Gå til innhold

– Syndicate blir kreativt og utfordrende (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvorfor, men med tiden har det blitt vanskelig å spille isometriske videospill. Tror vel at det har noe med at når du blir vant til realistiske førstepersons- og tredjepersonsperspektiver, så virker det isometriske perspektivet litt underlegen presentasjons- og innlevelsesmessig.

 

Synd, da det gjør de gamle spillene vanskeligere å spille. Når det er sagt, så har jeg mine tvil om Syndicate-opplevelsen lar seg overføre seg så lett til dagens spillverden. Som så mye annet, var det et produkt av sin tid.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor, men med tiden har det blitt vanskelig å spille isometriske videospill. Tror vel at det har noe med at når du blir vant til realistiske førstepersons- og tredjepersonsperspektiver, så virker det isometriske perspektivet litt underlegen presentasjons- og innlevelsesmessig.

 

Synd, da det gjør de gamle spillene vanskeligere å spille. Når det er sagt, så har jeg mine tvil om Syndicate-opplevelsen lar seg overføre seg så lett til dagens spillverden. Som så mye annet, var det et produkt av sin tid.

 

Jeg er delvis enig, men vi må huske at fps spillene har utviklet seg mye over lang tid nå. Nye grafikkmotorer, sammensmelting av sjangre, samt høye produksjonsverdier er alle eksempler på utviklingen. Lite eller ingenting har skjedd med det isometriske perspektivet, som dermed ligger tiår tilbake med knotete menyer og en altfor distansert opplevelse. Jeg vil tro at en tilsvarende modernisering av sjangeren vi så i syndicate og x-com vil kunne gitt oss mye.

 

Dragon Age var et godt eksempel der det isometriske bildet tilførte spillet ekstra dybde for min del. Å modernisere dette perspektivet krever selvsagt at utgiverene er villige til å ta noen risker og kanskje tilogmed gå på trynet. Det er derfor det er synd å se at man kjører på det trygge og ofte ender opp helt midt på treet, ettersom konkuransen i fps markedet er så stor.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor, men med tiden har det blitt vanskelig å spille isometriske videospill. Tror vel at det har noe med at når du blir vant til realistiske førstepersons- og tredjepersonsperspektiver, så virker det isometriske perspektivet litt underlegen presentasjons- og innlevelsesmessig.

 

Må være noe av det rareste jeg noensinne har lest. Isometrisk perspektiv gir deg et overlegent overblikk. Man må ha fått for mye bloom på hjernen om man synes at å styre en gruppe karakterer best presenteres i første- og tredjeperson.

 

Grafikk har vel forøvrig nær null å si når det gjelder innlevelse, men om jeg skulle velge hadde jeg tatt håndtegnet 2D over "realistiske" 3D motorer any day.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...