Gå til innhold

LG lanserer stilfull museskanner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette kan være et veldig greit produkt for en del studenter. De fleste studenter (og sikkert mange andre) vet hvor grusomt møysommelig det er å måtte manuelt skrive inn sitater og blokksitater fra kilder inn i oppgaver. Ikke bare må man skrive det inn manuelt, men man må være 100% sikker på at man har skrevet av sitatet ordrett. Med denne fancy mus-scanneren kan man bare scanne teksten direkte inn, og så har man et nøyaktig sitat på null komma svisj.

 

Det kan jo også være fint å scanne inn figurer og diagrammer fra bøker inn i for eksempel notater til pensumet, slik at man slipper å måtte henvise til et sidetall i pensumboken når man noterer og ser et nyttig diagram...

Lenke til kommentar

Hmmm... situasjonellt nyttig dette uten tvil.

 

Den største fordelen jeg kan se umiddelbart er at du vil ha ikke abre en bærbar scanner (sikkert veldig nyttig å kunne ha for både de som arbeider og studerer mens de er mobile), men også "gratis" i forhold til at du ikke trenger å bære med noe mer enn det du allerede trenger - gitt at du fortrekker mus over touchpad vel og merke.

 

Det bør også være mulig å scanne veldig store ting med denne. Hvis det er begresninger er det vel sansynligivs bare i software i så fall.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Har denne egentlig en "innebygget scanner" i større grad enn tidligere mus? :hmm:

http://hacknmod.com/hack/convert-an-optical-mouse-to-hand-held-scanner/

 

Tror de bare har laget litt optimalisert programvare jeg...

 

Jeg tipper at for å gjøre scannigen praktisk og god kvalitet så er nok sikkert sensoren litt mer egnet for oppgaven enn typiske mus. Jeg tviler på at typiske mus-sensorer for eksempel har særlig god fargegjengivelse osv. da det er ganske irrelevant til oppgaven som de tradisjonellt skal brukes til. Dette har nok både høyere opløsning og evt. også videre synsvinkel for å kunne scanne mer enn en halv centimeter om gangen i bredden :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

jeg undres lit over plasseringen av scanner knappen. Med mindre den er program spesifikk så vil det være lett å komme bor i den utilsiktet. Selv slet jeg med å komme bort i tilbakeknappen på musen når jeg skrev innlegg. noe som gjorde at jeg mistet innlegget

 

I HATE when that happens!

Well.. generellt sett å miste innlegget - ikke bare om det skjer pga. en musknapp altså =P

Spesiellt sidne jeg har en tends vil å være over-verbos :whistle:

 

-Stigm

Lenke til kommentar

jeg undres lit over plasseringen av scanner knappen. Med mindre den er program spesifikk så vil det være lett å komme bor i den utilsiktet. Selv slet jeg med å komme bort i tilbakeknappen på musen når jeg skrev innlegg. noe som gjorde at jeg mistet innlegget

 

I HATE when that happens!

Well.. generellt sett å miste innlegget - ikke bare om det skjer pga. en musknapp altså =P

Spesiellt sidne jeg har en tends vil å være over-verbos :whistle:

 

-Stigm

 

Det som kan hende er at den begynner å skanne ved et uhell .

hvordan det skjer når man trykker på knappen sto det lite om.

 

Slik er det også med andre mus som har dårlig plasserte knapper

 

uansett så er det både irriterende og fullstendig unødvendig å plaser knappene på utsatte steder.

Lenke til kommentar

jeg undres lit over plasseringen av scanner knappen. Med mindre den er program spesifikk så vil det være lett å komme bor i den utilsiktet. Selv slet jeg med å komme bort i tilbakeknappen på musen når jeg skrev innlegg. noe som gjorde at jeg mistet innlegget

 

I HATE when that happens!

Well.. generellt sett å miste innlegget - ikke bare om det skjer pga. en musknapp altså =P

Spesiellt sidne jeg har en tends vil å være over-verbos :whistle:

 

-Stigm

 

Det som kan hende er at den begynner å skanne ved et uhell .

hvordan det skjer når man trykker på knappen sto det lite om.

 

Slik er det også med andre mus som har dårlig plasserte knapper

 

uansett så er det både irriterende og fullstendig unødvendig å plaser knappene på utsatte steder.

 

Hvis det ikke allerede er en option in softwaren burde det være mulig å remappe dette vil en vilkårlig tast - enten på mus eller på keyboard - som du ønsker. Om knappen er fastsatt i hardwaren er det en særdeles dårig løsning i så fall.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...