Gå til innhold

Corsair Obisidian 800D (Lite problem med hdd)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte for en liten stund siden Corsair Obsidian 800D, som forøvrig er et knall kabinett :new_woot:

 

I den døren helt fremme, hvor man kan koble til harddisker osv.. Er det ikke meningen at man kan bruke OS hdd'en (SSD i mitt tilfelle) der også?

 

Når jeg har SSD'en der(Øvereste hylle), så får jeg bare "Boot disk failure, insert boot disk and press enter" Meldingen under oppstart, akkurat som den ikke finner ssd'en. Men om jeg kobler kabel direkte fra harddisken til samme sata port, så fungerer det.. Noen som har peiling på hvorfor det skjer? Har en annen harddisk koblet til i samme hylle nå uten problemer. Finner den fint i windows.

 

Ikke noe stort problem altså, bare lurte på hvorfor det skjedde siden jeg brukte samme sata port på hovedkortet.

 

Akkurat nå er SSD'en gjemt under hele hylla hvor de andre harddiskene har sinn plass :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slår meg er at du har skrudd fast SSD'n feil. Det er to skruehull på undersiden av diskskuffen du skal bruke. Så SSD'n skal posisjoneres helt til ene siden av den skuffen.

Jepp, er kunn skruer på undersiden (ikke over), så ganske sikker på at den står riktig. Om den hadde stått feil, hadde jeg vel uansett ikke fått skuffen helt inn siden den hadde stanget imot noe..? :whistle:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har iallefall 3 SSD (inkl boot) og 1 HDD i fronten på mitt 800D, virker helt fint.

 

Du har selvfølgelig koblet alle frontbrønnene til hovedkort og strøm?

 

Har du prøvd å manuelt velge hvilken disk den skal starte fra, på mitt hovedkort kan jeg trykke F12 for å velge boot options.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet med min SSD, men jeg fant ut at jeg bare ikke traff sata-porten.

Hvordan traff du den til slutt da? Ganske sikker på at min traff korrekt.

 

http://www.komplett....aspx?sku=632467 hadde en slik hjulpet noe ?

Takk. Ser ut som jeg må kjøpe en slik ja..

Du vet ikke tilfeldigivs om de selger ledninger også som passer fint til det kortet?

 

Mitt nåværende kort ser slik ut:

35lcj.jpg

Ser ut som den bare bruker én strømplugg, mens på tidligere reviews av kabinettet så er det en strømledning som går ned til alle portene. Så mulig de har gjort en endring på det. (Ja, jeg satt i sata ledning på alle portene før dere spør :p)

 

Takk :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Hadde samme problemet med min SSD, men jeg fant ut at jeg bare ikke traff sata-porten.

Hvordan traff du den til slutt da? Ganske sikker på at min traff korrekt.

 

http://www.komplett....aspx?sku=632467 hadde en slik hjulpet noe ?

Takk. Ser ut som jeg må kjøpe en slik ja..

Du vet ikke tilfeldigivs om de selger ledninger også som passer fint til det kortet?

 

Mitt nåværende kort ser slik ut:

35lcj.jpg

Ser ut som den bare bruker én strømplugg, mens på tidligere reviews av kabinettet så er det en strømledning som går ned til alle portene. Så mulig de har gjort en endring på det. (Ja, jeg satt i sata ledning på alle portene før dere spør :p)

 

Takk :)

 

Ta å let litt på corsair sine sider evnt komplett eller dustin

 

EDIT: Skreveleif

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...