Gå til innhold

Oppgradering til Windows 8.1 feilet


Illus

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Satte i gang med oppgradering fra Windows 8 på min Samsung Chronos Series 7. Tok ca. 20 minutter med nedlasting og diverse reboots før den kom til at jeg skulle logge inn med min outlook bruker samt svare på noe lisens og innstillingsspørsmål.

 

Etter dette så det ut som den restartet/eller prøvde å starte opp windows, men det eneste jeg får er en svart skjerm.

 

Det ser ut som om den prøver å laste noe siden musepekeren kommer fram av og til når jeg beveger musen. Da kommer den opp med lastesymbol. Det kommer også tidvise blink i skjermen som om den går i en eller annen evig løkke.

 

Etter å få stått slik over natten tok jeg en hard reboot, uten at dette hjelper. Den kommer bare til sort skjerm igjen.

 

Liten videosnutt av resultatet: http://www.youtube.com/watch?v=ZD6EQ7t0xJI

 

Noen som kan hjelpe meg med å komme tilbake til Windows 8 når man ikke har noe operativt os ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

 

Gjorde en recovery av pc'en til factory versjon av windows 8. Lastet ned 8-900MB med windows update og prøvde på nytt en oppgradering til 8.1.

 

Samme problem.

 

Bør da med stor sannsynlighet si at de som har Samsung Chronos series 7 bør holde seg langt unna windows 8.1 til dette er løst fra MS sin side.

Lenke til kommentar

Da jeg oppdaterte min Chronos fra W7>W8 fungerte hele greia bare sånn måtelig.

Tenkte da å prøve reoppdatering, men kom så på å sjekke Samsung sine support-sider.

Der fant jeg en stor haug med oppdateringer av Chronosen for å tilpasse den W8.

Etter å ha lastet alt fra Samsung og så installert W8 på nytt, fungerte maskinen prikkfritt.

 

Så mitt råd er først å sjekke Samsung sine Chronos-oppdateringer og så forsøke W8.1.

Lenke til kommentar

Fikk samme problem selv viser seg og være problem med intel 4000 skjermkorte prøv og gå inn i sikkerhetsmodus deaktivert intel 4000 etter det legg inn nyere drivere fungerte for meg

 

 

Edit

 

After 6 hours now I solved the problem.
I had exactly same problem with the black screen.

I got to the safe mode by clicking F8 when I started the laptop. In this link you can see how to go to safe mode. http://www.youtube.com/watch?v=OoBPAdYJ2bI&list=FLuJsI7Kxu8TDRXlw67CcsEA&index=1

In safe mode i disabled the Intel graphic card in device manager.
I restarted the laptop in normal mode then I downloaded amd_catalyst_13.11_mobility_beta from here http://www2.ati.com/drivers/beta/amd_catalyst_13.11_mobility_betav1.exe and installed it.
After that I downloaded the latest version of the Intel graphic card from here http://downloadmirror.intel.com/23323/a08/Win64_15335.exe and installed it.
Then everything worked great.
I have to notice that i have Intel®n HD Graphics 4000 and AMD Radeon HD 8800M Series. My laptop is Samsung NP880Z5E-X01SE.
If you have other Graphic cards than I mentioned so you may have to look after the latest version of their drivers in their websites. Download those that work in windows 8.1.

 

Var dette jeg gjorde

Endret av Zisum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk Zisum, så også dette på ett eller annet forum nå nettopp :)

 

Tror jeg holder meg unna 8.1 til MS har ordnet problemet. Nok et bevis på at MS er ute og kjører for tiden ref alle sikkerhetsoppdateringene som skaper problemer for folk og nå ny blunder med 8.1.

 

Skjerpings MS!

Lenke til kommentar

Da jeg oppdaterte min Chronos fra W7>W8 fungerte hele greia bare sånn måtelig.

Tenkte da å prøve reoppdatering, men kom så på å sjekke Samsung sine support-sider.

Der fant jeg en stor haug med oppdateringer av Chronosen for å tilpasse den W8.

Etter å ha lastet alt fra Samsung og så installert W8 på nytt, fungerte maskinen prikkfritt.

 

Så mitt råd er først å sjekke Samsung sine Chronos-oppdateringer og så forsøke W8.1.

 

Min Samsung er alltid oppdatert med det som finnes fra Windows Update og Samsung sin egen "SW Update" .. Så dette er helt og holdent MS sin feil.

 

Men generelt så er dette et bra tips ja :)

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Nåja er mest Ms sin feil her rart dem ikke tvang brukere over på en nyere grafikkdriver fra windows update før man kunne laste ned 8.1. Men gikk rimelig het for seg både Fb / Ms siden og andre forumer siden det gjelder en del bærbar produsenter som er rammet

 

Gidder du forresten linke til de driverene du lastet ned og oppdaterte ?

 

Just 4 the record.

Lenke til kommentar

Jeg har intel HD 4000 (kun intel gfx i ivy bridge i7) i min Ultrabook Lenovo Yoga.

Oppgraderingen til 8.1 gikk uten problemer.

Jeg kjørte naturligvis en windows update først helt ubevisst og la inn alle update som ble tilbudt føre jeg gikk til metro store app og satt igang 8.1. Kan ikke huske å ha sett noen driver i "vanlige windows update"

 

Tror nok det er AMD som har driti på draget her.

Dem som er ansvarlig for dual mobility GFX drivers for AMD+Intel i tilfellene over.

Hva som er gjort/"ikke gjort" vil jeg ikke spekulere i , hverken for amd eller microsoft sin del.

Lenke til kommentar

Det er verken Microsoft eller AMD eller Intel eller noen som har driti på leggen! Som alltid med Samsung produkter er det Samsung sin egen feil.

 

DET ER FORDI DET IKKE FINNES DRIVERE TIL WINDOWS 8.1 fra Samsung sin side!

 

Alle driverne du laster ned gjennom SW update etc er til Windows 8.

 

Frem til Samsung slipper sine drivere til Windows 8.1 må man bare sitte å vente....

 

Selv vurderer jeg å innstalere Windows 7 igjen på min Samsung Ativ Book 8, et vantett operativsystem som faktisk fungerer uten krøll! Mangler heller ikke noe så obligatorisk som drivere til maskinen..

 

Kjipt å kjøpe en ny data fra Samsung for 2 uker siden, betale 13500 kr også klarer de ikke engang lage ferdig drivere til 8.1 blir sluppet... tragisk

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

Burde kanskje laget en egen post for dette, men here it goes:

Jeg har kjøpt Windows 8.1 fra Microsoft store, men når jeg trykker på nedlastning laster den ned et lite program som tester maskinvaren. Dette programmet påstår at jeg kjører en CPU som er mindre enn 1Ghz som er festlig når jeg kjører en Haswell i5 3400@4600. Første gangen jeg kjørte denne testen så sto CPU til å klokke ned (Speedstep?) og kjørte sikkert som 800Mhz når denne testen kjørte. Etter dette virker det mest som om den går ut ifra at det fortsatt er 800Mhz. Sliter med å finne andre med samme problem og dermed også med å finne en løsning ettersom jeg ikke får lastet ned Windows.

Lenke til kommentar

Tipper det er "Windows 8.1 Upgrade Assistant" du lastet ned. Er det et program du installerte eller bare kjørte ? Sjekk installerte programmer og prøv i så fall å avinstallere denne.

 

Dersom ikke så virker det rart at programmet skal lagre noe som den leser hver gang programmet kjører.

 

Sjekk også at du skrur av speedstep greiene, om mulig, før du kjører programmet.

Lenke til kommentar

Filen heter WindowsSetupBox.exe og jeg finner ved å følge linken MS har sendt meg på mail etter kjøpet.
Etter å ha trykket på linken kommer jeg til min konto på MS store og der står CD-keyen og en stor last ned knapp. Speedstep har jeg slått av.

Edit: Filen installeres ikke, den bare kjøres.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Filen heter WindowsSetupBox.exe og jeg finner ved å følge linken MS har sendt meg på mail etter kjøpet.

Etter å ha trykket på linken kommer jeg til min konto på MS store og der står CD-keyen og en stor last ned knapp. Speedstep har jeg slått av.

 

Edit: Filen installeres ikke, den bare kjøres.

 

Prøvd og skru av overclock av cpu ?

Lenke til kommentar

Jeg har testet på et par forskjellige frekvenser, men når resatte jeg alt i bios til standard og da startet den å laste ned. :)

Edit:
Jeg regnet bare med at det var en ISO som ble lastet ned når man kjøper fullversjonen.

Det var kun en antakelse ettersom jeg aldri hadde kommet så langt før nå.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...