Gå til innhold

Stream musikk til datamaskinen med AirServer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som har Windowsbasert PC så er Shairport4w et gratis alternativ som funker fint iforhold til lyd. Da fremstår PCen som en airport express.

 

hvakrg: Mener du at DLNA er et bedre alternativ enn AirPlay? Kan jeg spille musikk trådløst fra Spotify via min iPhone på anlegget med DLNA? Og isåfall hvordan?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Hva som er mulig med Spotify og Iphone vet jeg ikke da jeg ikke bruker noen av delene, men jeg har ingen problemer med å spille av musikk fra min laptop eller LG-E900 trådløst til min Onkyo reciever.

 

DLNA har vert en etablert åpen standard i en årrekke på dette området, og det hadde vert mye bedre om Apple hadde valgt å bruke denne og heller jobbet med å få støtte for sitt DRM-system inn i DLNA.

Lenke til kommentar

DLNA er klart en flott standard, men det er langt fra like GJENNOMFØRT som AirPlay-teknologien. Du manglet blant annet muligheten til å spille av hva som helst (altså, YouTube, Spotify, AirVideo ... osv), og du er låst til de filformatene som DLNA støtter, og der stopper det. Skal du gjøre noe mer med DLNA, er du nødt til å ha en form for live conversion.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å ikke snakke om hvor lite intuitivt DLNA er å sette opp og faktisk få til å fungere. Her snakker vi ikke akkurat plug&play. Synes det er knall at det endelig kommer en brukervennlig og enkel standard for trådløs overføring av lyd og bilde.

Lenke til kommentar

For å ikke snakke om hvor lite intuitivt DLNA er å sette opp og faktisk få til å fungere. Her snakker vi ikke akkurat plug&play. Synes det er knall at det endelig kommer en brukervennlig og enkel standard for trådløs overføring av lyd og bilde.

 

Lite intuitivt? Jeg plugget en nettverkskabel inn i recieveren, så åpner jeg en mediespiller med DLNA-støtte og så er det bare å sette i gang.

 

Ja, DLNA har ikke full støtte for alle formater, men Apple burde heller jobbet med DLNA for å forbedre den standarden vi allerede har.

Lenke til kommentar

Ja i forhold til Airplay f.eks er det utrolig lite intuitivt. Og kravene for å gi et produkt DLNA merkenavnet er så smale at det er umulig å forhold seg til for sluttbruker. Du har ingen garanti for at du faktisk får spilt av filene du ønsker selv om det står DLNA på boksen du prøver koble deg til. Sett at du er så heldig at du faktisk klarer få kontakt da.

 

Det er faktisk en grunn til at DLNA er så utrolig lite utbredt som det er på brukernivå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...