Gå til innhold

DÅRLIG erfaring med KOMPLETT ved forhåndsbestilling BF3 - EDIT:KOMPLETT HAR GJORT OPP


Anbefalte innlegg

Edit: Det ringte en person fra komplett og beklaget og ga meg et 350-koners gavekort som plaster på såret. Føler de har ryddet opp i saken og jeg vil nok fortsette å stole på Komplett ved bestillinger framover. Dette er den eneste negative erfaringen jeg har ved denne butikken!

 

Hei, vil bare dele min historie med Komplett.no og min forhåndsbestilling av battlefield 3 Limited Edition.

 

Alt startet omtrent i våres. Jeg fohåndsbestillte spillet på på www.game.no og trodde alt var unnagjort. Har gledet meg som en gris i det siste, men ble ganske sjokkert igår når jeg fikk mail fra game.no om at betalingen ikke var gjennomført og at det reserverte beløpet vil bli tilbakebetalt sad.gif. Sparekontoen min er tom, men burde ikke et reservert beløp fortsatt være der? Jeg trodde jeg mer eller mindre hadde betalt allerede.

 

Uansett, jeg skyndtet meg å finne noen andre som leverer fysisk kopi (jeg er en av de som må ha fysisk kopi) av limited edition. Heldigvis finner jeg ut at de har det til 350 kroner på BLANT ANNET Komplett.no, jeg bestiller der og tror alt er i boks... Igjen..

 

Idag sender jeg en epost og spør når spillet blir levert da jeg ser at bestillingen fortsatt er åpen mens andre har fått spillet. Får da dette svaret:

 

 

Hei.

Beklager, men her ser det ut som det har skjedd en feil i systemene våres.

Ordren din er lagt på en varelinje som ikke lengere er i bruk, så om dette spillet skal bli sendt

ut ber jeg deg legge en ny ordre av spillet.

Jeg kansellerer da din første bestilling.

Bestill da nytt via denne lenken:

http://www.komplett....aspx?sku=627417 (VANLIG BATTLEFIELD - EDIT VETLE)

Med vennlig hilsen,

XXXXXX

Salg & Kundeservice

 

 

 

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

 

Jeg ble sjokkert og var nesten på gråten sad.gif. Jeg har gledet meg SÅ mye til dette spillet SÅ lenge, og kanskje spesielt å spille de gode gamle BF2 mapsene - remade. Å ikke få expansion packen var for meg uaktuelt.

 

Nå finner jeg derimot ingen som selger fysisk kopi av Limited Edition og er egenskelig ganske rådvill. Jeg svarer Komplett.no og gir beskjed om at da får jeg ikke limited edition, men det eneste de gjør er å beklage. Jeg har nå sendt en litt sur mail som svar igjen hvor jeg forteller hvor skuffet jeg er og uttaler at jeg tror Komplett er store nok til å holde av et par spill som backup hvis ting som dette skjer, som de tydeligvis gjør. Jeg er sikker på at de har nok omsetning til å kunne sikre de eksisterende, fornøyde kundene sine, framfor å spare et par hundrelapper. Spesiellt på store titler som Battlefield osv.

 

Jeg ba også personen på kundesenteret om å videresende klagen min til daglig leder samt sende meg en bekreftelse så jeg er sikker på noen ansvarlige blir klar over feilen som har oppstått. Da slipper kanskje andre å oppleve det samme :roll: .

 

HELDIGVIS fant jeg nå ikveld ut at de fortsatt har BF3 Limited Edition til forhåndsbestilling på CDON.com litt dyrer dog men uansett.

 

Jeg kommer hvertfall til å holde meg unna Komplett.no ved forhåndsbestillinger fra nå av. Alle andre som syntes det er viktig å få riktig produkt til riktig tid burde gjøre det samme, i tilfelle dette forekommer igjen.

 

(Jeg lurte også på det juridiske ved saken. Vi har jo inngått en bindene kjøpsavtale ved kontrakt, som komplett.no bryter dagen etterpå. Lurer litt på om de er pålagt å få tak i en kopi til meg, og/eller dekke kostnadene jeg mått ut med for å kjøpe spillet på CDON.COM, som er dyrere)

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber selv i elektrobutikk, og synes dette var skuffende ræva service av Komplett. Holdningen er liksom "vi har gjort en feil, synd for deg". Spesielt i en sak som dette der tyngdepunktet ligger på tidspunkt på levering, da eneste grunn til at man faktisk forhåndsbestiller er å få det til release datoen.

Lenke til kommentar

(Jeg lurte også på det juridiske ved saken. Vi har jo inngått en bindene kjøpsavtale ved kontrakt, som komplett.no bryter dagen etterpå. Lurer litt på om de er pålagt å få tak i en kopi til meg, og/eller dekke kostnadene jeg mått ut med for å kjøpe spillet på CDON.COM, som er dyrere)

Hvis du har fått en ordrebekreftelse fra Komplett, så kan du vel faktisk kreve mellomlegget betalt av Komplett. Ikke 100% sikker på det juridiske her.

Lenke til kommentar

Gå inn på en Elkjøp butikk og dem vil nok ha et eksemplar til deg på lansering.

Jepp, men jeg har veldig, veldig, veldig lysst på Back to Karkand mappen. Har vært BF frelst helt siden 1942 og den expansion packen er et must!

 

Jeg jobber selv i elektrobutikk, og synes dette var skuffende ræva service av Komplett. Holdningen er liksom "vi har gjort en feil, synd for deg". Spesielt i en sak som dette der tyngdepunktet ligger på tidspunkt på levering, da eneste grunn til at man faktisk forhåndsbestiller er å få det til release datoen.

Enig, og det har jeg uttalt meg om i brevet. Håper han faktisk sender mailen min videre til daglig leder og at han er litt mer service-orientert. Jeg forventet faktisk et plaster på såret når jeg svarte kundebehandleren andre eller tredje gang. Eneste jeg har fått høre er "Beklager vi er utsolgt". Vedkommende skal dog ha for at han er flink til å beklage, men det hjelper dessverre ikke meg.

 

(Jeg lurte også på det juridiske ved saken. Vi har jo inngått en bindene kjøpsavtale ved kontrakt, som komplett.no bryter dagen etterpå. Lurer litt på om de er pålagt å få tak i en kopi til meg, og/eller dekke kostnadene jeg mått ut med for å kjøpe spillet på CDON.COM, som er dyrere)

Hvis du har fått en ordrebekreftelse fra Komplett, så kan du vel faktisk kreve mellomlegget betalt av Komplett. Ikke 100% sikker på det juridiske her.

Jeg har akkurat hatt om kjøps- og avtaleloven i rettslæren på skolen, og mener de faktisk er juridisk bundet til å holde avtalen. Vet ikke hvilke paragraf dette er og om det stemmer men skal høre med læreren min. Delvis av nysgjerrighet, delvis for å være prinsippfast ovenfor komplett og delvis fordi 100 kroner er en god middag :).

 

Husk at Komplett.no har flere saksbehandlere, så trådstarter kan ha vært uheldig her og fått en KB som har vært litt på den late siden når det kommer til kundeservice denne dagen, og har dermed gitt et kjipt svar. Stå på ditt og du skal se at du får hjelp til slutt ;)

 

Håper du har rett. Nå har jo saken delvis løst seg, men jeg måtte punge ut mer enn nødvendig, og vente lenger enn nødvendig. Ene og alene på grunn av Komplett.no

Lenke til kommentar

Det er et godt spørsmål, men jeg er en av de som foretrekker å ha en fysisk kopi av spillet. Kall meg gjerne sentimental, men jeg husker godt når jeg var liten og når jeg ble sendt i seng så lå jeg under dynen å leste i manualen og beundret coveret. For meg er det å ha coveret og selve spillet i hendene en stor del av gleden. Jeg har fortsatt BF2, BF1942, BFBC2 coverene stående i hyllen min.

 

Vet ikke om du forstår hva jeg mener, men sånn er det iallefall :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen problemer med BF3 og forhåndsbestilling.

La inn min ordre 30. september, fikk spillet i 25. Oktober.

 

Du har nok vært en av svært få uheldige.

Vet at BF3 på komplett har samme produktnr. uansett limited versjon eller ikke, dette vil jeg mene er uheldig for de som handler der og komplett selv.

Lenke til kommentar

Det er 2 ting jeg hadde gjort om jeg var deg.

 

1: Ringt til Komplett og forklart situasjonen og høre om dem kan løse det. Ofte er det mer hjelp og support å få om en ringer isteden for å få et halv automatiskt svar pr.epost.

 

2: Bestilt tidlig som mulig imorgen BF3: Limited Edition ifra denne siden. Dem er som regel raske med å levere.

 

EDIT: Og ikke se bortifra at Elkjøp får LE inn i butikkene sine...kjenner flere som jobber i Elkjøp og vi stod å snakket om hvor mange eksemplarer dem fikk inn og mener å huske at det var en haug med LE dem fikk.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Jepp, er nok en av få. Men det er akkurat derfor jeg mener Komplett burde klart å rydde opp. Hva hadde de gjort om en eller to ordre hadde blitt skadet under transport da? Kansellert orderen? Tviler på at de ikke sitter på en eneste kopi til overs.

 

Og ja, jeg syntes også det er merkelig at de har valgt å benytte samme produktkode :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er 2 ting jeg hadde gjort om jeg var deg.

 

1: Ringt til Komplett og forklart situasjonen og høre om dem kan løse det. Ofte er det mer hjelp og support å få om en ringer isteden for å få et halv automatiskt svar pr.epost.

 

2: Bestilt tidlig som mulig imorgen BF3: Limited Edition ifra denne siden. Dem er som regel raske med å levere.

 

Takk for tips. Ringer imorgen om jeg ikke får svar fra daglig leder eller lignende. Har som jeg skrev i førsteposten heldigvis funnet BF3 LE på cdon.com tidligere ikveld og har bestillt. Men takk igjen uansett! Håper bare ikke det tuller seg til igjen! :ermm:

Lenke til kommentar

Kjip sak Vetle.

 

Men hvis ikke jeg tar helt feil, er ikke release før den 27. her i Norden, altså i morgen torsdag. Med andre ord hadde du litt tid til butikk-jakt. De fleste distributører sender derimot ut spillene litt tidligere, slik at man skal være garantert å ha spillet til den satte datoen.

 

Samtidig er ikke Limited Edition den eneste måten å få tak i Back To Karkand på, det er bare en goodybag i form av at du slipper å betale når den kommer ut. Du kunne altså kjøpt standard edition nå og DLC'n når den kommer - om en måneds tid eller noe slikt.

 

Dessuten er det ditt ansvar å overholde at kontoen som skulle bli trekt(av game.no) er dekket, i tillegg til at det var din egen stahet som hindret deg i å kjøpe spillet i digital versjon.

 

Spørsmålet blir jo nå hvorfor i all verden jeg tok meg så mye bry med dette, men det ligger i at jeg dag inn og ut(på jobb, som kundebehandler) møter på "problemer" som enkelt kunne vært løst dersom man var litt mer villig til samarbeid.

 

Det er selvfølgelig ikke greit i det hele tatt av Komplett å kansellere noe slikt som en forhåndsbestilling to dager før release. Men jeg prøver å få frem at det er flere ledd i saken som har gjort det til det denne saken er, og at det fantes løsninger på veien. :)

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Nei, jeg er ikke ansatt hos Komplett!
Endret av BiNko
Lenke til kommentar

...."Du kunne altså kjøpt standard edition nå og DLC'n når den kommer - om en måneds tid eller noe slikt."...

 

..."Dessuten er det ditt ansvar å overholde at kontoen som skulle bli trekt(av game.no) er dekket, i tillegg til at det var din egen stahet som hindret deg i å kjøpe spillet i digital versjon"...

 

Vet jeg kunne kjøpt Back to Karkand når den kommer, men som sagt så er jeg i en økonomisk situasjon som gjør at jeg er avhengig av å få dette billigst mulig. I tilegg så legger jeg faktisk litt ekstra i det å ha "Limited Edition". Jeg vet det er teit, men jeg er en fanboy. :blush:

 

Mtp på game.no så er jeg enig i at det er min feil at jeg ikke har dekning på kontoen, men som jeg skrev så er dette fordi jeg var sikker på at beløpet var betalt. Jeg sjekket faktisk ordrebekreftelsen fra dem nå, og det står det "FULL PAYMENT RECEIVED". Tror nok jeg skal sende en epost dit og... :hmm:

 

At det er min stahet som hindrer meg i å kjøpe spillet i digital kan stemme men er ikke relevant spør du meg. Jeg vil ha et produkt, og bestiller derfor det produktet. Da forventer jeg at jeg får levert det jeg har betalt for.

 

Det blir litt som å si at noen som har drømt om en rød ferrari er sta om vedkommende ikke godtar at det blit levert en gul istedenfor. For meg er nemlig den fysiske kopien litt av kaken. Jeg var villig til å vente en dag ekstra og kanskje betale en 50lapp mer. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat hatt om kjøps- og avtaleloven i rettslæren på skolen, og mener de faktisk er juridisk bundet til å holde avtalen. Vet ikke hvilke paragraf dette er og om det stemmer men skal høre med læreren min. Delvis av nysgjerrighet, delvis for å være prinsippfast ovenfor komplett og delvis fordi 100 kroner er en god middag :).

Nå er jeg på ingen som helst måte en ekspert på området, men jeg tror dette er feil. Du kan kun kreve varen levert dersom leveringsdato er forbigått uten at levering har skjedd, og bare dersom det ikke står vesentlige hinder i veien for at butikken kan levere, og det ikke medfører urimelig kostnad for butikken. Meg bekjent kan butikken kanselere ordnen på et hvilket som helst tidspunkt før avtalt leveringsdato.

Lenke til kommentar

I forhold til stahet tenkte jeg egentlig på dette med at du ville ha den fysiske versjonen over en digital. ;)

 

Jeg ville sendt en mail asap til game.no og krevd pengene tilbake hvis du har blitt belastet. Gikk nemlig gjennom et lite helvete selv en stund tilbake, da Clas Ohlson klarte å belaste meg to ganger for et kjøp i butikk.

 

Jeg ser jeg er litt krass i innlegget over... Men som sagt, så var det for å prøve å legge i alle fall litt press vekk fra komplett; det finnes andre løsninger. Men nå har du jo gjort nettopp det og stort sett løst det!

 

Det jeg skulle komme inn på tidligere, men som forsvant i farten, er at jeg har en kompis som gikk igjennom akkurat det samme som deg. Så hvis det er en ekstremt viktig tittel, bør man kanskje styre unna forhåndsbestilling fra Komplett til de får ting på stell. :)

Endret av BiNko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...