Gå til innhold

SkyDrive blir oppgradert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skydrive har bestandig vært plattform-uavhengig da man kommunisere via browser med den.

Er klar over dette, men syns det er litt fjernt å påstå at den også fungerer på Linux pga. man kan bruke nettleser-versjonen, særlig da det å kunne ha en slik løsning integrert med resten av systemet er noe som er forventet. Dessuten har jeg hørt at man kun kan synce en og en fil med nettlesern, samt det er en grense for hvor store filene du laster opp er. Dessuten mister du masse funksjoner som å linke til filer på disk, bruke felles programdata-mappe på tvers av PCer og ikke minst det at man kan laste opp kun endringer i større filer (sparer mye tid og båndbredde).

 

Så lenge det er kun mulig via nettleser eller via masse magi via VirtualBox (det er mulig med f. eks Windows på VB og deretter ha en delt mappe, men det er kaos). Det er også andre alternativer, men de er ikke reele alternativer til en fungerende tjeneste som Dropbox.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det blir feil å sammenligne dropbox og skydrive. Dropbox har tjenester og funksjoner som enda er langt unna det skydrive kan tilby. Hos Dropbox er dette med filer i skyen og de tjenestene hovedtjeneste, mens skydrive er en tjeneste til Windows Live.

 

Microsoft vet nok at i fremtiden blir det mer og mer skytjenester og utvikler løsninger for det. Skydrive vil bli med fremtiden en viktigere komponent. Om de ikke utvikler en klient til Linux, så er ikke det er fryktelig stort tap.

Lenke til kommentar

Joa, men jeg har inntrykk av at de færreste trenger så stor plass uansett, da man vanligvis bruker det til dokumenter og bilder. Om man trenger mer plass er det lett å abuse systemet og invitere deg selv f. eks. Selv har jeg 8.25gb på Dropbox pga. jeg har invitert endel samt var med på en sånn happening på siden deres. Hjelper også ha tilgang til en studentmail, da får du dobbelt så mye på invitations (teller også bakover i tid!)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor de ikke har gjort dette for lenge siden. Istedet for å la Dropbox bli så store som de er blitt.

Og markedsføring har de jo ikke hørt om, det er få som vet hva "live mesh" og "skydrive" er, i forhold til "dropbox"

 

Nåvel, Dropbox er vel først og fremst kjent blandt oss som er teknologiinterreserte, mens Skydrive nok er mer kjent blandt mannen i gata pga at disse gjerne har en hotmail adresse som igjen gir tilgang på Skydrive.

 

Kanskje ikke et stort tap sett fra Microsofts side og deres tilhengere, selvsagt et tap for brukere av Linux og lignende systemer den dag SkyDrive er bedre enn konkurrentene. Per dags dato er ikke det tilfellet, og mine instinkter tilsier at det skal man se langt etter.

 

Desktop Linux er lite brukt, og de som bruker det vil nok aldri bruke ett produkt fra Microsoft uansett, men det en bør legge merke til er at de leverer løsninger for Android, IOS, og OSX i tillegg til Windows.

 

Og om man virkelig vil ha støtte på Linux så er det vel full mulig for 3. parts utviklere å lage dette? Er ihvertfall 3. parts programmer på Windows Phone.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Og om man virkelig vil ha støtte på Linux så er det vel full mulig for 3. parts utviklere å lage dette? Er ihvertfall 3. parts programmer på Windows Phone.

Hvis kildekoden/APIen er åpen ja, så er det en mulighet. Kjenner jeg Microsoft rett så legger de hverken opp for Linux, det er heller det motsatte..

Lenke til kommentar

Og om man virkelig vil ha støtte på Linux så er det vel full mulig for 3. parts utviklere å lage dette? Er ihvertfall 3. parts programmer på Windows Phone.

Hvis kildekoden/APIen er åpen ja, så er det en mulighet. Kjenner jeg Microsoft rett så legger de hverken opp for Linux, det er heller det motsatte..

Fins et åpent REST api og et SDK for Windows 8/Windows Phone 7. De har også laget en SkyDrive app for iPhone og WP7, de holder på med en til Android også.

 

Har vel egentlig bare brukt dropbox for url shortening og desktop klienten, på alle andre måter er SkyDrive bedre og det er veldig bra integrert i WP7, blir spennende å se hvor mye det blir i W8.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...