Gå til innhold

Se mange av verdens hackerangrep i sanntid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, Her har vi en ganske flåsete artikkel og for den del tjeneste.

Attack targets er faktisk helt ubrukelig i denne sammenhengen, da det krever en faktisk Honeypot (honningkrukke?!?!?) i landet som blir angrepet for at det skal oppdaget. Attack origins derimot er litt mer fornuftig.

Dette er uansett basert på helt automatiske angrepere og mål. Infiserte maskiner som scanner internett etter lette byttemål for å se om de finner

1) Noe snacks på en FTP/SSH-server o.l.
2) Nye maskiner de kan infisere, spre seg videre.

Så hvorfor kommer lille Norge høyt oppe? Jo, det er på grunn av The Honeynet Project (https://www.honeynet.org/) som startet i Norge og de mest sentralte bidragsyterne er fra Norge, alle har en Honeypot hjemme som tar cirka 30 min å sette opp, disse rapporterer så tilbake til Honeynet som igjen deler data med medlemmer.

*Gjeeeeeeeeeeesp*

Endret av Jungeltelegrafen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Satt og så litt på denne selv og kan ikke helt skjønne at Norge skal være så populært som da dere så på den. Fikk selv opp dette:

F29AGcj.jpg

 

jeg fikk omtrent det samme når jeg prøvde

Lenke til kommentar

Samme gutta som stadig forsøker å logge seg inn på SSH serveren min som "root" "admin" og det forhatte "oracle", sistnevnte blir man auto bannet på første forsøk om man bruker det brukernavnet her i gården.

Ikke pokker om jeg assosciert med noe slikt dritt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...