Gå til innhold

Kan Obsidian konkurrere med World of Tanks?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Mer "free to play" dritt. Nei takk....

 

det går ann å gjøre free to play på en bra måte også... og nei jeg har ikke tenkt å si World of Tanks som et eksemmpel, jeg sier War Thunder og Team Fotress 2 som eksempel.

Lenke til kommentar

 

Mer "free to play" dritt. Nei takk....

det går ann å gjøre free to play på en bra måte også... og nei jeg har ikke tenkt å si World of Tanks som et eksemmpel, jeg sier War Thunder og Team Fotress 2 som eksempel.

 

 

Ja det er noen unntak. Men synes order F2P burde egentlig fjernes om det ikke er et 100% gratis spill. Nå driver EU å ser på regelverket rundt dette så forhåpentligvis blir det store forandringer i tiden fremover.

 

Jeg er ekstremt anti F2P på alle spill, selv dem som gjør det på en "bra" måte og en kan spille å ha det gøy uten å bli melket. Synes hele konseptet med å gi ut "gratis" spill for så å få inn penger ved å designe et spill for å melke kunder er en negativ ting.

 

Er som du sier spill som gjør dette "bra" men det er hele tiden info om å kjøpe ditt å datt og bruk X for å låse opp X osv osv. Det er ikke en positiv retning for spill.

Lenke til kommentar

 

 

Ja det er noen unntak. Men synes order F2P burde egentlig fjernes om det ikke er et 100% gratis spill. Nå driver EU å ser på regelverket rundt dette så forhåpentligvis blir det store forandringer i tiden fremover.

 

 

 

Nja.. Et tveegget sverd, den free to play-modellen.

 

På den ene siden gjør modellen det mulig for spillere å teste ut spill. På den andre siden er det vanskelig å balansere mellom gratis og pay to win.

 

World of Tanks hadde den perfekte balansen en periode, helt til "gold ammo for credits" ble introdusert. På det tidspunktet var det i praksis ingen som brukte "gold ammo", men da man nå kunne kjøpe denne ammunisjonen for "credits", fikk spillere med premium account en stor fordel. De som bruker ekte penger på premium account kan i mye større grad bruke premium ammunisjon enn de som spiller gratis. Resultatet er at WOT har mye Pay to Win ved seg.

Lenke til kommentar

Hmm spesielt at obsidian skal prøve seg på dette. Jeg liker det fordi jeg elsker obsidian men skeptisk er jeg ja! :p

 

Bugs må man være klar for! :p cryengine 3 blir kos med stridsvogner ihvertfall og det blir latterlig bra når du får se to systemer kjøre med samme fps på dette og Wot :p Hvordan evner wargaming å ikke fikse dette problemet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

 

Mer "free to play" dritt. Nei takk....

det går ann å gjøre free to play på en bra måte også... og nei jeg har ikke tenkt å si World of Tanks som et eksemmpel, jeg sier War Thunder og Team Fotress 2 som eksempel.

Ja det er noen unntak. Men synes order F2P burde egentlig fjernes om det ikke er et 100% gratis spill. Nå driver EU å ser på regelverket rundt dette så forhåpentligvis blir det store forandringer i tiden fremover.

 

Jeg er ekstremt anti F2P på alle spill, selv dem som gjør det på en "bra" måte og en kan spille å ha det gøy uten å bli melket. Synes hele konseptet med å gi ut "gratis" spill for så å få inn penger ved å designe et spill for å melke kunder er en negativ ting.

 

Er som du sier spill som gjør dette "bra" men det er hele tiden info om å kjøpe ditt å datt og bruk X for å låse opp X osv osv. Det er ikke en positiv retning for spill.

ja sefølgelig er enten 100% gratis eller betal en start sum og så ikke noe mere å betale best, men det er ikke alle F2P spill som er dårlige, bare mange av dem.

Lenke til kommentar

Path of exile. Free to play. Og gruser diablo 3 til de grader. Og tenker man på blizzard vs de. Der er det iallfall de som tjener mest vil ha mer mer mer. Så wow som de nå har lagd betal og få en level 90char. Grådigheten til blizzard har ingen kjente grenser foreløpig iallfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...