Gå til innhold

Nye Sony Vaio 15" S tilgjengelig, I7 og 1920x1080 på 2kg for 10k


thelomen

Anbefalte innlegg

Nå har endelig Sony Vaio's nye 15-tommer i S-serien kommet til Norge. Det blir kun én konfigurasjon tilgjengelig i første omgang. Etterhvert kan man sannsynligvis spekke den litt mer selv.

 

Salgsargumentene er hovedsaklig 15.5 tommer skjerm med Full-HD og 2.gen Core2 I7 CPU i en Vaio-designet pakke på under 2kg for under 10.000,- kr. Synest det er en overraskende lav pris :)

 

http://www.sony.no/product/vn-s-series/vpcse1v9e

 

Liker også at det er fullt numerisk tastatur med bakbelysning. Jeg prøvde så vidt denne pc'en i butikken tidligere i dag, og er kanskje litt skuffet over kvaliteten, men der spiller vel prisen inn. Skjermen var veldig myk og fleksibel, føles absolutt ikke som man kan holde pc'en etter skjermen, og den gav rimelig mye etter ved press på lokket når den var slått sammen. Tastaturet var også litt slarkete, det "skrangla" litt i tastene og det føltes som det var litt ulik slaglengde på ulike taster. Nå er jeg veldig kritisk her, men har absolutt prøvd mange pc'er som gav ett bedre førsteinntrykk på tastatur.

 

163918.jpeg

 

163894.jpeg

 

163906.jpeg

 

Det nye "Sheet Batteri" som dekker hele undersiden av pc'en og skal gi tilsammen 14 timers bruk i sparemodus.

167296.jpeg

 

Noen som har noen formening om hvor mye futt denne vil gi for spilling?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha siklet litt etter denne på nettet stakk jeg innom Sony Center på Paleet og tittet på den. Om du kjøper i butikk er det bare en konfigurasjon, men det skal jo være mulig å konfigurere den selv på nettet (https://shop.sony.no/shop/b2c/add2Basket.do?shop=SST_NO_NO&guid=4E4244681A29009DE10080002BC29B71&csint=14000012) Iflg selgeren jeg snakket med hadde imidlertid Sony hatt litt problemer med det skandinaviske tastaturet på CTO-pc'er...

 

Leste et sted at Sony mente at fleksibiliteten i skjermen (og ellers) gjorde den mer motstandsdyktig. Ikke vet jeg hvor mye hold det er i dette argumentet, men jeg synes også at skjermen virket litt skjør. Jeg synes imidlertid byggekvaliteten virket relativt bra med tanke på at tykkelse og vekt.

 

Eneste minuset jeg egentlig fant var at begge grafikkortene som tilbys, ati hd6470 og 6630, ikke ser ut til å være blant de sprekeste på benchmarktestene til notebookcheck i allefall.

 

Jeg er litt nysjerrig på støy og varmeutviklingen, og ettersom utstillingsmodellen sto i idle og lokalet ikke var helt stille fikk jeg ikke noe særlig svar da jeg tittet på den. Håper å lese noen grundige (og positive) tester snart!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...