Gå til innhold

Slik vant Microsoft som Norges beste arbeidsplass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har hørt at McDonalds også kommer ganske høyt opp i slike kåringer.

 

Jeg har aldri vært intressert i å komme meg raskt frem i verden og ville nok ikke passet inn i et selskap som MS som benytter Stack ranking system hvor man må begynne å si hvem som er gode og dårlige i en avdeling - det burde være ganske unødvendig etter 7 intervjuer.

 

står litt mer om dette her:

 

http://www.vanityfair.com/online/daily/2012/07/microsoft-downfall-emails-steve-ballmer

 

og

 

http://tech.slashdot.org/story/12/07/04/2022243/microsofts-cannibalistic-culture

Endret av radisson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Å vinne og å komme langt opp på listen i en slik kåring er ekstremt viktig for enhver bedrift.

Det er enormt inspirerende for både ledelsen og de ansatte, og det trekker nye folk til bedriften.

Da kan utgiftene fort vise seg å være vel investerte penger.

 

Selv har jeg jobbet i en stor tysk bedrift i Norge der kun ledelsen mente at bedriften var attraktiv som arbeidsplass.

Men stemningen blant de ansatte var helt i den andre enden av skalaen.

Ansatte ble aldri tatt med i diskusjoner om strategier, men ble informert om hva ledelsen hadde bestemt, med beskjed om at de forventet at ansatte var lojale til avgjørelser som var tatt.

Det var jo svært vanskelig å våre lojale til avgjørelser som vi mente var feil.

Bedriften ville også tjene penger på salg til de ansatte. Flotte glansede brosjyrer fortalte oss at vi fikk alle tiders tilbud, der bedriften hadde sponset kjøpet, mens fakta var at de ikke sponset noe som helst.

Vi så på ledelsen som en gjeng som bevisst forsøkte å lure oss.

Lenke til kommentar

Gratulerer til Microsoft for seieren. De har sikkert lagt ned mye arbeid for å nå helt opp. På den andre siden skal man være klar over at denne konkurransen så vidt jeg vet noe man må "kjøpe seg inn på". Korriger meg gjerne på dette. Det vil si at det kun er en konkurranse mellom de firmaene som velger å betale for å bli med på leken. De er altså vinner blant et begrenset antall bedrifter.

Endret av Koffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...