Gå til innhold

DÅRLIG erfaring med KOMPLETT ved forhåndsbestilling BF3 - EDIT:KOMPLETT HAR GJORT OPP


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat hatt om kjøps- og avtaleloven i rettslæren på skolen, og mener de faktisk er juridisk bundet til å holde avtalen. Vet ikke hvilke paragraf dette er og om det stemmer men skal høre med læreren min. Delvis av nysgjerrighet, delvis for å være prinsippfast ovenfor komplett og delvis fordi 100 kroner er en god middag :).

Nå er jeg på ingen som helst måte en ekspert på området, men jeg tror dette er feil. Du kan kun kreve varen levert dersom leveringsdato er forbigått uten at levering har skjedd, og bare dersom det ikke står vesentlige hinder i veien for at butikken kan levere, og det ikke medfører urimelig kostnad for butikken. Meg bekjent kan butikken kanselere ordnen på et hvilket som helst tidspunkt før avtalt leveringsdato.

Hmm.. Kan godt hende du har rett men jeg mener som sagt at det er inngått en bindende kontrakt om salg av en vare.

 

Men som sagt skal jeg høre med læreren min imorgen. Han er forøvrig med i en form for organisert hjelp fra advokater eller noe lignende, så han har over gjennomsnittlig kunnskap.

 

I forhold til stahet tenkte jeg egentlig på dette med at du ville ha den fysiske versjonen over en digital. ;)

 

Jeg ser jeg er litt krass i innlegget over... Men som sagt, så var det for å prøve å legge i alle fall litt press vekk fra komplett; det finnes andre løsninger. Men nå har du jo gjort nettopp det og stort sett løst det!

 

Det jeg skulle komme inn på tidligere, men som forsvant i farten, er at jeg har en kompis som gikk igjennom akkurat det samme som deg. Så hvis det er en ekstremt viktig tittel, bør man kanskje styre unna forhåndsbestilling fra Komplett til de får ting på stell. :)

Du skal få lov til å være krass, men jeg mener som sagt at jeg har all grunn til å kunne velge å ikke godta å måtte kjøpe en digital versjon når jeg har gjort alt riktig for å skaffe meg en fysisk kopi. Det er rett og slett et valg jeg har tatt om hva jeg foretrekker. :yes:

Takk for resten av tipsene, har allerede sendt mail til Game.no nå.

 

Forøvrig så er hovedpoenge med tråden å informere om at slike ting tydeligvis kan skje hos Komplett.no noe alle bør være obs på. Som sagt så ba jeg også kundebehandler videresende mailen min til noen høyere i systemet så de blir obs på problemene om de ikke allerede er det.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat hatt om kjøps- og avtaleloven i rettslæren på skolen, og mener de faktisk er juridisk bundet til å holde avtalen. Vet ikke hvilke paragraf dette er og om det stemmer men skal høre med læreren min. Delvis av nysgjerrighet, delvis for å være prinsippfast ovenfor komplett og delvis fordi 100 kroner er en god middag :).

Nå er jeg på ingen som helst måte en ekspert på området, men jeg tror dette er feil. Du kan kun kreve varen levert dersom leveringsdato er forbigått uten at levering har skjedd, og bare dersom det ikke står vesentlige hinder i veien for at butikken kan levere, og det ikke medfører urimelig kostnad for butikken. Meg bekjent kan butikken kanselere ordnen på et hvilket som helst tidspunkt før avtalt leveringsdato.

Hmm.. Kan godt hende du har rett men jeg mener som sagt at det er inngått en bindende kontrakt om salg av en vare.

 

Men som sagt skal jeg høre med læreren min imorgen. Han er forøvrig med i en form for organisert hjelp fra advokater eller noe lignende, så han har over gjennomsnittlig kunnskap.

Vell. Man står fri til å avtale hva man vil i en kontrakt, med unntak om ufravikelige krav i loven.

 

Dette sier forbrukerkjøpsloven om rett til oppfyllelse (i pragraf 21):

Er leveringstiden kommet uten at tingen er levert, kan forbrukeren likevel fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse.

Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Forbrukeren taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

[/qute]

Lenke til kommentar

Håper du har rett. Nå har jo saken delvis løst seg, men jeg måtte punge ut mer enn nødvendig, og vente lenger enn nødvendig. Ene og alene på grunn av Komplett.no

 

Nå er det vell i utgangspunktet Game.no sin feil? :p Iomed at de kødda det til med betaling osv? :)

 

Men enig, sånn skal det ikke være..! Handler mye hos Komplett, og aldri opplevd noe slik. Tror du har vært uheldig med SB her, som en annen skriver!

 

Håper det ordner seg! Alle vill vell ha det til release?

 

Hvis det hjelper deg noe; Bestilte BF3 limited fra Komplett for 3 uker sia... Idag ser jeg at den fortsatt ikke er plukka.. Ringer å hører hva som skjer.. Det er da en HDMI kabel jeg bestilte med som ikke er på lager. Dog var det 22/23 stk igjen da jeg bestilte..

 

Så, jeg får nok ikke varene mine før til mandagen. :(

Lenke til kommentar

Nå ringte det akkurat en person fra komplett.no for 5 minutter siden og beklaget det hele. Han hadde visst lest denne tråden og fortalte meg at det hadde kommet inn en del avbestillinger, samt at han kunne skaffet meg LE om det var ønskelig. Jeg takket nei til dette da jeg allerede hadde tatt kontakt med game.no, som tilbød seg å holde av en de siste kopiene til meg.

 

Vedkommende som rigte var videre meget hyggelig og forståelsesfull. Han forsto at det var kjedelig å måtte vente et par dager ekstra og det endte med at jeg fikk et gavekort på 350 kr som plaster på såret.

 

Det er fortsatt kjipt at jeg har gått glipp av launchen, men alt i alt er det ikke noen katastrofre og feil kan skje (som jeg sa til vedkommende at jeg har forståelse for). Jeg føler uansett at Komplett.no har gjort opp for feilen sin. Skulle gjerne sett at den første kundebehandleren gjorde noe mer enn å beklage, men det at Komplett ikke bare anser meg som "tapt" og driter i meg, men heller velger å ringe opp og beklage situasjonen viser at de tar kundene sine seriøst... Ihvertfall når kundene sladrer på diskusjon.no :tease:

 

Jeg er ihvertfall glad for at jeg kan fortsette å handle der og slipper å boikotte på "prinsipp". Jeg har tidligere vært meget fornøyd med butikken, jeg er veldig glad i pickup-pointene deres.

 

 

-------

Ellers så avbestilte jeg bestillingen klokken 11 fra CDON.COM etter at Game.no bekreftet at de kunne skaffe meg en kopi. Desverre er ikke CDON.com like flinke til å lese mailen sin tydeligvis, for klokken 4 ble den bekreftet sendt, så jeg er vel nødt til å benytte angrefristen.

 

Game.no forklarte at beløpet kun blir reservert en kort periode for så å bli tilbakebetalt. Jeg har ihvertfall misforstått dette utifra det jeg lest, så flere kan nok gå i den fellen.

 

EDIT: Kjipt å høre det NeBlix. Men har du prøvd å ringe de og høre om de kan splitte opp pakken? Om du kan hente spillet på pickup-point har du spillet før helgen :)

 

EDIT2: Som trøst til megselv skal jeg kjøpe meg disse når jeg får gavekortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893 Trengte et nytt headsett så da kom det noe godt ut av det hele :w00t:

Endret av vetle666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT: Kjipt å høre det NeBlix. Men har du prøvd å ringe de og høre om de kan splitte opp pakken? Om du kan hente spillet på pickup-point har du spillet før helgen :)

 

EDIT2: Som trøst til megselv skal jeg kjøpe meg disse når jeg får gavekortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893 Trengte et nytt headsett så da kom det noe godt ut av det hele :w00t:

 

Sett på mulighetene, men orker ikke ta meg bryet... :p Er ikke noen stor katastrofe, er jo trossalt min egen feil. :)

 

Uansett, det ordner seg alltid for snille gutter! :)

 

Godt å høre at de gjorde opp for seg på en måte! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...