Gå til innhold

Hva er flaskehalsen i systemet mitt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mja. For det første så er det nå slik at FPSen uansett blir hemma av skjermen din. standarden på LCD ligger vel rundt 60 så om maskinen din drar et spill på konstant 100 så ser jeg ikke hvordan du virkelig får utnytta det.

 

Når det kommer til SSD sin effekt på spill så er jo ikke det noe som gir deg massiv ytelses økning, du vil kanskje se litt økning i loading tider knyttet til at du laster opp data i fra hardisken og varierende på hvilken type spill du er inn i kan dette være rett og slett meningsløst.

 

om det er ytelse i spill du er ute etter så må du nok opp en klasse i skjermkort framfor noe med hardisken. og da er anbefalingene til hardware.no på forsida ganske kurrante.

Lenke til kommentar

Hvis jeg f.eks hadde en socket 1155 i7, 4 GB DDR3-1600, og et GeForce GTX590, ville jeg merket STOR forskjell i forhold til oppsett #2? Snakker vi dobling av FPS i spill, og mye raskere opplevelse i Win7?

 

Vi snakker nok om mer enn bare dobling du, i spill kan jeg se for meg at du lett får opptil 3-4 ganger så mye ytelse, nei du vil vel faktisk få mye mer enn det også.

 

GTS 240 er sugent til dagens spill (les: de som nylig er komt ut og de som kommer)

 

I windows skrivebordet vil du ikke merke GPU'en så mye, der vil du først og fremst merke SSD'en, men hvis du er begrenset av minne eller CPU kan det virke som om programmer låser seg, slutter å fungere osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...