Gå til innhold

Motorola har sluppet helt ny modell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dumt at de ikke vil selges i Norge. Motorola har hatt mye spennende, og det kan ikke skade med noen som lager noe annerledes enn Samtung.

 

"Ifølge en pressemelding fra Motorola skal telefonen komme i salg i mer enn 30 land innen neste år. Det betyr forhåpentligvis at vi får den til Norge også."

Så.... Det er ikke umulig. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Har kjøpt denne (bare 8 GB) for kr 1100 i England. Testet litt der borte - og virket som en veldig bra telefon - spesielt med tanke på prisen. Skulle egentlig kjøpe Blackberry Z10 til kr 1800, men brukte for lang tid på å bestemme meg, så London ble fri på de 2 timene jeg hadde betenkningstid. Venter med å ta den i bruk her hjemme til jeg får deksel og skjermbeskyttelse til den. Har bare brukt Blackberry i det siste - så er spent på min første Android...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bjoerk - Når du bestiller fra Expansys, får du da med støtte for norsk språk og sånn (regner med at det er enklere for Android-baserte mobiler enn mobiler med proprietære operativsystem. Jeg sitter fremdeles med en Motorola Razr v3i som har tjent meg trofast i åtte år. For et par år siden bestilte jeg en Motorola Aura. Håpet var at den skulle vare like lenge som Razren hadde gjort. Jeg bestilte den fra Pixmania. Kunne ikke se at den ikke var norsk, men når jeg fikk den viste det seg at den var tysk. Dette igjen medførte at jeg ikke fikk norske bokstaver, og heller ikke svensk/tysk-ekvivalente.

 

Det triste i det er jo at Aura er et fantastisk stykke forbrukerelektronikk, nesten et smykke av en telefon, og den ligger bare og samler støv i en skuff. Jeg prøver å lade den av og til slik at batteriet ikke skal dø ut, men uten noe annet formål..

 

Til sist, hvordan er din Razr HD i bruk (batterilevetid, kvalitet og så videre)?

Lenke til kommentar

Bjoerk - Når du bestiller fra Expansys, får du da med støtte for norsk språk og sånn (regner med at det er enklere for Android-baserte mobiler enn mobiler med proprietære operativsystem. Jeg sitter fremdeles med en Motorola Razr v3i som har tjent meg trofast i åtte år. For et par år siden bestilte jeg en Motorola Aura. Håpet var at den skulle vare like lenge som Razren hadde gjort. Jeg bestilte den fra Pixmania. Kunne ikke se at den ikke var norsk, men når jeg fikk den viste det seg at den var tysk. Dette igjen medførte at jeg ikke fikk norske bokstaver, og heller ikke svensk/tysk-ekvivalente.

Det triste i det er jo at Aura er et fantastisk stykke forbrukerelektronikk, nesten et smykke av en telefon, og den ligger bare og samler støv i en skuff. Jeg prøver å lade den av og til slik at batteriet ikke skal dø ut, men uten noe annet formål..

Til sist, hvordan er din Razr HD i bruk (batterilevetid, kvalitet og så videre)?

 

Hei jeg har ikke tenkt på det med alfabetet som et problem, på Razr i (jeg har ikke Razr HD, mn Razr i)så lastet jeg inn SwiftKey og Go Sms Pro fra dag 1 og har da alt jeg behøver. Den har forøvrig vært fantastisk stabil, kommer ikke på at jeg har hatt noen form for låsing eller reboot på de 20 mnd jeg har hatt den, jeg måtte innom to HTC-telefoner etter at PALM ble pakket ned og det var jo så ustabilt så det var en konstant plage og kort batteriene. Razr i startet med en praktisk brukstid på 30t, er nå nede på 15t, den har vært ladet fast hver natt. Kvalitet på Razr i har vært upåklagelig og det samme forventer jeg av Moto X, den er designmessig veldig flott, kevlar bakside er beholdt men i en mer elegant ruting, den er krummet på baksiden, veldig god å holde under skriving, er

oppgitt 24t brukstid som er markedets høyeste. Desverre så hadde jeg et veldig kort møte sist fredag med min Moto X, noen i Motorola har rotet med logistikken og tydeligvis har Expansys fått et parti som hadde en SIM-sperre i umerkede esker, så selv om DHL tar pakka fra Gardermoen til Expansys i London på 12t så er den ennå ikke returnert men jeg blir hele tiden informert om fremdrift, men dette gjelder jo ikke bare meg. Regner med at alt er ordnet til uka.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Når man bestiller fra Expansys, må man da ut med masse moms og fortollingsgebyrer i tillegg, eller sendes denne på en annen måte?

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Bjoerk - Jeg er på vei til å vurdere å dyppe tærne ned i smarttelefon-markedet (har ikke hatt slikt før) så jeg må nok spørre om ting som i utgangspunktet virker dumme. Du nevnte SwiftKey og Go Sms Pro, regner med at dette er apps som gir deg æ ø å og slikt? Jeg har jo som nevnt bestilt fra Pixmania før, og da var det ikke norsk språk på. Men det som er bra med Pixmania er at du ikke får moms og slikt i tillegg, og når de har Moto G til 1 500 kr så er det ikke så verst.

Lenke til kommentar

Når man bestiller fra Expansys, må man da ut med masse moms og fortollingsgebyrer i tillegg, eller sendes denne på en annen måte?

Varer blir sendt fra UK. Tollbehandlingsgebyr och Moms (25%) skal legges til og betalt til transportøren

Altså kommer det en faktura til i etterkant.

Endret av bjoerk
Lenke til kommentar

Finnes på pixmania

http://www.pixmania.no/smartphone/motorola-moto-x-hvit-smarttelefon/21948451-a.html

Med expansys kommer jo fortollingsgebyr + moms i tillegg.

 

Prisen er jo veldig høy da, med tanke på at du får en LG G2 til samme prisen eller lavere.

Der får du jo mye bedre batteri, bedre skjerm osv.

 

Bjoerk - Jeg er på vei til å vurdere å dyppe tærne ned i smarttelefon-markedet (har ikke hatt slikt før) så jeg må nok spørre om ting som i utgangspunktet virker dumme. Du nevnte SwiftKey og Go Sms Pro, regner med at dette er apps som gir deg æ ø å og slikt? Jeg har jo som nevnt bestilt fra Pixmania før, og da var det ikke norsk språk på. Men det som er bra med Pixmania er at du ikke får moms og slikt i tillegg, og når de har Moto G til 1 500 kr så er det ikke så verst.

Ja, har sjekket Pixmania og er ikke tvil om at de er like gunstig, en 100-lapp forskjell men med mulighet for garantier og en norsk representant er jo en stor fordel hvis noe er galt.Ja, de jeg nevnte er gratis apper som på en enkel måte bringer deg forbi "problemet" med ÆØÅ. Jeg vil vel si at det etterhvert vil bli vanskelig, i hvert fall som yrkesaktiv å lure seg unna en smart-telefon, Tog/buss/trikkebillett er enkelt å lade og mobilen glemmer man vel aldri, billetten er derimot lett å miste og glemme, navigasjon, banktjenester, bestille resepter og legetime, parkering, taxi, Rikstoto, Norsk-Tipping, ekstern på-logging jobb-pc, jobb-mail/privatmail, navigasjon,mye gratis WI-FI omkring som gir gratis bruk, +++

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...