Gå til innhold

Oppdatering er på vei: Snart blir Apple TV ny


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av developerversjonene har indikert noen "iOS 7.0" remake for Apple TV, så det lar vell vente på seg.. Apple TV har jo alltid vært et "hobbyprodukt" for Apple og blir naturligvis nedprioritert, vi ser vell en iOS 7.0 forandring i etterkant av OS X Mavericks release i Oktober vil jeg tro.

 

Denne oppdateringen handler vell mer om å sikre god støtte for AirPlay og liggende opp mot iOS 7.0, iTunes Radio osv..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei til dere som kjenner Apple-TV bedre enn jeg gjør (innkjøpt for en måned siden):

 

Både kona og jeg har iPhone og iPad, og nå altså en Apple-TV. Vi har selvfølgelig hver vår Apple-konto. Har noen forslag til hvordan vi kan sikre oss at vi kan streame alt fra begges skyer, pader og iphoner til TV:en? Det er jo bare en bruker som kan være pålogget av gangen, og vi har opplevd litt problemer med det.

 

Særlig gjelder dette aktiviseringen av Apple-TV. Vi har installert appen Remote, og "starter" apple-TV med den. Deretter er det forsåvidt greit. Men: hvis jeg er pålogget Apple-TV, så får ikke kona aktivisert apple-TV via sin Remote.

 

Har noen forslag til hvordan to stk i et hushold kan får til en god løsning.

 

Piet.

Lenke til kommentar

Dessverre så er man nok avhengig av å benytte seg av et felles bibliotek, for som du nevner så er det temmelig klunkete å bytte fra en bruker til en annen frem og tilbake på noen effektiv måte. Det går jo, men blant annet Remote applikasjonen osv vil jo kun fungere mot den påloggede brukeren osv..

 

Nå har det jo vært mye snakk om "shared" libraries osv i neste Apple TV oppdatering, så det er mulig det vil forbedre på problemet hvor dere begge bare bruker en felles konto også deler dere innholdet fra den andre kontoen til hovedkontoen.

 

Her hjemme så har vi bare løst på den måten at alt iTunes innhold, altså type musikk, filmer, tv-serier osv er knyttet mot min Apple konto så på kjærestes enheter så bruker hun sin konto for iMessage, Facetime, Apple Store osv men har min konto logget inn for Home Share som lar henne se på alt jeg har i iTunes Biblioteket på både telefon, og styr Apple TV med Remote app via min Apple konto.

 

Dette burde jo fungere for dere også, eneste utfordringen er vell om dere har kjøpt diverse musikk, serier og filmer via iTunes med begge kontoer da jeg ikke vet hvordan det vil oppføre seg, om du kan få alt synlig på en konto om det er kjøpt med en annen. Kjøper dessverre aldri ting via iTunes så hele mitt bibliotek er generert på egenhånd så jeg kan liksom benytte hvilket som helst konto for iTunes Server og Home Share som jeg selv ønsker.

Lenke til kommentar

For å få til strømming fra nettskyen trengs vel ingen ny Apple TV, men kun en programoppdatering av den eksisterende?

Dagens utgave har mer enn nok kraft til det meste, det er bare Apple selv som begrenser dens muligheter til å utfolde seg.

 

Selv har jeg utgave 3, og det eneste jeg savner er egentlig muligheten til å spille av fra delte mapper samt en bredere formatstøtte. Dette bør kunne gjøres via en firmwareupdate, siden hardwaren i seg selv er veldig bra!

Lenke til kommentar

Bredere formatstøtte kan du nok se lenge etter, dette har nok mye å gjøre med at Apple er litt sære og liker å pushe formater og teknologier de selv går gode for, også har det mye å gjøre med at de står veldig begrenset med hva de kan gjøre med produktene sine i henhold til både musikk og filmbransjen på grunn av salg via iTunes, dette setter ganske så kraftig restriksjoner på hva Apple kan og ikke kan gjøre med både programvare og maskinvare uten at nok bryter med endel av avtalene de har med innholdsleverandørene sine, de er temmelig nazi og stricte på akkurat det.

Lenke til kommentar

Bredere formatstøtte kan du nok se lenge etter, dette har nok mye å gjøre med at Apple er litt sære og liker å pushe formater og teknologier de selv går gode for, også har det mye å gjøre med at de står veldig begrenset med hva de kan gjøre med produktene sine i henhold til både musikk og filmbransjen på grunn av salg via iTunes, dette setter ganske så kraftig restriksjoner på hva Apple kan og ikke kan gjøre med både programvare og maskinvare uten at nok bryter med endel av avtalene de har med innholdsleverandørene sine, de er temmelig nazi og stricte på akkurat det.

 

Jasså? Du mener det er endel av itunes-dealen hva slags formatstøtte apple-TV kan ha? Må innrømme jeg har mine tvil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sa jeg spesifikt at den hadde noe med formatstøtten å gjøre? Der sa jeg jo at det nok har vell så mye å gjøre med at Apple er litt sære og liker å støtte oppunder formater de går gode for.

 

Hvilket innhold du kan streame og dele, og ikke streame og dele til Apple maskinvare og spesielt hva du kan og ikke kan gjøre via iTunes er nok under ganske så strenge restriksjoner, du skal ikke se bort ifra at blant annet Sony nekter MKV tilgang som et direkte resultat at de ønsker at innholdet kjøpes via iTunes og ikke deles via iTunes osv.. Og Apple selv er nok ikke vanskelig å be her da de ønsker mye av det samme naturligvis.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...