Gå til innhold

Berøringsskjerm PC/Brett


Anbefalte innlegg

Usikker på hvor denne tråden hører hjemme, men prøver meg her først.

 

Jeg ønsker meg en PC/brett til å ha på fanget i sofakroken.

Størrelsen bør være 13-15 tommer med bra oppløsning. Jeg ønsker så å starte opp en remote desktop til min stasjonære PC. Dermed kan jeg f.eks jobbe i Lightroom på stasjonær PC-en mens jeg sitter i sofaen.

 

Jeg bryr meg ikke om "skjermen" jeg sitter med i sofaen har IOS, Android eller Windows, bare jeg kan bruke min stasjonære pc på best mulig måte fra den.

 

Hva er det som best dekker mitt behov i dag?

 

Er det noen slike brett på gang?

 

Jeg vet at photoshop har kommet i en touch-versjon. Regner med at Lightroom og andre kommer etter på dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om jeg helt skjønte hva du skulle bruke det til men jeg bruker en iPad 2 for remote desktop til min W7 PC via Splashtop Streamer.

 

Om du sitter på samme nettverk som PC'en er det såpass responsivt at det føles ut som du har W7 på padden :) Det er litt tungvindt å gjøre ting på padden i forhold til på PCen, men du har i utgangspunktet tilgang til alle funksjonene du ville hatt sittende foran PC'en, bortsett fra at touchpanelet på iPaden ikke når Wacom brettet mitt opp til knærne. Jeg bruker det mest når jeg er ute å reiser slik at jeg alltid har tilgang til arbeidstasjonen hjemme og dermed tilgang til alle mine private og kunder sine filer som ikke allerede ligger i Dropbox.

 

Link: http://www.splashtop.com/home

Endret av josteinr
Lenke til kommentar

Jeg har også prøvd å koble w7 opp på padden. Jeg bruker Teamviewer, og det er mulig Splashtop er bedre, men jeg synes iallefall at respons og brukervenlighet ikke er god nok til at jeg gidder å bruke det i praksis.

 

Det jeg lurer på er om det har kommet noen smarte "hybrid" -løsninger, eller rene pc-er, eller brett, som er større (>12") som som gir en bra brukeropplevelse når man kobler den til PC-en.

Lenke til kommentar

Jeg driver faktisk å funderer på det samme. For meg er det først og fremst til reiser jeg ønsker en slik løsning.

Pr i dag så har jeg hatt med enten pad (android) eller laptop (win), og vurderer utfra hva slags reise jeg skal på hvilken jeg tar med.

Laptop til fototur eller pad til "mindre" turer.

 

Men ideelt sett så vil jeg egentlig ha med begge deler, så en hybridløsning (win8) er sannsynligvis det beste for meg. Uansett så blir det et kompromiss, for slike løsninger har sine fordeler og bakdeler. Den største bakdelen i forhold til en pad (android/ipad) er størrelse/vekt og da kanskje mest vekten. Men ut fra mitt bruksmønster så tro jeg at det skal gå bra, blir den for stor i rene "pad-bruksområder" så får jeg heller senere skaffe meg en "mini-pad" til bruk i flysetet :) .

 

Nå har jeg ingen hastverk, for det er en del som kommer utover våren. Når jeg velger Win8 så er det viktig å få sagt at jeg velger "vanlig" Win8 ikke RT-versjonen som er en Win8-light.

 

Det er to hovedgrupper jeg vurderer. Pad med tastatur i cover (det finnes også andre typer trådløse tastatur), og det er laptopper som også kan brukes som pad.

 

I padgruppen så holder jeg (foreløpig) en knapp på Windows Surface (ikke RT-versjon) og Acer Iconia W700P.

 

 

I laptopgruppen har jeg flere valg, bl.a. Dell XPS 12, Asus Taichi, Asus TX300 (som egentlig er en pad med tastatur som kan "klipses" på og Lenovo Yoga. Sistnevnte har en knapp ledelse hos meg foreløpig.

 

SIden jeg ikke har reell erfaring med noen av de så er dette ikke anbefalinger, bare mulige løsninger med skjermer mellom 11.6" og 13.3".

 

Slike løsninger er egentlig "unødvendig" dyre løsninger med en middelmådig spesifikasjon hvis en trenger hastighet. Det er ikke spillmaskiner, men for meg som utenom vanlig bruk vil ha en grei maskin (som ikke er for stor) til bildebehandling når jeg er på tur så er dette sannsynligvis løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...