Gå til innhold

Podkast: Hva skjedde med SEGA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye gode minner fra "Mega Drive"-dagene. Vi spilte oss ihjel på Sonic, Road Rash og Quakshot, husker jeg. Selv om jeg alltid har hatt sansen for Castlevania, så spilte vi aldri det som kom til Mega Drive, og jeg trodde alltid det var en klone av Super Castlevania IV helt til jeg begynte å titte på emulatorer og retro-gaming for en noen år siden nå. Jeg har enda ikke fått spilt det, men musikken til det er veldig bra, her er en smakebit: http://www.youtube.com/watch?v=vOtoKDd0meQ

 

edit: typo

Endret av tankbug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye gode minner fra "Mega Drive"-dagene. Vi spilte oss ihjel på Sonic, Road Rash og Quakshot, husker jeg. Selv om jeg alltid har hatt sansen for Castlevania, så spilte vi aldri det som kom til Mega Drive, og jeg trodde alltid det var en klone av Super Castlevania IV helt til jeg begynte å titte på emulatorer og retro-gaming for en noen år siden nå. Jeg har enda ikke fått spilt det, men musikken til det er veldig bra, her er en smakebit: http://www.youtube.com/watch?v=vOtoKDd0meQ

 

edit: typo

 

Alle gode spill!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg hadde selv aldri noen spillkonsoll som liten (teller ikke Commodore 64), men min bestevenn hadde Sega Mega Drive, og dette var da også den spillkonsollen som falt mitt hjerte nærmest.

 

Er veldig enig i det som blir sagt om Sega sin særegne stil, som brått forsvant når de sluttet å lage egen hardware. Musikken fra Sonic-spillene gir meg fremdeles gåsehud, og spesielt Sonic 3 er helt fantastisk.

 

For min vennegjeng var det PC-en som tok over når man beveget seg vekk fra Mega Drive og Super Nintendo, og jeg gikk derfor glipp av alt rotet som Sega dreiv med mellom Mega Drive og Dreamcast, men man kan jo lure på om Dreamcast og Sega hadde klart seg dersom de hadde droppet disse kvartgenerasjonskonsolloppgraderingene sine.

 

Jeg fikk faktisk en Mega Drive for et par år tilbake, og jeg ble positivt overrasket over hvor mye jeg fremdeles liker den håndkontrollen - synes den i utforming føles langt bedre enn sine konkurrenter å bruke, og det er jo tippoldefaren til favorittkontrollen per i dag; Xbox 360.

 

GENESIS DOES!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...