Gå til innhold

46"LCD(led) StueBord-pc! -Kommentarer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kan dere kommentere denne arbeidsloggen

Artig prosjekt. Jeg ville definitivt testet uten 80% "one-way" mirror filmen i første omgang. Kan tenke meg at du kan få en del problemer med refleksjoner mellom glassplaten og skjermen med filmen påsatt. Du får i alle fall eliminert et eventuelt problem med LeapMotion enklere på denne måten. Et alternativ til filmen kan være et pent bilde/mønster som skjermsparer, eller rett og slett en duk.

Lenke til kommentar

Artig prosjekt. Jeg ville definitivt testet uten 80% "one-way" mirror filmen i første omgang. Kan tenke meg at du kan få en del problemer med refleksjoner mellom glassplaten og skjermen med filmen påsatt. Du får i alle fall eliminert et eventuelt problem med LeapMotion enklere på denne måten. Et alternativ til filmen kan være et pent bilde/mønster som skjermsparer, eller rett og slett en duk.

 

Har tenkt det samme selv, men folien sendt fra England koster meg ca 200 kr så ikke noe problem å rive av igjen om det skulle være for store problemer.

Duk er ikke noe alternativ :p Jeg vil ha det så clean som mulig ;)

En annen mulighet er å få alt lakkert sort og så mørkt som mulig, sånn at man ikke ser så mye annet enn svart under der uansett.. (selve skjermen kommer til å ta over 90% av flaten uansett).

 

Om det blir noen problemer med LeapMotion'en, tror jeg det er helt sikkert at det er folien som har skyld i dette. En mulighet kan være å skjære vekk folien rundt controlleren og håpe dette blir pent nok.

Om hele glasset er speil untatt en sort liten "flekk" nederst i midten tror jeg det fortsatt ser ganske greit ut :)

 

 

Edit: Oppdaterte hoved tråden nå med en video jeg fant av speil forran en tv ;)

Endret av Titanium87
Lenke til kommentar

Jeg kom nettopp over denne videoen som viser at det kan bli greit bilde, selv bak speil-film

Nå aner ikke jeg hvor stor forskjell det er på det disse gutta bruker og det jeg har bestilt, men det viser i alle fall at det kan gå...

Det er nok ganske stor forskjell på "optisk" kvalitet mellom film og "2-veis-speilglass", men det kan gå bra. Men husk at betraktningsvinkelen i videoen er en helt annen enn du vil få i bordflaten, hvis du ikke tenker å reise deg opp hver gang du skal se noe.

Jeg mener ikke å si at du ikke skal prøve med film, men det gjør det kanskje enklere for deg å prøve uten først.

Jeg følger spent med videre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stive priser ja :s Heh.. Prosjektet går litt fremover hver dag, selv om det ikke syntes...

Jeg driver for tiden å freser ut noe "plank" for og holde tv'en oppe (vil si jeg er rundt 35% ferdig med dem)

Jeg har en liten datter her som er LIVREDD ting som bråker.. En fres og støvsuger er derfor ikke helt populært :p

Tar litt om gangen på grunn av dette, men håper jeg rekker resten av fresingen i morra :)

 

Mulig jeg prøver meg på "sotingen" av glasset i kveld, men mangler egentlig litt utstyr til dette, så vi får se :)

 

Ellers vil jeg si at jeg HATER ikea papp-tre ! :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...