Gå til innhold

Sniktitt: Civilization V (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig. Den mest spennende nyheten er fraværet av klynger. Spiller som regel mot AIen, så gigastacks har aldri vært et problem, har aldri benyttet meg av det heller. Med mindre 20-30 units er "giga".

 

Men det kan bli spennende med maks én enhet i byene. Ser for meg at de kan bli et lett mål uten skikkelig backup, men de ordner vel det slik at forsvareren får nok av bonuser.

Lenke til kommentar

Herlig. Den mest spennende nyheten er fraværet av klynger. Spiller som regel mot AIen, så gigastacks har aldri vært et problem, har aldri benyttet meg av det heller. Med mindre 20-30 units er "giga".

 

Men det kan bli spennende med maks én enhet i byene. Ser for meg at de kan bli et lett mål uten skikkelig backup, men de ordner vel det slik at forsvareren får nok av bonuser.

 

Interessant dette, jeg spiller stort sett bare multiplayer spill, og derfor har Civilization serien ikke blitt så mye spilt (som den fortjener) da den ikke er spesielt godt egnet til annet enn single player. Håper dette med en unit pr hex kan bidra til færre units generelt, slik at ikke moderne tider i spillet tar en halvtime pr turn i multiplayer.

 

Ingen spill jeg har mer lyst til at skal fungere i multiplayer enn Civ, har enormt potensiale, men jeg kan ikke bruke 50 timer på ett game.

Lenke til kommentar

Civ er å blir et fantastisk multiplayer spill, så lenge man er blodtørst, man vinner svært sjeldent på Diplomatiske aspekter i en multiplayer-game =P For det må man nesten over til Singleplayeren, men jeg skal innrømme at singleplayeren på det vanskeligste nivået er en røver å slå, men dette er jo rett og slett ikke på grunn av AI og heller balanseskifte av spill.

 

Uansett, jeg blir ikke lei av Civ 4, men merker at å få en finpusset civ 5 som unngår Stack-o-death er ikke å forrakte. Count me in!

Lenke til kommentar

Odesseiron, du glemte det viktiste!

 

Vil Leonard Nimoy's behagelige stemme fortsatt annonsere nye utvinninger og historiske oppdagelser? Det blir bare ikke det samme uten :cry:

 

 

I Civ4: Beyond the Sword er det jo faktisk Sid Meier som annonserer alle de tingene som ble lagt til i den utvidelsespakken.

Endret av krifos
Lenke til kommentar
En litt større endring er at enheter nå har avstandsangrep, og følgelig kan treffe enheter som er flere spillruter bortenfor, inkludert over elver og lignende. Vi fikk ikke sett mange nok eksempler på dette til å bedømme hvorvidt det byr på en gedigen frustrasjon eller en rykende het taktisk oppgradering, men det lover i hvert fall godt at dette balanseres ved at avstandsenheter får svært redusert nærkampsskade og lite helse.[/Quote]

 

Dette er noe som var vanlig i Civ III og kalles artilleri, mangelen på det i Civ IV er militært meningsløst og var en av flere grunner til at jeg synes Civ4 var en flopp i forhold til Civ3.

 

Ser derimot ut som om de nå har fikset de tre største problemene til Civ4 (ingen artilleri, "Fairy" grafikk og stacks), så kanskje jeg endelig kan legge 3'eren på hylla. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...