Gå til innhold

Snart kan du videochatte i Chrome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis noe slik skal inn i nettleseren så bør det jammen meg være koden slik at det likevel fungerer helt seperat fra resnten av browseren. Hvis du må starte hele videochat systemet hver gang du skal sjekke hw.no nyhetene vil det irritere mer enn å hjelpe. Jeg er ikke så sikker på om det nødvendigivs er så god idè å integrere de to i samme program...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Twinflower: Du klager på et produkt du benytter deg av gratis. Og som er FLOSS. Og som har alternativer som tilbyr funksjonaliteten du ønsker. Og som har støtte for utvidelser som muligens støtter det du ønsker. Der du antagelig kan skrive din egen om det ikke finnes.

 

Sånn for å minne på (:

Lenke til kommentar

Twinflower: Du klager på et produkt du benytter deg av gratis. Og som er FLOSS. Og som har alternativer som tilbyr funksjonaliteten du ønsker. Og som har støtte for utvidelser som muligens støtter det du ønsker. Der du antagelig kan skrive din egen om det ikke finnes.

 

Sånn for å minne på (:

 

Så, du sier rett og slett siden alle browsere er gratis, så kan man ikke klage på manglende funksjonalitet hos noen av de? Selv hvor banalt det viser seg å være?

Jeg husker nemlig ikke at noen fikk påpekninger om dette i forbindelse med noen versjoner av IE som ikke akkurat kan sies å være feilfri, noe man kanskje bare bør forvente?

 

Anyways.

Behovet for vertikal tabmeny er skrikende.

Majoriteten av skjermer i dag er widescreen. Altså de er brede og lave.

Majoriteten av websider i dag er smale og veldig høye.

 

Med andre ord: Det er mangelvare på vertikalt rom i browsere, og en horisontal tabmeny spiser ytterligere av dette.

Plass på siden har vi mer enn nok av.

 

Et annet aspekt er den økende trenden hvor man har mange browservindu oppe samtidig.

Selv har jeg sjelden mindre enn 15-20 tabs oppe. Jeg leser en artikkel, og alle interessante lenker i artikkelen bli middle-clicked slik at de dukker opp under gjeldende tab på samme måte som en undermappe i windows utforsker. Tree Style Tab heter utvidelsen, dessverre ekslusivt for firefox.

 

Denne funksjonaliteten er genial og ikke spesielt vanskelig å implementere for de som har greie på det.

Så, Google kan absolutt sies å ha greie på det, men de virker ikke som om de bryr seg om andre ting enn versjonsnummeret.

Lenke til kommentar

Twinflower: Joda, du fremstår som reflektert, kontrollert og rasjonell. Det er dog delvis måter du skriver ting på. «Helvettes Chrome» (så.. bruk en annen nettleser?), «men takk for hjelpsomheten. Jeg innså ikke at det var førsteposten din» (leses av mange: «jeg skal la forslaget ditt som ikke hjalp meg gå for denne gang»), «anstendig vertikal tabmeny er tydeligvis umulig» (joda, bruk av ekstremer som «umulig» er en konstruktiv måte å gå frem på. I tillegg: Det finnes tydeligvis måter å få til dette på. Denne for eksempel)

 

Alt i alt virker det som om du forlanger at en nettleser (og brukermasse på diskusjon.no, begge ting du ikke betaler for) som sikter seg inn på et veldig bredt marked gir akkurat deg det du vil ha, med teskje av sølv, og godterier i hånda som holder deg.

 

Ja, bruk av programvare kan være frustrerende, men å syte og klage på denne måten, som får det til å virke som om du ikke er villig til å gjøre en innsats for å oppnå det du vil, dét vil jeg kategorisere som under verdigheten til noen på din alder.

Lenke til kommentar

Twinflower: Joda, du fremstår som reflektert, kontrollert og rasjonell. Det er dog delvis måter du skriver ting på. «Helvettes Chrome» (så.. bruk en annen nettleser?), «men takk for hjelpsomheten. Jeg innså ikke at det var førsteposten din» (leses av mange: «jeg skal la forslaget ditt som ikke hjalp meg gå for denne gang»), «anstendig vertikal tabmeny er tydeligvis umulig» (joda, bruk av ekstremer som «umulig» er en konstruktiv måte å gå frem på. I tillegg: Det finnes tydeligvis måter å få til dette på. Denne for eksempel)

 

Alt i alt virker det som om du forlanger at en nettleser (og brukermasse på diskusjon.no, begge ting du ikke betaler for) som sikter seg inn på et veldig bredt marked gir akkurat deg det du vil ha, med teskje av sølv, og godterier i hånda som holder deg.

 

Ja, bruk av programvare kan være frustrerende, men å syte og klage på denne måten, som får det til å virke som om du ikke er villig til å gjøre en innsats for å oppnå det du vil, dét vil jeg kategorisere som under verdigheten til noen på din alder.

 

Jonta,

 

Personanalysen og de noe overdrevne tolkningene for stå for din regning.

 

Hva angår forventninger, selv til gratis programvare, er de at de som utvikler den er interessert i å konkurrere at de setter seg inn i hva brukere har behov for.

Jeg er ikke enig i alle prioiteringene til Google på dette punktet, noe jeg har alle retter til å være sist jeg sjekket. Inklusiv på et gratis forum. Og definitivt uten å bli overtolket, overanalysert og puttet i en bås av noen som selv er mektig interessert i å bli oppfattet som rasjonell, reflektert og kontrollert (og som prøver på å oppnå dette ved å fremme negative personkarakteristikker av andre.)

 

Jeg er forøvrig ingen bruker av Chrome, problemet er at jeg veldig gjerne vil bli en - men da må jeg ha en vertikal tabmeny med et par innstillingsmuligheter. Det er ikke mye å be om, iallefall ikke i forhold til videosamtalefunksjonaliteten de baker inn.

 

Det er også noe unødvendig å dra frem "jammen så gjør det selv da"-kortet som jeg ser flere av dere har spilt ut.

Jeg vil heller betale for programvare enn å lage den selv - selv om dette virker ulogisk på enkelte.

Lenke til kommentar

Det har nå blitt foreslått måter å få til det du vil ha for at du skal gå over til å bruke Chrome. Den ene sa du var en fiasko, og ikke anstendig nok, og den andre kommenterte du ikke.

 

Jeg vet ikke hvor mye du har lett etter en løsning som funker for deg, men å betale noen for å lage en er også en mulighet. Særlig om du går sammen med andre. Da kan du komme med kravspec og greier, noe du ikke har nevnt noe om i denne tråden. (Merk: Nei, jeg har ikke prøvd de to måtene det er lenket til i denne tråden)

 

Jonta – Som også ville brukt Chrome om det ikke var for noen småtterier det helt sikkert ikke ville tatt like mye tid og innsats å bake inn som en videofunksjon.

Lenke til kommentar

Jeg har lett veldig lenge etter en anstendig (les: tree style) tabmeny, og er klar til å hoppe over i det minuttet jeg finner en. Et annet irritasjonsmoment, selv om det har med vane å gjøre, er at når jeg dobbelklikker ved siden av en tab for å få opp en ny, tom en - så resizer hele vinduet seg istedenfor. Det er virkelig unaturlig oppførsel, og jeg må ærlig talt si at jeg ikke helt forstår meg på Chrome-utviklerene.

 

Jævla synd igrunn, for jeg er en ganske hardbarket googlefan når alt kommer til stykke.

Lenke til kommentar

Når skal vi få et standard system for videokonferanser? Vi har jo Apple sin facetime, skype, msn, videosamtale over 3g(er det i bruk av noen mer?) og et stort utvalg av systemer for proff video konferanse. Finnes nok flere men kommer ikke på i farten.

 

Få av disse kan vel snakke med hverandre. Dette er vel den største grunnen til at videokonferanse ikke er mer brukt. La oss få en standard!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...