Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows vil ikke åpne noen programmer


Anbefalte innlegg

Jeg var på LAN i går, og koblet derfor alt fra pcen for å ta ting med meg. Det var åtte timer med CS 1.6 helt uproblematisk, eneste forandring jeg gjorde av Pc - greier var å endre innstillinger for nettverkskortet.

 

Men når jeg skulle koble dataen opp igjen i dag, funker ikke ting som det skal. Jeg får til å logge inn i windows (har W8),men ingen programmer vil åpne seg. Jeg kan for eksempel trykke på Firefox på startmenyen. Ikonet på linjen blir fremhevet akkurat som om programmet har åpnet seg, og musen får en loading-sirkel ved siden av seg, som indikerer at den jobber. Likevel åpnes ikke programmet, og ikonet slutter til slutt å være fremhevet, som om det har blitt lukket igjen. Det eneste jeg kan åpne er utforskeren, og heller ikke via den får jeg gjort så mye.

 

Jeg aner ikke hva feilen kan være, og det er ekstremt dumt å ha en pc som ikke fungerer. Derfor søker jeg diskusjon.no om hjelp.

 

Litt om mine specs: Windows 8 installert på en SSD-disk. Rampage iv extreme, i7 3930k overklokket (har også nullstilt bios-innstillingene uten større hell), GTX 680, 16gb 1600MHz RAM.

 

Om jeg forsøker Ctrl+Alt+Del, får jeg etter rundt 30 sek svart skjerm og en feilmelding som lyder slik:

 

AhQDWv6.jpg

 

 

 

Det er heller ikke noe galt med temperaturene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F8 gir meg bare en oversikt over hvilke enheter jeg kan boote fra. Etter at jeg åpna opp pcen og koblet fra alle andre harddisker og tok kabelen ut og inn igjen fra system-ssd'en, kommer jeg nå ikke inn i Windows i det hele tatt. Rett etter BIOS-bildet havner jeg rett på feilmeldingen "BOOTMGR mangler. Trykk ctrl+alt+Del for omstart"

Lenke til kommentar

Ja, fant ut at safe mode i W8, eller det som tilsvarer safe mode, blir kjørt under windows skjermen som jeg dessverre aldri får opp lengre.

 

Dessverre er det slik at jeg lastet ned windows-versjonen, så jeg har ikke noe CD å boote fra som kan reparere problemet heller. Ser ut som eneste løsning er å formatere hele PCen til W7 (som jeg har CD til) og laste ned w8 på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...