Gå til innhold

BI Briefcase spillet i Strategisk økonomistyring tråd


MisterPrice

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte at vi kunne opprett en tråd her om Briefcase spillet i Strategisk Økonomistyring.

 

Så til dere som har hatt tatt faget: Er det noen vits i å engasjere seg noe særlig i spillet eller er det bedre å se på gamle eksamensoppgaver i briefcase?Har forstått at det utgjør en del av eksamenskarakteren, men på eksamen så kan vi jo ikke bruke pcen osv.

Endret av MisterPrice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg jobbet kun med oppgavene i heftet og tidligere eksamensoppgaver, rørte ikke selve spillet på PC. Det var nok for meg, men man kan få en dypere forståelse om man "spiller spillet", kommer ann på hvordan du lærer.

 

Kan jeg spørre hva du fikk i karakter? Er dette som tidligere BØK-fag med høy strykprosent

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

har noen gjort eksamen 18.12.12 BØK365311

Kunne ha trengt hjelp til å friske opp litt mikrokunnskaper.

 

P=300-0,02Q

"Hvis marginalkostnaden er kr 200 hva er pris og mengde ved optimal tilpasning og hva er pris og mengde ved optimal inntektstilpasning.

 

Svar; Resultatoptimum 2500 enheter og pris 250

Inntektsoptimum; 300-0,04Q= 0 Q = 7500

 

Hvordan har man gått frem her?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Tenkte at vi kunne opprett en tråd her om Briefcase spillet i Strategisk Økonomistyring.

 

Så til dere som har hatt tatt faget: Er det noen vits i å engasjere seg noe særlig i spillet eller er det bedre å se på gamle eksamensoppgaver i briefcase?Har forstått at det utgjør en del av eksamenskarakteren, men på eksamen så kan vi jo ikke bruke pcen osv.

 

Misterprice har du noen stalltips mot eksamen? hva gjør du foruten kompendiet f.eks

Tror du ting som CIMA er relevant

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 11 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...