Gå til innhold

Komponentene i PC-en varmere etter installasjon av SSD


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Høres ut som en defekt vifte. Kanskje den kjøler dårlig pga defekten, så økes speeden litt for å kjøle mer og økt hastighet gir mer lyd. Når tempen er lavere senkes viftehastigheten. KUn en gjetning fra min side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSD en kan mate cpu og gpu med data raskere så de kan jobbe fortere, da bruker de også mer strøm. Strømforsyninger kan lage litt pipe, skurre hyle lyd når de gir mye strøm. Grunnen til dette er høyfrekvente PWM signaler som går igjennom spoler og kondensatorer. Grafikkort kan også lage slike lyder.

Lenke til kommentar

SSD en kan mate cpu og gpu med data raskere så de kan jobbe fortere, da bruker de også mer strøm. Strømforsyninger kan lage litt pipe, skurre hyle lyd når de gir mye strøm. Grunnen til dette er høyfrekvente PWM signaler som går igjennom spoler og kondensatorer. Grafikkort kan også lage slike lyder.

 

Er det noen måte å forhindre lydene på? Fordi lyden er utrolig irriterende, og når lyden kommer går også alle viftene i kabinettet raskere i tillegg som om de skal kjøle noe... Det skjer regelmessig, ikke bare en gang i timen eller noe. Er det noen endringer jeg kan gjøre i BIOS eller i Windows? Eller må jeg ha en PSU med mer W?

Lenke til kommentar

Hei, jeg installerte nettopp en Samsung 840 Pro 250GB SSD i min PC. Men etterpå har jeg merket at idle-temperaturen på grafikkortet og prosessoren har steget ganske mye, og viftene må gå raskere enn før. I tillegg til dette, har strømforsyningen begynt å lage noen ekstremt irriterende "skrike/hyle" lyder som varer i ca. 5-10 sekunder og kommer nesten hvert minutt. Når disse lydene kommer, går også alle viftene til komponentene i PC-en raskere.

 

Når jeg derimot booter inn i den gamle Windows-versjonen som kjøres på HDD-en min, er det ingen lyder og alle komponetene er like kalde som før.

 

Er det noen settings i BIOS eller Windows som kan være feil?

 

 

Jeg har en Corsair TX850W PSU, GTX 580 skjermkort og Intel i7 2600k prosessor.

Lenke til kommentar

Er det noe slikt mon tro:

 

 

SSD'en kan forsåvidt ikke være problemet, da den er en elektronisk komponent uten bevegelige deler.

 

Det er litt sånn, men litt mindre intenst og det kommer ikke så ofte som der. Men jeg vet ikke om det er coil whine, siden det er ingen lyder i BIOS eller når jeg booter inn i Windows versjonen på HDD'en min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...