Gå til innhold

Sapphire slipper et monster av et AMD-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg kommer til å kjøpe et så svindyrt kort som blir "gammelt" når neste generasjon kommer, men hadde det ikke vert bedre å levere det med vannkjøling ? Tror jeg venter til DX12 kortene kommer.

 

Om jeg husker korrekt så skal vel Dx12 være bakover kompatibel , noe som ville være første gang jeg har sett noe slikt fra MS. Mer minne gjør uansett denne til et beist i CF setup hvor de ofte er begrenset av nettop minnet i høye oppløsninger. JEg vet at Mantle har fikset problemet hvor man bare kan utnytte minnet fra en GPU så jeg er usikker på om Dx12 vil gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Hva betyr Vapor-X?

 

Det som kjennertegner Vapor-X-serien til Sapphire er det spesielle kjølesystemet, som er basert på fordampingskammere i stedet for kun varmeledende kjølerør. Et lite kammer som står rett på grafikkprosessoren er fylt med vann, og holder svært lavt trykk.

 

Inni kammeret fordamper vannet fra overflaten nærmest prosessoren ved forholdsvis lave temperaturer. Deretter flytter dampen seg til overflaten lengst unna, hvor den kondenserer, og varme transporteres ut i selve varmesprederen.

Altså det samme fysiske prinsipp som varmerør, bare at formen til hulrommet er litt annerledes.

Lenke til kommentar

 

Ikke at jeg kommer til å kjøpe et så svindyrt kort som blir "gammelt" når neste generasjon kommer, men hadde det ikke vert bedre å levere det med vannkjøling ? Tror jeg venter til DX12 kortene kommer.

Om jeg husker korrekt så skal vel Dx12 være bakover kompatibel , noe som ville være første gang jeg har sett noe slikt fra MS. Mer minne gjør uansett denne til et beist i CF setup hvor de ofte er begrenset av nettop minnet i høye oppløsninger. JEg vet at Mantle har fikset problemet hvor man bare kan utnytte minnet fra en GPU så jeg er usikker på om Dx12 vil gjøre det samme.

 

Har lest at det er bakover kompatibelt med DX11 ja men " D3D12 will introduce some new rendering features that will require new GPUs"

 

http://techreport.com/review/26239/a-closer-look-at-directx-12/2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...