Gå til innhold

Ny teknologi truer operatørenes nettmakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, og i de fleste tilfeller tar de feil.

 

Før i tiden ble de vel kalt profeter, og det er stort sett de som treffer man hører om lenge, lenge etter sin død.

 

I denne sammenhengen vil jeg vel si at han snakker om nåtiden og veldig nær fremtid så denne karen som HW av uviss grunn vier spalteplass for å lire av seg synsing er vel mer av en .. tja, mikrofuturist el. no sånt?

 

Dette må jo være drømmejobben, ingen kan ta deg på noe som helst før du er pensjonist ;)

 

Men jeg kan jo prøve meg på futurisme jeg også:

 

Innen 10 år er drone- og ballongbasert internett dødt p.g.a. at det har forårsaket minst 5 havari av flygende maskiner med x antall mennesker inni.

 

Innen 20 år så er vulkan- og undergrunnsbasert internett den nye standarden. Ionisert aske fra vulkaner med full 10g-dekning blir spredt rundt jorden av vind og coreoliseffekten, som medfører at selve internettstrukturen blir en gråsone (bokstavelig talt, ikke som i dag).

 

30 år: Den komet- og asteroidebaserte internetteknologien gjorde sin debut med et smell. Uheldigvis så ble det slutten på internettbasert liv her på jordkloden. De nye kongene på haugen er selvfølgelig de som spådde dette for 30 år siden.

 

Dette gjør jeg helt gratis, men det er mulig at jeg vil ta betalt i fremtiden. Med renter også. Men det er jo selvfølgelig en mulighet at det hele bare er kødd. Dette vet bare de aller, aller dyktigste futurister om, de som vi ikke vet om har rett eller ikke.

 

Og nei, det er ikke som du tror: Men likevel vil jeg i morgen hardnakket hevde at jeg ikke hadde promille når jeg skrev dette innlegget (som jeg visste forrige uke at jeg skulle skrive.)

Så om noen vil ansette en bonus-basert futurist, jeg kan være ledig neste uke, men helt sikker aldri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...