Gå til innhold

Visum - Kina


Abcmannen

Anbefalte innlegg

Hallo,

 

da har jeg bestilt meg en 2-ukers ferie i Kina til Jul for å besøke dama!

 

Jeg prøver å komme i kontakt med den kinesiske ambassaden i Oslo, men hun henviser meg til nettsiden som ikke helt fungerer. Prøvde å ringe også, men ingen svar.

 

Dama skal sende invitasjon til meg og jeg har googlet det uten å finne et riktig oppsett for det, vi skal også reise en eller flere ganger ut og inn av landet før jeg tar flyet hjem fra Shanghai like før nyttår. Også om noen har anbefalinger til plasser vi kan reise til med fly, noen fine strender vi kan feire julaften på, så tas dette imot med takk! Skal reise ned til neste år igjen, og da skal vi oppleve Kina.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Be henne skrive på kinesisk. At hun med navn og fødselnr ønsker å invitere deg(navnet ditt med fødselnr) til ferie, gjenforening eller noe som passer for dere. Er ingen spesiell oppsett.

 

Men siden du aldri har fått visum før, så kan de være litt vanskelig.

 

Et sted du bør besøke med litt varmere temperatur om vinteren er Sanya, http://en.wikipedia.org/wiki/Sanya

Lenke til kommentar

fordi det er myee lettere og bare booke et hostel room til 40kr enn og ha med invitasjoner og gjøre

 

dette er min 10 og 11 tur til Kina, det er MYE lettere og booke hvilket som helst hostel enn en invitasjon fra enn som bor der,

 

men hvis man vil gjøre det på den tungvinte måtte, så får han slite med det

Lenke til kommentar

Den ene måten koster penger, mens den andre koster ikke penger. Og til informasjon så kommer jeg fra Kina. At du har vært der 10 eller 11 ganger har ingenting med saken å gjøre.

 

 

Man mottar en invitasjon, man drar til ambassaden, leverer de papirene sammen med søknaden+bilder. Dessuten, om man bare booker inn et sted og ikke skal bo der, vil det ikke si å gi feilaktig informasjon til myndigheten i Kina?

 

Du må kanskje booke inn et sted å komme inn i Kina, men trådstarter har faktisk en kjæreste der.

 

Har du forresten noe konstruktivt å komme med, som for eksempel å anbefale et sted som trådstarter kan reise sammen med sin kjære og kose seg?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

da vet du at den som sender invitasjonen, så lenge det er en privat person må dra til Psb og få det stemplet også, noe som kan ta en stund

 

har fått invitasjoner fra venner i Kina tidligere men det er så forbanna tungvindt i forhold til og bare book en natt, hvis du syns 40kr er for dyrt finnes det mange steder til 25kr også

 

bare du har booka og printa ut bekreftelsen kan du bare cancelere bookinga, da koster det deg ingen ting

Lenke til kommentar

Jeg har fått invitasjon fra min svigermor, leverte den og funka bra den.

 

Hvis trådstarter ikke har fått visum før, vil han kanskje oppleve saktegang i saken.

 

Da jeg fornyet det norske passet, så spurte de etter det gamle passet mitt. De ville se mine tidligere visum. Og jeg er gul i huden, de ville allikevel se om jeg hadde visum fra tidligere.

 

Vi kan heller la trådstarter velge hva han vil gjøre, imens så kan vi vente på svar.

Lenke til kommentar

Bra flyt på samtalen her

 

Litt av poenget mitt er at jeg skal reise ut av Kina, og så inn igjen - og jeg har hørt at med vanlig visum kan være mer tungvint enn med invitasjon. Er dette sant?

 

Om besøk med invitasjon ikke koster noe, og visumsøknad koster 500,- så tar jeg invitasjonen.

 

Har 3 måneder til jeg reiser, 2 uker til hun får tilbake passet sitt og residence permit så da kan hun evt sende invitasjon. Tenkte å skrive det for henne, hun signerer og stempler og jeg leverer.

Endret av Marskogen
Lenke til kommentar

hvis du skal ut og inn igjen i Kina du hvise til flybillter i søknaden.

 

det har hvert en del meldinger om at det har blitt vanskligere og få visum til Kina på lonely planet sitt reiseforum de siste ukene (verdens største reise forum?)

 

mange som melder at også Hong Kong har blitt veldig vanskelig siden 30.august i år og få visumet der

Lenke til kommentar

Jeg har fått invitasjon fra min svigermor, leverte den og funka bra den.

 

Hvis trådstarter ikke har fått visum før, vil han kanskje oppleve saktegang i saken.

 

Da jeg fornyet det norske passet, så spurte de etter det gamle passet mitt. De ville se mine tidligere visum. Og jeg er gul i huden, de ville allikevel se om jeg hadde visum fra tidligere.

 

Vi kan heller la trådstarter velge hva han vil gjøre, imens så kan vi vente på svar.

kan hende det er anderledes om at er en fastboende som sender ut invitasjon. hvis dama til trådstarter ikke er fra Kina er det nok vanskelig og sende invitasjon, en amerikansk venninde som jobba i kina prøvde og sende meg en invitasjon mens ho jobba der, ho ga opp pga PSB

 

jeg fikk dobbel visumet til kina forrige uke (skal til nord korea) uten noen problemer som helst, men jeg hadde 2 gammle visum til Kina i passet, noe som kan ha gjort det lettere.

Lenke til kommentar

Man må betale 500 kr uansett om man har invitasjon eller booke seg inn på et hotell. Man kan få multipel inngang til Kina, da må man ha en grunn. Ofte kan det være business relatert. Faren har f.eks det. Da betaler man litt mer og kan reise inn og ut flere ganger. Husker ikke helt hvor mange ganger.

 

Husk å velg lengre opphold i kina enn antatt. Når jeg f.eks drar til Kina og skal bo der i 30 dager, så velger jeg alltid å skrive 60 dager i søknaden. Man vet aldri hva som dukker opp. Veldig greit å ekstra dager.

Lenke til kommentar

Det stemmer at det er endringer i visum-ordningen. Dama og reisefølget måtte vente en ekstra måned før de kunne reise nedover på grunn av visumendringene, det fikk de vite rett før de flyttet!

 

Så det blir altså vanskelig å bestille videre reise etter å ha søkt visum?

i og søke enkelt visum skal ikke være noe problem, er hvis du skal ha dobbel visum eller hvertfall multi visum probleme kommer

Lenke til kommentar

Man må betale 500 kr uansett om man har invitasjon eller booke seg inn på et hotell. Man kan få multipel inngang til Kina, da må man ha en grunn. Ofte kan det være business relatert. Faren har f.eks det. Da betaler man litt mer og kan reise inn og ut flere ganger. Husker ikke helt hvor mange ganger.

 

Husk å velg lengre opphold i kina enn antatt. Når jeg f.eks drar til Kina og skal bo der i 30 dager, så velger jeg alltid å skrive 60 dager i søknaden. Man vet aldri hva som dukker opp. Veldig greit å ekstra dager.

 

M-visum (multiple) gir inn- og utreise i 6 måneder.

Men man får ikke dette i Norge. Man får et L-visum som man må "konvertere" til M i Kina.

Lenke til kommentar

kan hende det er anderledes om at er en fastboende som sender ut invitasjon. hvis dama til trådstarter ikke er fra Kina er det nok vanskelig og sende invitasjon, en amerikansk venninde som jobba i kina prøvde og sende meg en invitasjon mens ho jobba der, ho ga opp pga PSB

 

jeg fikk dobbel visumet til kina forrige uke (skal til nord korea) uten noen problemer som helst, men jeg hadde 2 gammle visum til Kina i passet, noe som kan ha gjort det lettere.

Man må være kinesisk statsborger og bo i Kina for å sende invitasjon. Ellers er det ikke gyldig.

 

 

 

M-visum (multiple) gir inn- og utreise i 6 måneder.

Men man får ikke dette i Norge. Man får et L-visum som man må "konvertere" til M i Kina.

Faren min fikk multipel visum her i Norge.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...