Gå til innhold

? Vi har det billigste kontantkortet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var like mye reklame som artikkel. Nesten så den burde vært merket med "annonse".

 

Dette var ment å være en oppfølgingssak til lanseringen av nye Chili Mobil - for å se om deres nye tilbud tåler sammenligning med de billigste kontantkortene. Lebara svarer med et nytt tilbud som de hevder er billigst - mens prissammenligningen her viser at Lebara må dele tittelen med Talkmore og Xito. Forstår nå at vinklingen på saken kan misforstås, så jeg har gjort noen få, små endringer i teksten.

Lenke til kommentar

Snakk om annonse. Lebara har lansert det samme som Talkmore gjorde og kaller det kontantkort... Er jo bare muligheten for å betale Fastpris på forhånd med kredittkort. hva er nyheten ???

 

Dette er jo lureri. Prisen for minutt på lebara venner (som man må ha for å kjøpe fastpris) er jo 69 øre og dette er jo mye dyrere enn de andre + at man må binde seg til mnd avgift og forbruk.

 

Fant denne testen på dinside http://www.dinside.no/893857/nytt-mobilselskap-satser-paa-kontantkort

 

Jeg bruker kanskje maks 200 kroner i måneden idag og selv om jeg ikke lader for så mye så chili mobile meg 29 øre per minutt.. det er bedre enn de 1,50 jeg betaler hos netcom idag.. dataprisen på 2,99 er også bedre enn de 20 kronene per megabyte jeg har idag.

 

Lenke til kommentar
Snakk om annonse. Lebara har lansert det samme som Talkmore gjorde og kaller det kontantkort... Er jo bare muligheten for å betale Fastpris på forhånd med kredittkort. hva er nyheten ???
Dette er jo lureri. Prisen for minutt på lebara venner (som man må ha for å kjøpe fastpris) er jo 69 øre og dette er jo mye dyrere enn de andre + at man må binde seg til mnd avgift og forbruk. Fant denne testen på dinside http://www.dinside.no/893857/nytt-mobilselskap-satser-paa-kontantkort Jeg bruker kanskje maks 200 kroner i måneden idag og selv om jeg ikke lader for så mye så chili mobile meg 29 øre per minutt.. det er bedre enn de 1,50 jeg betaler hos netcom idag.. dataprisen på 2,99 er også bedre enn de 20 kronene per megabyte jeg har idag.

Hei Per,

 

Du betaler ikke pris per minutt med Lebaras nye kontantkort - dette er, som du også påpeker, noe av det samme som Talkmore Fastpris Kontant bare med litt annen sammensetning. Og da er det forbruk som avgjør hva som er billigst. Hvis du foretrekker samme abonnementsmodell som Chili, NetCom, Telenor, Chess, m.fl. - altså å betale per minutt og per SMS - er det den lille operatøren Xito som har de laveste standardprisene for kontantkort.

 

Dinside kommer til nesten samme konklusjon som oss: "Ved økt bruk, kan Talkmore derimot se ut til å være billigere alternativ." Vi er enig i dette, og konkluderer med at Lebara er på høyde med Talkmore etter lanseringen av de nye kontantkortene. Vi trekker imidlertid også frem Xito som et billigere alternativ til tradisjonelle kontantkort av samme type som det du bruker i dag.

Lenke til kommentar
Snakk om annonse. Lebara har lansert det samme som Talkmore gjorde og kaller det kontantkort... Er jo bare muligheten for å betale Fastpris på forhånd med kredittkort. hva er nyheten ???
Dette er jo lureri. Prisen for minutt på lebara venner (som man må ha for å kjøpe fastpris) er jo 69 øre og dette er jo mye dyrere enn de andre + at man må binde seg til mnd avgift og forbruk. Fant denne testen på dinside http://www.dinside.no/893857/nytt-mobilselskap-satser-paa-kontantkort Jeg bruker kanskje maks 200 kroner i måneden idag og selv om jeg ikke lader for så mye så chili mobile meg 29 øre per minutt.. det er bedre enn de 1,50 jeg betaler hos netcom idag.. dataprisen på 2,99 er også bedre enn de 20 kronene per megabyte jeg har idag.
Hei Per,Du betaler ikke pris per minutt med Lebaras nye kontantkort - dette er, som du også påpeker, noe av det samme som Talkmore Fastpris Kontant bare med litt annen sammensetning. Og da er det forbruk som avgjør hva som er billigst. Hvis du foretrekker samme abonnementsmodell som Chili, NetCom, Telenor, Chess, m.fl. - altså å betale per minutt og per SMS - er det den lille operatøren Xito som har de laveste standardprisene for kontantkort.Dinside kommer til nesten samme konklusjon som oss: "Ved økt bruk, kan Talkmore derimot se ut til å være billigere alternativ." Vi er enig i dette, og konkluderer med at Lebara er på høyde med Talkmore etter lanseringen av de nye kontantkortene. Vi trekker imidlertid også frem Xito som et billigere alternativ til tradisjonelle kontantkort av samme type som det du bruker i dag.

 

Hei Vegard,

 

Trodde jeg hadde blingset, men nei... http://www.lebara.no/mobil/fastpris-pluss/kort/bestill/99

 

Her står det at du må ha Lebara Venner for å kunne kjøpe det nye produktet. Venner har mye høyere priser. Standardpris per minutt er jo 0,79. Det som pakkene tilbyr er jo egentlig bare en egentlig bare fastprisabonnement betalt på forhånd.

 

Lenke til kommentar
[/fastpris-pluss/kort/bestill/99Her står det at du må ha Lebara Venner for å kunne kjøpe det nye produktet. Venner har mye høyere priser. Standardpris per minutt er jo 0,79. Det som pakkene tilbyr er jo egentlig bare en egentlig bare fastprisabonnement betalt på forhånd.

 

Hei igjen,

Ja, det stemmer at dette er fastprisabonnement betalt på forhånd - noe som er en billigere løsning dersom du bruker mobilen ganske mye. Standardprisen på 0,79 per minutt etc. blir ikke gjeldende før du evt. har brukt opp den pakken du har kjøpt på forhånd, og deretter velger å ikke kjøpe ny pakke. Med andre ord er standardprisen lite interessant i dette tilfellet.

 

Dersom du foretrekker å betale en bestemt pris per minutt m/oppstartspris, per SMS og per megabyte, har Xito de laveste prisene for øyeblikket. Chili Mobil og Chess har også rimeligere standardpriser enn Telenor og NetCom på kontantkort.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...