Gå til innhold

Demo: FIFA 10 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte et par kamper i går kveld, og merker tydelig forbedring. Rent grafisk er det ikke så stor

fremgang, men selve flyten er mye bedre.

 

Likte spesielt godt at man kan ta frispark kjapt, slik at overganger ikke blir ødelagt. Det har jeg

savnet lenge! Gleder meg bare mer og mer til denne utgivelsen :)

Lenke til kommentar

Om du skal kjøpe Pc versjonen og er opptatt av grafikk såe ehm ja samme grafikk fra 07-10....

Ellers har de vel småtweaket gameplayen og menyen litt antar jeg.

Men holder meg fortsatt til 07'ern. Ikke mye å hente i nyere versjoner.

 

Virker som de tror at alle pc-folk der ute i verden sitter på minilaptops uten noen som helst ytelse og lager programvarer deretter.....

 

Virkelig skuffende! men antar Ps3 osv er deres hovedsatsning på Fifa serien. Bare synd pcn kommer såpass i skyggen.

Lenke til kommentar

Ikke imponert!

 

Hoppet av Fifa-serien etter 07 (som etter min mening er det beste spillet), men tenkte at jeg skulle returnere til serien etter å ha blitt overtalt av noen kompiser, men dette er horribelt!

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve å starte på den vanskeligste vanskelighetsgraden, og første kampen vinner jeg faen meg 3-0 (Chicago - Chelsea)! Ikke mange forbedringer her: Keeperne er fortsatt elendige og klønete, forsvarsspill er så å si umulig, innleggene blir teite, keeperen skyter ikke lenger enn til midtbanen (!), frisparkene føles primitive med liten frihet, og vanskelighetsgraden er ikke minst alt for lav!

Lenke til kommentar

Selv synes jeg det å få til å møte ballen når pasningen er svak er virkelig dårlig, samt det at AI'en til laget mitt blir veldig stillestående til tider.

Ingen forbedringer på det, fra 09 ihvertfall...

 

Ellers så er flyten i spillet mye bedre fra 09

Endret av olsken
Lenke til kommentar

CheeseyJunk: Det du sier er bare tull. Hvis du mener FIFA 07 er det beste spillet i serien, har du bodd i en grotte. FIFA-serien tok jo først steget opp til å kunne konkurrere med PES med FIFA 08, alt fra 2002-2007 var jo bare møl. FIFA 09 tok i mine øyne nye steg fra 08, og det ser ut til at 10 fortsetter den trenden. Det at du angivelig slo Chelsea 3-0 med Chicago i din første FIFAkamp siden 07, tror jeg selvsagt ingenting på, det er bullshit. Jeg vinner stort sett alt av kamper online på 09, har spilt det kontinuerlig siden launch, og jeg sliter selv med Chelsea på World Class i den demoen.

 

Ellers er det generelt mange som klager på at spillerne ikke møter ballen, og at lagkameratene ikke går på løp osv. Man må møte ballen selv, og selv om spillerne går på en del løp uoppfordret, må man bruke løpsknappen aktivt for å få litt sving på sakene.

 

Ellers tror jeg ikke EA antar at folk flest sitter med en dritt-pc, men de antar vel at de når ut til langt flere ved å tune ned grafikken, og dermed selger mye bedre.

 

Grunnen til at jeg ikke har sagt noe mer konkret om demoen iløpet av dette ranteinnlegget, er forresten at jeg har fått utløp for det meste i denne tråden, hvis det skulle være av interesse. :)

Lenke til kommentar

Om jeg hadde funnet ut hvordan jeg streamet en kamp direkte fra min PS3 kunne jeg godt vist deg hvordan jeg rævpuler lag på World Class, men det er jeg dessverre ikke i stand til. Og om du trasker rundt på nettet med en slik instilling i forhold til løgn/sannhet kommer du ingen vei.

 

Selv om mediene og de fleste "casual"-spillerne mener FIFA tok steget opp fra en myr som etter min mening aldri har eksistert og tatt opp kampen mot PES, betyr ikke det at man ikke har lov å mene at FIFA 07 er det beste spillet, slik du antyder.

 

Og det å måtte sende alle sine 4 offensive spillere på løp én etter én på en kontring er idiotisk. Forresten ser de ut til å null forhold til offside, også. Og jeg skjønner ikke bæret av innkastene: Går spilleren frem og tilbake mens det er din oppgave å "stoppe" han slik at kastet blir slik du vil? I tillegg er det teit at man ikke kan for eksempel presse skuddene ned og satse på harde, lave baller (om dette faktisk er muligikke diss meg).

 

Og ærlig talt, året er 2009 (10), det er på tide å få en slutt på papp-publikum.

 

EDIT: Hørt om å skru ned grafikken på PCn? Dette er en funksjon som ofte brukes når utviklerne faktisk gidder å gjennomføre grafikken til PC, og som lar de med bra PC spille med bra grafikk og de med litt dårligere PC skru ned grafikken slik at de kan spille med litt dårligere grafikk uten at det forstyrrer resten av spillet. Genielt, eller hva?

Endret av CheeseyJunk
Lenke til kommentar

Enig med Adriano. Etter Fifa 08, begynte fifa å bli bedre og bedre. Alt du skriver CheesyJunk er bullshit. Fifa 07 er noe av de dårligste fifa spillene i fifa serien. Kanskje fifa 06 er dårligere men uannsett, hvordan kan du mene at Fifa 07 er det beste fifa spillet!?

 

Og ja. Det er mulig å skyte lave baller. Det er mulig å skyte plasserte skudd og skudd som er mer kraft i.

Lenke til kommentar

Er enig med CheeseyJunk angående grafikken. Det fins faktisk grafikkinnstillinger som hjelper de med low-end maskiner. EA ser på PC-eierne som søppel, det er ihvertfall inntrykket jeg får etter flere år med elendige sportsspill til pc-plattformen. At de tar betalt for slike spill er latterlig. Grafikk er selvfølgelig ikke alt, men hele produktet oser av halvferdig jobb utført av 1.års lærlinger ved EA's flash-avdeling. Da blir det bare latterlig.

 

Jeg har ikke testet demoen, men baserer kritikken etter inntrykk fra andre, samt bilder og videoer. Rett meg gjerne hvis de som har testet pc-versjonen syns jeg tar feil.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar
Har prøvd demoen på 360 og PS3, og er veldig imponert. Dette er mye bedre enn 09, det kan jeg si etter å bare å ha testet demoen i noen timer. Gameplayet er bare så utrolig mye bedre, og det med 360 graders bevegelse er utrolig kult.

 

Når jeg nå spiller Fifa 09 savner jeg med en gang 360 graders dribling og bevegelse :p

 

Var det bare meg eller så spillet mye bedre ut på ps3 enn på 360?

Lenke til kommentar

Synes de har fått det til bra når du kommer aleine med keeper at de beste spillerene ikke scorer hver gang selv om de har 2 mann i ryggen. Føles mye bedre når ikke alle skuddene går i stolpen, men også har en mulighet til å gå utenfor. Synes fortsatt keeperne kunne ha vært bedre, de møter alt for tidlig, ser ut som om EA har glemt at Y (gå ut med keeper) knappen bør kunne brukes manuelt.

Endret av Strepto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...