Gå til innhold

Kjent romanserie blir strategispill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

A Game of Thrones: Genesis er et strategispill i sanntid som gir deg rollen som én av mange herskere på kontinentet Westeros. Kongedømmene på kontinentet strider stadig om kontroll, og du blir en del av den konstante intrigen og krigføringen mellom dem.

 

For å kare til deg mest mulig av makten må du benytte deg av en rekke mer eller mindre redelige hjelpemidler. Du kan sysle med diplomati, sende spioner for å finne ut hva dine politiske motstandere driver med eller pusse leiemordere på folk du vil bli kvitt. Hvis du ikke lykkes gjennom politikk og økonomi kan du prøve med militærmakt.

 

Jeg føler at jeg har spilt dette allerede. Oh right, det var Westeros-modden til M2TW, som gjør nøyaktig det som sitatet over sier.

Lenke til kommentar

WOW! Nå ble jeg litt sjokka.. Bok serien blir et spill?? Før det blir en film? Føler at det er første gangen jeg X-) Det blir heftig! Håper de ikke ødelegger spillet så det blir helt forskjellig fra bokserien.

 

Tja, HBO sin A Game of Thrones-serie ble optioned for noen år tilbake, piloten ble laget tidligere i år, og filmingen begynner snart, med planlagt airing våren 2011. De har sågar sluppet en teaser for en liten stund siden:

 

Teaser:

http://www.youtube.com/watch?v=6MophfvUlfI

 

Bekreftelse, cast, osv: http://grrm.livejournal.com/164794.html

 

M2TW (eller TWM2 eller whatever) er Medieval 2: Total War.

Lenke til kommentar

A Game of Thrones: Genesis er et strategispill i sanntid som gir deg rollen som én av mange herskere på kontinentet Westeros. Kongedømmene på kontinentet strider stadig om kontroll, og du blir en del av den konstante intrigen og krigføringen mellom dem.

 

For å kare til deg mest mulig av makten må du benytte deg av en rekke mer eller mindre redelige hjelpemidler. Du kan sysle med diplomati, sende spioner for å finne ut hva dine politiske motstandere driver med eller pusse leiemordere på folk du vil bli kvitt. Hvis du ikke lykkes gjennom politikk og økonomi kan du prøve med militærmakt.

 

Jeg føler at jeg har spilt dette allerede. Oh right, det var Westeros-modden til M2TW, som gjør nøyaktig det som sitatet over sier.

 

Tenkte nøyaktig det same når eg las det.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat internettet opp her i båten, og på en eller annen måte klarte jeg å lese ordene "A Song of Ice and Fire" før overskriften, og dermed ikke at det ville bli et strategispill. Satt en liten demper det, for unødvendig å si er det vel at jeg heller ville likt å se serien i RPG form.

 

Men men, det var da gode nyheter uansett. :)

Lenke til kommentar

Stor fan av bokserien, selv om jeg begynner å miste troen på at Martin har det som skal til for å fullføre den.

 

Strategispill? Jeg ville håpet på et RPG der du spiller gjennom historien fra bøkene. Hvis det skal være et strategispill håper jeg i det minste de prøver noe nytt i stedet for å lage enda et RTS med de samme gamle rutinene å samle inn ressurser og pumpe ut tropper fortest mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...