Gå til innhold

Nytt King's Quest og Puzzle Agent 2 (PC, PS3, iPhone)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant. Jeg er i utgangspunktet imot episodebaserte spill, men det fungerer helt fint til adventurespill. Selv om jeg syntes Sam & Max var kjedelig likte jeg Back to the future veldig mye. Kanskje jeg bør ta en titt på Tales of Monkey Island også?

 

Men hvor blir det av King's Quest: The Silver Lining egentlig? Og den engelske oversettelsen av Zac McKraken 2?

Lenke til kommentar

ja da mangler vi ikke mange adventure klassikere lengre.:)

 

disse kunne vært jævlig bra men HD-finish. Noen som husker

Future wars og Simon the sorcerer? eller hva med Space quest serien?

kom igjen Telltale! Jeg kjøper nesten alt dere lager. Storkoste meg med bl.a. tales of monkey island, som en STOR entusiast av Monkey Island universet.

Sam & Max var sånn midt på treet, og Strong Bads game for attractive people overrasket stort...kunne tenkt meg en PSN/PS3 runde med Wallace & Gromit også...

 

SÅ.....summerer opp adventure spill som kan få HD finish eller tilogmed en helt ny episodebasert omgang.

Future wars

Beneath a steel sky

Simon the sorcerer

Space Quest

Police quest

Wallace & Gromit

Endret av Ladeluff
Lenke til kommentar

ja da mangler vi ikke mange adventure klassikere lengre.:)

 

disse kunne vært jævlig bra men HD-finish. Noen som husker

Future wars og Simon the sorcerer? eller hva med Space quest serien?

kom igjen Telltale! Jeg kjøper nesten alt dere lager. Storkoste meg med bl.a. tales of monkey island, som en STOR entusiast av Monkey Island universet.

Sam & Max var sånn midt på treet, og Strong Bads game for attractive people overrasket stort...kunne tenkt meg en PSN/PS3 runde med Wallace & Gromit også...

 

SÅ.....summerer opp adventure spill som kan få HD finish eller tilogmed en helt ny episodebasert omgang.

Future wars

Beneath a steel sky

Simon the sorcerer

Space Quest

 

Wallace & Gromit

 

Revolution lever fremdeles, og ryktene om en ny Beneath A Steel Sky har pågått lenge. Simon The Sorcerer kommer det statig nye spill av, selv om kvaliteten har vært litt så som så. Space Quest kan det fort hende Telltale gjør noe med......

 

Interessant. Jeg er i utgangspunktet imot episodebaserte spill, men det fungerer helt fint til adventurespill. Selv om jeg syntes Sam & Max var kjedelig likte jeg Back to the future veldig mye. Kanskje jeg bør ta en titt på Tales of Monkey Island også?

 

Men hvor blir det av King's Quest: The Silver Lining egentlig? Og den engelske oversettelsen av Zac McKraken 2?

 

The Silver Lining kan lastes ned her:

 

http://www.tsl-game.com/

Lenke til kommentar

ja da mangler vi ikke mange adventure klassikere lengre.:)

 

Tja...

 

- Indy (rene adventurespill som Fate of Atlantis, ikke actionspill som Emperor's Tomb)

- Maniac Mansion / Day of the tentalce

- Full Throttle

- Leisure Suit Larry (adventurespillene, ikke de idiotspillene med nevøen hans, eller hvem det nå er)

- Police Quest (ikke SWAT)

- Space Quest

- Legend of Kyrandia

- Grim Fandango

- Gabriel Knight (tenker på det første)

- Shadow of the comet / Prisoner of ice (har ingenting med hverandre å gjøre, men begge er basert på Lovecraft)

- Zac McKraken (nr 2 er ute, men er laget av fans. Jeg vil ha et "ekte" spill med voice over og hele pakkn..)

 

 

For å nevne noen, og jeg vet jeg har utelatt noen klassikere jeg ikke kommer på i farten. Men du tar poenget. Det er bare å velge og vrake i franchiser.

 

kom igjen Telltale! Jeg kjøper nesten alt dere lager. Storkoste meg med bl.a. tales of monkey island, som en STOR entusiast av Monkey Island universet.

Sam & Max var sånn midt på treet, og Strong Bads game for attractive people overrasket stort...kunne tenkt meg en PSN/PS3 runde med Wallace & Gromit også...

 

Enig i at Sam & Max (fra Telltale, ikke Hit the road. Den var genial.) var midt på treet, eller enda lengre ned. Men husk det var det første episodebaserte adventurespillet de lagde, og godt mulig det første adventurespillet. De måtte lære veldig mye fra grunnen som hvordan pakke det ned i en så liten episode og hvordan interfacet skulle være, og så videre. De har jo ikke noe SCUMM nå. ;) Men nå da de begynner å bli vant med å lage slike spill er det mye lettere, så de kan fokusere mye mer på selve spillet og mindre på det tekniske. Jeg vil tro spillene deres blir bedre og bedre, og du skal ikke se bort ifra at Telltale kan vokse og få flere ansatte. Det igjen gir oss enda bedre og enda flere spill. :)

 

SÅ.....summerer opp adventure spill som kan få HD finish eller tilogmed en helt ny episodebasert omgang.

Future wars

Beneath a steel sky

Simon the sorcerer

Space Quest

Police quest

Wallace & Gromit

 

Amen to that. :) Simon driver på fremdeles og fikk spill nr fem for en stund siden, men jeg vil ha noe i samme stil som de to første. Nr 3 og utover blir for annerledes på for mange måter, og ikke i nærheten like bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...