av. Det sier ofte noe om kvaliteten på et produkt. Og ja, det sier ofte noe om kvaliteten på et produkt. Feks er LG-tver som regel mye bedre enn billigskrapet Andersson. Gjerne i samme prisklasse også. Tyske biler er og har lenge vært bedre enn koreanske biler, både på kvalitet og hvor mye bil man får for pengene og så videre.

 

Det er et par andre ting jeg ikke skjønner hva du forsøker å få frem. Hvorfor skriver du: "det er den beste mobilen for MEG. Skjønner du hva jeg sier? Det fins ikke ett produkt som er universielt sett best for alle. Det skulle vært unødvendig for meg å nevne det."

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du så det som en nødvendighet å nevne at det ikke finnes et produkt som er universelt best for alle? Eller spør meg om jeg skjønner hva du sier når du sier at BB er best for deg. Hvorfor skulle jeg ikke skjønne at alle har forskjellig smak? Har jeg sagt at DU burde kjøpe noe annet enn BB eller at du ikke burde like det? Eller har jeg nevnt en mobiltelefon jeg har påstått er den definitivt beste for alle?

 

Det jeg har argumentert for hele veien er at BB ikke lager gode nok telefoner for markedet, eller folk flest; som er den definerende delen av markedet. Det er det som teller for BB som et selskap. Skal de overleve trenger de større markedsandeler, og da må de lage telefoner som folk flest liker bedre enn de gjør i dag.

 

Det er altså massen som definerer markedet, og du er ikke massen. Folk flest er massen.

 

Har du virkelig så lite innsikt at du ikke aksepterer eller kan respektere specs-nerder, folk som foretrekker et godt kamera, folk som foretrekker ett design over et annet? Ser ikke slik ut siden dette er noe som ifølge deg burde høre hjemme på gutterommet. Folk flest er interessert i slik, det er derfor Samsung, LG, HTC, Sony og Apple kranger som gale og jobber som pesten for å utvikle og gjøre telefonene sine kraftigere for hvert år som går. Med din holdning hadde ikke teknologien trengt å utvikle seg særlig. Egentlig er det litt slik BlackBerry holder på, som går tilbake til tastaturtelefoner i 2014...

 

Hvis du vil diskutere kan vi godt det.

Det er alltid gøy med en diskusjon, og er man så heldig at man kan komme til felles enigheter vil begge parter ofte bli mer opplyst enn de var tidligere. Men det forutsetter at man kan snakke med respekt til hverandre, og ikke kalle hverandre for tulling eller bli sett ned på for å være specs-nerd etc. Alles mening og interesse er like mye verdt. Hvis jeg liker specs, og du liker BB Hub, så har vi begge to rett. Jeg har bare påpekt at BlackBerry ikke lager gode nok telefoner for folk flest og derfor sliter med markedsandeler. Artikkelen omhandler tross alt en tastaturtelefon. Da er det vel ikke så galt å komme med en mening om at dette ikke fungerer og at andre produsenter lager bedre telefoner (bedre som i kraftigere maskinvare og som folk liker bedre) :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

IceBlitz,

 

Les gjennom kommentarene mine én gang til er du snill. Du har åpenbart litt tungt for å forstå. Jeg har brukt nok tid på å forklare deg hvorfor ditt innlegg var bak mål. At du tydeligvis ikke evner å akseptere at du var litt for rask på avtrekkeren med dine innsiktsløse kritikker, får stå for din regning.

 

"Og hvordan du kan si at BlackBerry er gode telefoner fordi DU liker dem blir feil. Det betyr bare at DU liker telefonen og at BlackBerry er gode telefoner for DEG."

-Det er du som påberoper deg å snakke for hele mobilverdenen, akkurat som om alle mobilbrukere i verden har utnevnt akkurat deg som sin talsperson. Jeg har kun snakket ut fra egen erfaring.

 

"Samsung og Apple er tydeligvis de beste telefonene for de som har dem og kjøper dem om og om igjen. Og de er det LANGT flere av. Det sier ofte noe om kvaliteten på et produkt. Og ja, det sier ofte noe om kvaliteten på et produkt."

-Nei, det gjør ikke det. At Apple og Samsung har høyere markedsandel betyr kun at de er mer populære. That's it. Markedsandel i seg selv sier null om kvalitet.

 

"Hadde produktene vært ordentlig gode og på lik linje med andre hadde de fått større markedsandeler, uten tvil."

-Så fordi Samsung har større markedsandel enn BB, betyr det altså at Samsung holder høyere kvalitet enn BB i din merksnodige verden? Min personlige erfaring tilsier det motsatte. Ikke at det er annet enn en anekdote, men hadde man stilt en Galaxy opp mot en BB og utsatt dem for de samme testene, er det ingen tvil, i mine øyne, hvem som hadde kommet best ut både hardware- og software-messig. BlackBerry OS 10 ble for øvrig nylig kåret til det beste mobile OS-et i en omfattende test (google it).

 

"Det jeg har argumentert for hele veien er at BB ikke lager gode nok telefoner for markedet, eller folk flest"

-Igjen påberoper du deg tittelen: "folk flest". Festlig, hehe. Det festligste/tristeste må i grunn være at du har null kjennskap til BBs produkter. Så hvorfor du argumenterer så sterkt imot BB forblir for meg en gåte. Personlig har jeg lang erfaring med Symbian (S90, S80 og S60), WP (samt tidligere varianter), iOS, Android og BB. Alle har sine fordeler og ulemper, men personlig mener jeg altså at BB OS 10 er det beste på markedet i dag. Det er selvfølgelig kun en subjektiv mening, men det er også en mening basert på erfaring, som er mer enn hva jeg kan si om dine ranter.

 

"Skal de overleve trenger de større markedsandeler, og da må de lage telefoner som folk flest liker bedre enn de gjør i dag."

-Klart de trenger større markedsandeler, men som sagt: de er i en overgangsfase. Alt dette har jeg forklart før. Igjen, vennligst les mine forrige innlegg i denne tråden grundigere.

 

"Det er altså massen som definerer markedet, og du er ikke massen. Folk flest er massen"

-Jeg er en del av denne 'massen' din, det er du som argumenterer som en selvutnevnt 'Folk Flest'. Massen er for øvrig langt mer enn majoriteten ('folk flest'). Jeg er like mye en del av denne 'massen' som du og dine meningsfeller. Du slenger om deg med helt vanvittige diffuse begrep som egentlig ikke betyr noe som helst.

 

"Har du virkelig så lite innsikt at du ikke aksepterer eller kan respektere specs-nerder, folk som foretrekker et godt kamera, folk som foretrekker ett design over et annet? Ser ikke slik ut siden dette er noe som ifølge deg burde høre hjemme på gutterommet. Folk flest er interessert i slik"

-Nei, du bare bommer igjen og igjen. Folk flest er ikke specs-nerder (design og kamera har lite med å være sykelig opptatt av CPU klokkehastighet og antall kjerner osv). Men de følger ofte rådene fra disse 'specs-nerdene' når de skal handle en ny mobil. Hvilket jeg finner svært synd, da det er mer fokus på specs enn reell brukeropplevelse i testene utført av 'specs-nerdene'. Det hjelper også fint lite når tabloider som VG kommer med latterlige overskrifter som: 'Dette er verdens beste mobil!' og linker til f.eks specs-nerdene i Amobil sine tester.

 

"Med din holdning hadde ikke teknologien trengt å utvikle seg særlig. Egentlig er det litt slik BlackBerry holder på, som går tilbake til tastaturtelefoner i 2014..."

-Igjen viser du din ignoranse. BlackBerry med sin nye 'Passport' pusher grenser og er et svært så innovativt produkt (sjekk Youtube for videoer av telefonen). Mens de andre produsentene altså bare kopierer hverandre, har BB faktisk cojones nok til å skape noe unikt - og det skal de kritiseres for etter din mening? Og vet du hva? BlackBerry Passport har faktisk også fysiske taster... :O

 

"Jeg har bare påpekt at BlackBerry ikke lager gode nok telefoner for folk flest og derfor sliter med markedsandeler. Artikkelen omhandler tross alt en tastaturtelefon. Da er det vel ikke så galt å komme med en mening om at dette ikke fungerer og at andre produsenter lager bedre telefoner (bedre som i kraftigere maskinvare og som folk liker bedre)"

-Jeg ser virkelig ikke noe poeng i å diskutere noe mer som har med BlackBerry å gjøre med deg før du har gjort litt research om selskapet og deres produkter. Jeg har allerede prøvd å oppdatere deg med flere konkrete fakta, men du ignorerer dem alle.

Sånn, da har jeg brukt langt mer energi på deg enn jeg strengt talt burde. Over og ut fra meg. Helt til slutt vil jeg ønske deg lykke til i din nye rolle som Folk Flest. Måtte markedsandelene for alltid være på din side. ;)

Lenke til kommentar

For min del håper jeg Blackberry blir splittet og solgt i deler eller begjært konkurs.

 

Jeg har lenge håpet på at de skal få det til og klare seg i markedet. Men herligfred, å lansere en mobil med fysisk tastatur og mikroskjerm, kalle den for Classic samt sikkert kreve en god slant for den viser bare hvor lite innovativt Blackberry er.

 

Det ser i mine øyne ut som om de ikke engang forsøker. Men det minner heller ikke om en desperat handling, bare at de rett og slett ikke forstår hvor målgruppen deres er og hva folk flest ønsker. Skal de komme seg på bena trenger de gode mobiler med mainstream design og features som ikke andre har. Ikke et dårlig, lite funksjonelt og svært gammelt design.

 

Blackberry burde forholde seg mer slik Saab gjorde i bilverdenen. De lagde spesielle biler som var mainstream nok til å klare å selge. Men for å vinne kundemasser hadde de kule funksjoner, slik som AC-nedkjølte seter, mulighet for å fjerne belysning i kun deler av instrumenter etc. Altså slikt ingen andre hadde, og som folk ikke visste at de trengte men som raskt ble likt og foretrukket av mange.

 

Jeg mener, ville du gått og kjøpt en Opel Vectra til 300 000kr dersom den er helt lik Vectra-en som Opel lagde i 1992 og rettferdiggjort kjøpet ditt bare fordi det stod Opel Vectra Classic på bagasjelokket?

 

Liker tastaturet på q10 meget godt jeg. En flott telefon til mailer / sms osv..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...