Gå til innhold

Anmeldelse: Football Manager 2011 (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hører rykter om at spillet er blitt TREGERE i år i forhold til i fjor? Det må jo være det største (eneste) ankepunktet mot FM-spillene generelt? Merkelig at de ikke først og fremst fokuserer mer på hastigheten. Der er jo flere konkurrenter bedre, og jeg synes det er en meget viktig del av spillet.

Lenke til kommentar

Etter en sesong med liverpool hvor jeg røk ut av FA-cupen i semien, vant europa-cupen, og kom 2.plass i serien, så mener jeg spillet fortjener 9/10, selv om forandringene siden FM10 ikke er store.

 

1 poeng ifra gullet i serien, hvor jeg hadde vunnet på målforskjell på arsenal. Siste kampen, trengte jeg kun at arsenal spilte uavgjort mot united for at jeg skulle vinne serien, men det skjedde ikke. United tapte, og jeg kom på 2.plass, united kom på 5. og misset dermed CL.

 

FM har som alltid før, med marginer å gjøre, noen ganger er de med deg, andre ganger imot deg. Ser bare frem til ny sesong, og håper ungguttene mine som ble kjøpt, slår til ;)

Lenke til kommentar

Hører rykter om at spillet er blitt TREGERE i år i forhold til i fjor? Det må jo være det største (eneste) ankepunktet mot FM-spillene generelt? Merkelig at de ikke først og fremst fokuserer mer på hastigheten. Der er jo flere konkurrenter bedre, og jeg synes det er en meget viktig del av spillet.

 

Det skal sies at fjorårets versjon var mye raskere enn årgangene før, så det er ikke nødvendigvis så ille som det høres ut

Lenke til kommentar

Hører rykter om at spillet er blitt TREGERE i år i forhold til i fjor? Det må jo være det største (eneste) ankepunktet mot FM-spillene generelt? Merkelig at de ikke først og fremst fokuserer mer på hastigheten. Der er jo flere konkurrenter bedre, og jeg synes det er en meget viktig del av spillet.

 

Det skal sies at fjorårets versjon var mye raskere enn årgangene før, så det er ikke nødvendigvis så ille som det høres ut

 

Det har du forsåvidt rett i, men det er fortsatt veldig mye å gå på i forhold til konkurrentspillene som er best på dette punktet. Hastigheten er FM-spillenes store flaskehals, og derfor synes jeg det er merkelig at så mange andre ting ble prioritert fremfor dette i år. Utviklingen fra FM09 til FM10 var jo veldig gledelig.

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å kjøpe FM11. Testa demoen, og det er jo kun ørsmå endringer fra FM10. Det eneste som kan sies å være "nytt" er hvordan en trener opp taktikker før kamp - dog, dette er jo ikke HELT nytt, da en i lang tid har måttet kjøre inn formasjoner (bare at en ikke har hatt noe GUI på dette). Også har vi agenter da, det er jo nytt, men disse er ikke mer enn en ørliten ekstra plage i et dialogbasert overgangssystem - men bortsett fra dette fungerer alt som før. En må ut med litt ekstra penger (pga agenten), også går det kanskje litt kjappere å forhandle pga dialogsystemet, men det er det.

 

Nei, i år sparer jeg de 400,- kronene. Håper FM12 viser til litt flere, nye interessante features enn FM11. :)

Lenke til kommentar

Må si jeg ble litt skuffet egentlig. noen teite ting som skjer altfor ofte er for eksempel at du overkjører motstander og eier kampen fullstendig på alle plan, så er det kun motstander som produserer målsjanser. en kamp nå nettopp hadde jeg 78% possession og produserte 1 mål kjangse og hele kampen lå baren nede på skjermen i gjennomsnitt 80-90% over på deres side. motstanderen min 2 divisjoner under meg hadde 17 mål sjanser 22% possession, og vinner 4-0. og ifølge den baren nede som jeg trodde viste hvem som presset, så var de aldri over midtbanen engang. men mulig jeg har misforstått den baren?

 

men uansett etter og spilt en hel sesong med Arsenal, så er det altfor ofte du får totalt teite stats som ikke matcher det som faktisk skjer på banen. det sprøeste som skjedde var en kamp hvor jeg vant 5-1 over west ham, men ifølge statistikken produserte jeg bare 3 mål sjanser.

 

alt dette kan sikkert fikses med en patch, for blir litt for domt føler jeg at det skal være sånn. du mister litt feelingen for og si det sånn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...