Gå til innhold

Utsetter nettbrett etter Google-press


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ønsker man en slik enhet in the first place?

Det er jo fortsatt i praksis more or less to separate maskiner som bruker samme skjerm/tastatur. Og når du først sitter ved en X86 PC, hvorfor ønsker man å bruke et dårligere OS?
I tillegg går jeg ut fra at X86 CPUen ikke er spesielt sprek heller, for å få plass til begge systemene.

Så i stede for å ha en bra laptop, og en mobiltelefon så får du nå en dårlig laptop med muligheten for et dårlig mobil-OS... ?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hvorfor ønsker man en slik enhet in the first place?

 

Det er jo fortsatt i praksis more or less to separate maskiner som bruker samme skjerm/tastatur. Og når du først sitter ved en X86 PC, hvorfor ønsker man å bruke et dårligere OS?

I tillegg går jeg ut fra at X86 CPUen ikke er spesielt sprek heller, for å få plass til begge systemene.

 

Så i stede for å ha en bra laptop, og en mobiltelefon så får du nå en dårlig laptop med muligheten for et dårlig mobil-OS... ?

Apps.

 

Fullverdig Office pakke om dagen. Underholdnings apps som om kvelden.

Lenke til kommentar

Ja. Og derfor er det rart man ønsker å bytte til svak maskinvare med dårligere versjoner som du finner på x86 platformen.

 

Alt er åpembtart programvare, men alle er kjent med uttrykket "app" som skiller programmer skrevet til mobile OS og fullverdige x86 systemer.

 

Unntaket er selvsagt windows 8 som prøver å kombinere dette i deres kleine metro. Heller ikke her skjønner jeg hvorfor ønsker å bruke drittversjonen kontra fullversjonen i skrivebordsmiljøet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...