Gå til innhold

Se brukernes beste februarbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde #1 side 2.

 

Øyet er imidlertid noe uheldig plassert i bildeflaten, synes vi. Det er for sentralt plassert til å være sentrert, men for usymmertrisk komponert til å være dynamisk. Men kanskje nettopp det var poenget? denne spenningen som oppstår når to mulige komposisjoner gir seg til å "krangle" i betrakterens hode? Absolutt mulig, men vi tror likevel bildet hadde tjent på forsiktig beskjæring i venstre bildekant.

 

Jeg er ikke enig, uansett hvor mye eller lite man kutter bort så mister bilde mye dybde og blir veldig flatt og kjedelig, er ikke så mye man kan gjøre med det bilde, kanskje hadde det gjort seg litt videre men det får vi aldri vite :)

 

Som vanlig klarer du å finne uttrykksfulle bilder og gir de en "stemme" :thumbup:

 

Fornøyd nå iStereo :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Fornøyd nå iStereo :p

 

Endelig fikk jeg ro i sjela mi!! :D

 

Som vanlig virkelige gode bilder. Og jeg blir overrasket hver gang jeg får blir med, da jeg synes at kvaliteten hos dere er bedre enn mine egne bilder. :)

Lenke til kommentar

Litt info fra "behind the scenes":

 

Jeg gjennomgår tråden først når måneden er over, og helst i en kontinuerlig gjennomgang. Alle skal ha mulighet til å bli med, og jeg vil alle bildene skal være nye for meg når jeg ser dem.

 

Det varierer hvor mange bilder som plukkes ut, men vanligvis er det ca 25-30 stykker.

 

0-5 bilder lukes bort i en gjennomgang deretter, før bildene legges inn i publiseringssystemet.

 

Når bildene legges inn i publiseringssystemet og får sin plass i artikkelen, lukes det bort 0-5 bilder til.

 

Hvilket bilde som blir ingressbilde avhenger av mange forskjellige ting, som størrelse, hvor godt det kan beskjæres til de tre ulike ingressbildeformatene, om det er mulig å ha et ansikt i det, etc. Det er med andre ord ikke det beste bildet som velges ut til det, men det som oppfyller oppgaven best.

 

Av og til vil ikke ett enkelt bilde fungere som ingressbilde bedre enn en sammensetning av utklipp fra flere. I så fall bruker vi fem ulike bilderl. Akkurat som med bruppeportretter er det oddetall som oppleves som visuelt det beste.

 

Akam-redaksjonen er liten og har begrenset med ressurser. Skjer det andre ting som haster eller er viktige, blir dessverre månedsgjennomgangen utsatt. Jeg forsøker å få den ferdig og publisert så raskt som mulig, men av og til tar det tid.

 

En annen ting som gjør at månedsgjennomgangen kan bli forsinket, er at hodet må være på rette plassen for at jeg skal kunne skrive den. Får jeg fred til å konsentrere meg og tenke og skrive uten avbrudd tar gjerne selve skrivingen (uten html-koding, bildeutvelgelse, etc) 4-5 timer. Er det travelt med mye telefoner og kolleger somk avbryter og spør om ting, kan det ta ukesvis.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
<snip>

 

Jadda.. det har nå «rent masse vann under broa», «snøen i fra i fjor» osv.. nå er artikkelen her!! Og vi trenger ikke å gi deg dårligere samvittighet for at den kom sent. Vi skjønner & forstår at du/dere har mye og gjøre.. :) Men bare så det er sagt.. jeg kommer til å mase på deg/dere like mye neste måned, om den blir publisert sent, åkkesom!! :p

Lenke til kommentar
Men bare så det er sagt.. jeg kommer til å mase på deg/dere like mye neste måned, om den blir publisert sent, åkkesom!! :p

 

Selvsagt, noe annet hadde jeg da aldri ventet. :green:

 

Spørsmålet blir om det blir mytteri til sommeren, når jeg kommer til å være borte i 3-4 uker i slengen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Men bare så det er sagt.. jeg kommer til å mase på deg/dere like mye neste måned, om den blir publisert sent, åkkesom!! :p

 

jeg tror moderatorer/redaksjonen også har tilgang til ignorer-knappen :)

 

Det tør de ikke!! :D For da får jeg nemlig fritt spillerom på forumet.. og da kan jeg finne på spamme ned hele røkla!!! :p

Lenke til kommentar

Måker har vi sett før, og de er ikke spesielt interessante i seg selv for de fleste av oss, verken biologisk eller visuelt, men fotografert som dette i et bilde komponert så stramt som dette, blir plutselig måkefaen interessant.

 

Jeg likte også "måkefaen" utrolig godt,. En selvskreven bildetittel?

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...