Gå til innhold

Stargate-skytespill på vei (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stargate SG-1 TV serien er konge bra.

Potensialet og historien fra serien gir spillene mulighet for bra historie.

Et skytespill med Stargate vil nok være fett. Iallefall for oss som har sett på serien. Spesielt vil Replicators bli en fet utfordring.

Og evnetuelt boss-fight med systemlords.

 

Og MMOet har nok enormt potensial siden Stargate universet er også enormt.

Lenke til kommentar

Som ihugga Stargate-tilhenger må jeg selvsagt slenge meg på forventningene her. Ikke bare snakker vi om et skytespill lagt til Stargate-universet. Vi snakker også om et skytespill designet med utgangspunkt i PC. Med andre ord et hardbarka pc-spill for en gangs skyld, og ikke et halvhjertet forsøk på en konsoll-til-pc-port eller et spill som er merkbart optimalisert for konsoller (kontrollere, menyer etc. etc).

 

Nå har aldri Stargate vært den beste science fiction-serien rent kvalitativt sett. Men der andre sci-fi-serier glitrer med sin dype historie, sine fancy effekter eller andre elementer har Stargate det de andre mangler. Kompromissløs humorfylt action. Stargate-seriene tar ikke seg selv så arvorlig som det mange andre science fiction-serier gjør. De er ikke så opptatt av å lage en historie som skal være autentisk, sannsynlig og med karakterer som skal leve seg hundre prosent inn i rollene. Istedenfor har de laget et spennende univers med interessante karakterer med sine særtrekk og artige sider, samt en historie som evner å underholde og engasjere på en og samme tid.

 

Jeg tror et skytespill til Stargate kan bli bra. Historien og "konseptet" bak Stargate egner seg bra for et kooperativt skytespill. Det eneste jeg ber om er at de ikke utvikler eller tar ibruk et halvhjertet matchmaking-flerspillersystem, men heller går for dedikerte servere slik at man får en best mulig spilleropplevelse. Med tanke på at spillet skal utvikles for PC er det vel håp for at man kan få hvertfall dette ønsket oppfylt. Jeg forstår heller ikke helt valget med en tredje persons synsvinkel, men det er vel en eller annen god grunn til at de har valgt denne vinkelen til fordel for førstepersons synsvinkel.

 

Edit:

 

Når det gjelder grafikken er det ikke så nøye for min del. Det viktigste er at grafikken ikke kommer i veien for spillbarheten. Altså bør grafikk og effekter enten sammarbeide med spillbarheten i spillet, eller ikke være med. For eksempel må det være et poeng i å ha skygger og mørke rom utover at det er estetisk pent etc. For meg vil det være viktigst at karakterene er synlige og at man får en form for visuell tilbakemelding på interaksjon i spillet. Det bør synes når man fyrer av et våpen, hvis man treffer noen etc.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...