Gå til innhold

–3DS-ens suksess avhenger av gode spill (3DS, WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er dette for slags uttalese? Alle konsolller avhenger av det. Derfor er NDS så bra og PSP så dårlig (salgsmessig) har sagt dette i mange år, men ikke alle forstår dette og gir ut ekstreme produkter og skal selge disse FORDI de er kraftige. Sony holder på med dette ennå. Nintendo vet nok dette. 3D-funksjonen er det få som bruker viser undersøkelser, og da må de satse på andre ting, som at den er kraftigere enn NDS og kan brukes annerledes. Men spillene må være gode, og Mario 3D-lad får jo kongeomtaler, så denne julen blir bra for 3DS. Og Mario Kart 7 da.

Lenke til kommentar

Alt i alt har 3DS så langt gjort det bedre enn DS gjorde så langt, så jeg tror ikke 3DS sliter så mye som folk vil ha det til. Spill er viktige, ja, men det er prisen også. Derfor tror jeg PS Vita vil slite en god del, spesielt i starten. Monster Hunter er svært i Japan, og MH4 er eksklusivt til 3DS (foreløpig, i alle fall). Og når prisen til PS Vita i tillegg er skyhøy tror jeg ikke det holder med bare enda ett Uncharted.

Lenke til kommentar

Zelda 3DS og dead og alive, er de spillen som jeg syntes er bra til nå. Alt annet er vært ganske tamt til nå. Tenker meg MGS vil hjelpe i å forsvare 3DS kjøpet. Men angrer litt på kjøpe. Uansett hvor rimlig den var. Trenger flere kjekke spill hvor man bygger og griner osv. Kansje en voksen version av Harvest Moon. Eller noe slikt. MGS til psp (husker ikke helt navnet, portable OPS?) var meget kjekt siden det var et spill man kunne gjøre et kort oppdrag på, så legge fra seg, for å lett plukke opp tråden igjen. Spillene til disse håndholdte må være lette å plukke opp og legge fra seg. Uten at det går ut over fylden i spillet. RPG er på mangen vis ganske bra til slike spill.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en 3DS på åpningstilbud hos Elkjøp (1000kr) og Zelda OOT og har kost meg etpar timer allerede. Nostalgien er definitivt til stede, men utformingen til 3DS har irritert meg litt.

 

Stikka er for glatt og mekanikken som drar den tilbake i overkant stram. Etter litt spilling blir man gjerne littegrann fuktig på hendene, og da glipper stikka. Et annet problem er at knappene for høyrehånd sitter for langt ut på siden, slik at de av oss med litt størrelse på hendene ender opp med tommelen i en særdeles ubehagelig posisjon. At den øverste delen av 3DSen er mye tyngre enn bunnen slik at hele saken er ubalansert gjør det ikke lettere å finne en behagelig posisjon å holde den i.

 

Det siste, og mest irriterende er dog at A og B sitter på feil plass i forhold til hva jeg er vant med fra N64, og det ser ikke ut som man kan endre keybindings. Noen som har et lurt triks for å fikse dette?

 

Alt i alt, helt OK til å være håndholdt, men den er designet for mindre hender enn mine...

Lenke til kommentar

Nailed it. Men tror også at 3D-gimmicken er litt feilslått. 3DS ser ut til å bli den første Nintendomaskinen siden Game Boy Color som jeg står over. På den tiden handlet det om at jeg ikke hadde penger nok. Nå er problemet at jeg ikke ønsker 3DS.

 

Men selvfølgelig, om 3DS noen kommer på høyde med DS når det gjelder spill, blir det et sikkert kjøp!

Lenke til kommentar

Den størst grunnen til at 3DS ikke har bltt noen suksess er fordi det ikke har kommet ut noen spessiellt supre spill ut til den ENNÅ (unntak av zelda ocraina of time selvfølgelig). Men når super mario 3D land, Luigi's Mansion 2, kid icarus, mario kart 7 3D og kingdom hearts3D + mange andre kommenede spill kommer ut, så tror jeg 3DS vil skyte rett i værs 8D

Lenke til kommentar

Ja, det er noe av det mest selvsigende jeg har lest. Trenger de virkelig mennesker til å "backe" dem opp med at de trenger bedre spill? De slapp jo en konsoll uten de store spilla. HVORFOR skal folk gidder å kjøpe den da? Hadde de fyrt opp Starfox og Zelda etc. ved release hadde det jo selvfølgelig blitt en mer interessant lansering.

 

Personlig visste jeg allerede når den ble sluppet at de måtte gjøre noe, så jeg kjøpte en nå etter de droppet prisen litt, kun for zelda :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...