Gå til innhold

Nye PowerBooks fra Apple


[L]337-Zonic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er dröyt at det bare er 256 MB RAM i 15" til 19'000,-

Opplösninga på skjermen er også rimelig idiotisk. De fleste som kjöper disse maskinene jobber med en eller annen form for grafisk arbeid og behöver mye ram og höy opplösning!

 

Synes det er litt rart at iMac'ene er raskere enn PowerBooks, men, men.

 

Sånn som jeg ser det så er det nesten 17" som er mest prisvärdt nå. 1.33 GHz var det vel ingen som trodde at skulle komme.

 

Den nye bluetooth musa som liksom skal gi deg frihet er jo nesten latterlig, hvor er friheten i en mus med 1 knapp..?

Lenke til kommentar
Synes det er dröyt at det bare er 256 MB RAM i 15" til 19'000,-

Opplösninga på skjermen er også rimelig idiotisk. De fleste som kjöper disse maskinene jobber med en eller annen form for grafisk arbeid og behöver mye ram og höy opplösning!

 

Synes det er litt rart at iMac'ene er raskere enn PowerBooks, men, men.

 

Sånn som jeg ser det så er det nesten 17" som er mest prisvärdt nå. 1.33 GHz var det vel ingen som trodde at skulle komme.

 

Den nye bluetooth musa som liksom skal gi deg frihet er jo nesten latterlig, hvor er friheten i en mus med 1 knapp..?

 

MCDr, om du ikke har lagt merke til at Apple liker å ta seg godt betalt for RAM og harddisker enda, så syns jeg faktisk litt synd på deg. Det er bare å akseptere at det er sånn.

 

Å ha en museknapp er BRUKERVENNLIG og TILRETTELAGT for brukeren. Og når leverte Apple med en mus med mer enn én knapp?

 

Kommer det tester av disse maskinene på Barbara etterhvert?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 15" med med 1024 mb sdram og superdrive fro ca 2 uker siden og nå som jeg ser hva den ble oppgradert med og hva som er forbedret. Ser jeg egentlig ikke noe problem med den. Trodde de skulle oppgradere den mer jeg... :o

 

fordi den er jo kun:

Lys i tastaturet

Blåtann

Minne med støtte for ddr ram

9600 Mobility skjermkort

Airport Extreme

mer mhz

 

Syntes egentlig ikke dette var en helt sensasjon jeg da men...

Angrer ikke på at jeg kjøpte den "eldre" 15" modelen.

Trodde den skulle bli oppgradert kraftigere må jeg si..

Lenke til kommentar
Synes det er dröyt at det bare er 256 MB RAM i 15" til 19'000,-

Opplösninga på skjermen er også rimelig idiotisk. De fleste som kjöper disse maskinene jobber med en eller annen form for grafisk arbeid og behöver mye ram og höy opplösning!

 

Synes det er litt rart at iMac'ene er raskere enn PowerBooks, men, men.

 

Sånn som jeg ser det så er det nesten 17" som er mest prisvärdt nå. 1.33 GHz var det vel ingen som trodde at skulle komme.

 

Den nye bluetooth musa som liksom skal gi deg frihet er jo nesten latterlig, hvor er friheten i en mus med 1 knapp..?

 

MCDr, om du ikke har lagt merke til at Apple liker å ta seg godt betalt for RAM og harddisker enda, så syns jeg faktisk litt synd på deg. Det er bare å akseptere at det er sånn.

 

Å ha en museknapp er BRUKERVENNLIG og TILRETTELAGT for brukeren. Og når leverte Apple med en mus med mer enn én knapp?

Jeg er klar over at Apple velger kvalitet fremfor pris når det gjelder RAM, men det er jo mulig for et firma å forandre sin strategi. Siden Apple ikke kan konkurrere på MHz markedet så burde de da hvertfall gjöre det på mengde RAM, störrelse på HD og skjerm.

 

Det man kunne gjort med musa var å ha to sensorer på knappen, en på venstre og en på höyre. Musa er fortsatt bare en knapp, men når man presser på höyre side er det sensor nr 2 som registrerer trykket. I kontrollpanelet kunne man hatt et valt hvor man kunne velge om man ville at sensoren til höyre skulle oppföre seg som knapp nr 2 eller som det samme som sensor nr 1.

 

At det er enklere for brukeren uten scrollhjul er latterlig. Når en person har dratt en gang i scrollhjulet og ser hva som skjer så forstår jo brukeren med en gang hvordan det funker, uansett hvor dum man er.

Lenke til kommentar
Apple har faktisk byttet til 7457 prosessorkjernen.

 

sitat artikkel:

 

"Det hadde lenge vært spekulert i om Apple ville gå over til den nyere 7457 prosessorkjernen, men det skjedde altså ikke."

 

Les transcriptet på:

http://www.macrumors.com/ae2003.html

 

"Yes, they all have the 7457 Chip"

- Steve Jobs

 

OK, på tidspunktet artikkelen ble skrevet så var det ikke bekreftet om det var 7457 eller ikke. Skal endre dette nå.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at Apple velger kvalitet fremfor pris når det gjelder RAM, men det er jo mulig for et firma å forandre sin strategi. Siden Apple ikke kan konkurrere på MHz markedet så burde de da hvertfall gjöre det på mengde RAM, störrelse på HD og skjerm.

 

Så, for å få RAM med kvalitet, må man altså betale 2.5 ganger mer for den enn ellers? (Det var forholdet sist jeg sjekka Apple.no vs. Komplett.no.)

Fascinerende tanke, uansett. Hva gjør at Apple's utvalgte "noname"-RAM har bedre kvalitet?

 

Det man kunne gjort med musa var å ha to sensorer på knappen, en på venstre og en på höyre. Musa er fortsatt bare en knapp, men når man presser på höyre side er det sensor nr 2 som registrerer trykket. I kontrollpanelet kunne man hatt et valt hvor man kunne velge om man ville at sensoren til höyre skulle oppföre seg som knapp nr 2 eller som det samme som sensor nr 1.

 

...og at man kunne velge om høyre eller venstre side skulle være den primære knappen, sånn at musa FORTSATT kunne funke for både høyre-hendte og keiv-hendte, slik som nå.

 

At det er enklere for brukeren uten scrollhjul er latterlig. Når en person har dratt en gang i scrollhjulet og ser hva som skjer så forstår jo brukeren med en gang hvordan det funker, uansett hvor dum man er.

Lyst til å møte mamma'n min?

Uansett, vet om en del brukere ellers også som syns at det faktisk er greit å nappe tak i "rulleheisen" og dra den opp og ned.

Dessuten ville et "avansert" hjul på musa gjort brukerterskelen høyere. Og det er jo ikke Mac-logisk i det hele tatt.

Derfor holder de det enkelt, og istedetfor å bruke tid og krefter og penger på å prøve å utvikle en god mus, lar de folk velge noe annet istedetfor.

Lenke til kommentar

Så, for å få RAM med kvalitet, må man altså betale 2.5 ganger mer for den enn ellers? (Det var forholdet sist jeg sjekka Apple.no vs. Komplett.no.)

Fascinerende tanke, uansett. Hva gjør at Apple's utvalgte "noname"-RAM har bedre kvalitet?

Les litt på RAM, kan jo ha med REG, ECC, garanti, levetid, lavprofil. Jeg skjönner heller ikke hvordan de kan rettferdiggjöre de prisene de har på RAM.

Lyst til å møte mamma'n min?

Uansett, vet om en del brukere ellers også som syns at det faktisk er greit å nappe tak i "rulleheisen" og dra den opp og ned.

Dessuten ville et "avansert" hjul på musa gjort brukerterskelen høyere. Og det er jo ikke Mac-logisk i det hele tatt.

Derfor holder de det enkelt, og istedetfor å bruke tid og krefter og penger på å prøve å utvikle en god mus, lar de folk velge noe annet istedetfor.

Hvis man ikke skjönner hvordan scrollhjulet funker så kan man jo bare bruke pilene opp og ned. Det er jo bedre om man hvertfall har et valg. Jeg synes Apple sin mus er utrolig bra, med unntak av knappene/scroll.

 

Apple sin strategi og kampanje nå går ut på å få PC-brukere over til Mac (Switch). Sånn som det er med PC så har jo alle maskiner blitt levert med to knapps mus i evigheter. Det vil vel egentlig väre mere forvirrende å måtte finne ut av at man må trykke på "ctrl" for å få opp höyreknappsmenyen.

 

Hvis ikke din mor skjönner hva som skjer når hun scroller så synes jeg synd på henne, og deg :p

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en 15" med med 1024 mb sdram og superdrive fro ca 2 uker siden og nå som jeg ser hva den ble oppgradert med og hva som er forbedret. Ser jeg egentlig ikke noe problem med den. Trodde de skulle oppgradere den mer jeg... :o

 

fordi den er jo kun:

Lys i tastaturet

Blåtann

Minne med støtte for ddr ram

9600 Mobility skjermkort

Airport Extreme

mer mhz

 

Syntes egentlig ikke dette var en helt sensasjon jeg da men...

Angrer ikke på at jeg kjøpte den "eldre" 15" modelen.

Trodde den skulle bli oppgradert kraftigere må jeg si..

 

Ikke glem:

*dobbelt så rask superdrive. (brenner vanlige cd'er mye raskere enn den forrige brenneren også.)

*usb 2.0.

*Raskere og større harddisk (80gb 5400rpm)

*Firewire 800.

*Bedre innebygde høyttalere.

 

+

Som du nevnte:

*1,25ghz g4

*Ati 9600 mobility 64mb ddr. (Smooth!)

*Bluetooth.

*ddr minne (333mhz)

*Lys i tastauret. (Utrolig stilig!)

*Airport extreme

 

Synes dette er en ganske stor forbedring, jeg! :D

Og gjett hvem som skal bestille en 15" 1,25ghz powerbook med 80gb 5400rpm harddisk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...